Νέα μέτρα προστασίας ενάντια στον κορωνοϊό παίρνει το Πεκίνο, περιορίζοντας τους αριθμούς των ατόμων στα πάρκα, απομακρύνοντας τους αγοραστές στα σούπερ μάρκετ και εμποδίζοντας όσους θέλουν να καθίσουν δίπλα – δίπλα στους κινηματογράφους.
Στην Κίνα, όπου ο κορωνοϊός έχει σκοτώσει περίπου 2.800 άτομα – η εξάπλωση της επιδημίας έχει επιβραδυνθεί καθώς πολλές επιχειρήσεις παραμένουν κλειστές και οι κάτοικοι μένουν στα σπίτια τους. Αλλά αυτό δεν οδήγησε την πρωτεύουσα στην χαλάρωση των ελέγχων, που σήμερα καταγράφηκαν ακόμη δύο θάνατοι.
Αυτή την εβδομάδα, οι αρχές του Πεκίνου ανακοίνωσαν νέους κανόνες σε μια προσπάθεια διασποράς του πλήθους στην πόλη που κατοικούν πάνω από 20 εκατομμύρια άτομα, συμπεριλαμβανομένων πολλών μεταναστών εργαζομένων από άλλες περιοχές.
Τι ισχύει με τα σούπερ μάρκετ
Τα σούπερ μάρκετ πρέπει να επιτρέπουν κατά μέσο όρο δύο τετραγωνικά μέτρα ανά πελάτη – μια εντολή που όχι μόνο υποχρεώνει τα καταστήματα να παρακολουθούν πόσους πελάτες εισέρχονται, αλλά επίσης σημαίνει ότι οι αγοραστές πρέπει να περιμένουν έξω από τα καταστήματα στην ουρά τις ώρες αιχμής.
«Εάν οι πελάτες βιάζονται, τότε δεν θα αγοράσουν τίποτα» δήλωσε η Τζία Χόνγκιε, υπάλληλος μιας κινεζικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων. Στο κατάστημα το οποίο εργάζεται μόνο 12 με 13 πελάτες επιτρέπεται να μπαίνουν ταυτόχρονα, σύμφωνα με τον νέο κανονισμό. Στο ίδιο σούπερ μάρκετ, έχει τοποθετηθεί επίσης ταινία σε απόσταση ενός μέτρου γύρω από την ταμειακή μηχανή, για να υπενθυμίζει στους πελάτες να κρατούν απόσταση μεταξύ τους, πρόσθεσε η Τζία.
Σε ένα άλλο σούπερ μάρκετ, οι πελάτες περιμένουν στην ουρά γύρω από τον χώρο στάθμευσης με τους εργαζόμενους να μαζεύουν τα πάσο από τους αποχωρούντες πελάτες, προτού βάλουν απολυμαντικό σε αυτά και τα παραδώσουν στους επόμενους αγοραστές. «Μόνο ένας εξαιρετικά μικρός αριθμός ανθρώπων που δεν καταλαβαίνει θα διαμαρτυρηθεί για το νέο σύστημα» δήλωσε μία υπάλληλος, που κατονομάστηκε μόνο με το επίθετό της, Χου. Με την επιμήκυνση της επιδημίας του κορωνοϊού για τόσο πολύ καιρό, η ευαισθητοποίηση των πελατών σχετικά με την ασφάλεια και την υγιεινή είναι «αρκετά υψηλή» πρόσθεσε στο AFP.
Πλησιάζει η άνοιξη - Περιορισμοί και στα πάρκα
Για να αποφευχθεί η συγκέντρωση πλήθους εν μέσω κορωνοϊού, οι αρχές του Πεκίνου έχουν επίσης καταστήσει αυστηρότερους κανόνες στην είσοδο στα πάρκα, ειδική καθώς πλησιάζει η άνοιξη. Σύμφωνα με το επίσημο πρακτορείο ειδήσεων της χώρας, Xinhua, οι αρχές των πάρκων της πόλης έχει σταθεροποιήσει την ροή των επισκεπτών. Δέκα από τα κορυφαία πάρκα της πρωτεύουσας, συμπεριλαμβανομένου του ιστορικού Summer Palace, θα δέχεται ανά πάσα στιγμή το 30% της μέγιστης χωρητικότητάς του σε επισκέπτες, αναφέρει το Xinhua.
Την Πέμπτη, ο κίνδυνος μόλυνσης από τον κορωνοϊό στα πάρκα ήταν χαμηλός κι αυτό φάνηκε στο πάρκο Jigshan, που ήταν σχεδόν έρημο. «Ήταν πολύ ζωντανό πάρκο» δήλωσε ο Σανγκ Λίχουα, ένας 70χρονος που επισκέπτεται συχνά το πάρκο Beihai για να τραγουδήσει και να χορέψει. «Αλλά τώρα που η επιδημία του κορωνοϊού έχει κάνει στροφή προς το καλύτερο», είπε πως θα ήθελε να βγει και πάλι βόλτα στο αγαπημένο της πάρκο.
Τι γίνεται με τις επιχειρήσεις;
Άλλες επιχειρήσεις στο Πεκίνο είναι υπό πίεση για την αποφυγή νέων κρουσμάτων κορωνοϊού, καθώς η πόλη επιστρέφει σταδιακά στην κανονικότητα και άρα στην εργασία. Οι κινηματογράφοι στην πόλη μπορούν να ξανανοίξουν αλλά δεν μπορούν να πωλούν εισιτήρια σε διπλανές θέσεις, αναφέρει το κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων. Την ίδια ώρα, ορισμένα κτίρια εφαρμόζουν τον κανόνα περιορισμού των ατόμων στα ασανσέρ, περιορίζοντας τα άτομα που μπαίνουν σε κάθε ανελκυστήρα στα πέντε κάθε φορά.
«Το κόστος έχει σίγουρα αυξηθεί» δήλωσε η Ζι Γουάν, ιδιοκτήτρια κομμωτηρίου στο Πεκίνο. Προκειμένου να κρατήσει τους πελάτες της ασφαλείς, το κομμωτήριο χρησιμοποιεί πετσέτες μίας χρήσης και απολυμαίνει το κατάστημα κάθε δύο ώρες, είπε η Ζι, που φορά χειρουργική μάσκα και γυαλιά προστασίας. Αλλά αυτά τα πρόσθετα έξοδα έρχονται καθώς ο αριθμός των ημερήσιων πελατών, που σε κανονικούς ρυθμούς μπορεί να υπερβεί τα 100, έχει μειωθεί σε λιγότερο από 50, όπως πρόσθεσε. «Δεν βγάζουμε κέρδος» τόνισε.
Φωτογραφίες: AP