Το LinkedIn διέκοψε την λειτουργία ενός εργαλείου που του επιτρέπει να χρησιμοποιεί ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα για στοχευμένη διαφήμιση, προκειμένου να συμμορφωθεί με τους κανόνες της ΕΕ για το διαδικτυακό περιεχόμενο, ανέφερε την Παρασκευή η πλατφόρμα μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Η κίνηση της εταιρείας ακολούθησε τις καταγγελίες οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία ενεργεί ως παρατηρητής τεχνολογίας για το μπλοκ των 27 χωρών.
O νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA)
Σύμφωνα με τον νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA), οι διαδικτυακοί διαμεσολαβητές υποχρεούνται να παρέχουν στους χρήστες μεγαλύτερο έλεγχο σχετικά με τη χρήση των δεδομένων τους, με δυνατότητα να απενεργοποιούν το εξατομικευμένο περιεχόμενο.
Οι εταιρείες δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα όπως η φυλή, ο σεξουαλικός προσανατολισμός ή οι πολιτικές απόψεις για τις στοχευμένες διαφημίσεις τους.
Η Επιτροπή είχε αποστείλει τον Μάρτιο αίτημα παροχής πληροφοριών στην LinkedIn, αφού οι ομάδες δήλωσαν ότι το εργαλείο μπορεί να επιτρέψει στους διαφημιστές να στοχεύουν χρήστες του LinkedIn με βάση τη φυλετική ή εθνοτική καταγωγή, τις πολιτικές απόψεις και άλλα προσωπικά δεδομένα λόγω της συμμετοχής τους σε ομάδες του LinkedIn.
«Αποφασίσαμε να προσαρμόσουμε αυτά τα εργαλεία αφαιρώντας τη δυνατότητα δημιουργίας διαφημιστικού κοινού στην Ευρώπη που χρησιμοποιεί ως είσοδο τη συμμετοχή στα LinkedIn Groups», δήλωσε ο αντιπρόεδρος του LinkedIn Patrick Corrigan σε ανάρτησή του.
Ο Τιερί Μπρετόν της ΕΕ εξέφρασε την ικανοποίησή του για την κίνηση αυτή, σημειώνει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters.
«Η Επιτροπή θα παρακολουθεί την αποτελεσματική εφαρμογή της δημόσιας δέσμευσης της LinkedIn για να διασφαλίσει την πλήρη συμμόρφωση με την DSA», ανέφερε σε δήλωσή του.
Οι καταγγέλλοντες European Digital Rights (EDRi), Gesellschaft für Freiheitsrechte (GFF), Global Witness και Bits of Freedom επικρότησαν την κίνηση του LinkedIn.