Μετά την κατάρρευση των μετοχών ορισμένων μεγάλων γερμανικών εταιρειών λόγω του κορωνοϊού, υπάρχουν ανησυχίες για επιθετικές εξαγορές μεγάλων ομίλων στους τομείς των υποδομών και των μεταφορών.
Ο ομοσπονδιακός υπουργός Μεταφορών Αντρέας Σόιερ, ωστόσο, θέλει να τις αποτρέψει. Η Daimler είναι ένας από τους ομίλους που έχουν υποστεί το πιο σοβαρό πλήγμα λόγω της κρίσης του κορονοϊού. Η τιμή της μετοχής της έχει μειωθεί στο μισό από την αρχή του έτους. Με τιμή λίγο πάνω από τα 22 ευρώ, διαπραγματεύεται τόσο χαμηλά όσο και πριν από έντεκα χρόνια κατά την οικονομική και χρηματοπιστωτική κρίση. Εκείνη την εποχή, οι σεΐχηδες από το Αμπού Ντάμπι εμφανίστηκαν με την επενδυτική εταιρεία Aabar ως διασώστες και κατέβαλαν σχεδόν δύο δισεκατομμύρια ευρώ για να την εξαγοράσουν.
Τώρα η Daimler θα μπορούσε να προσελκύσει και πάλι ξένους επενδυτές. Με κεφαλαιοποίηση 23 δισεκ. ευρώ, η εταιρεία είναι σχετικά φτηνή. Η αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία έχει την έδρα της στη Στουτγάρδη, εμφανίζεται και πάλι από δημοσιεύματα του Τύπου ως πιθανή υποψήφια για εξαγορά. Ιδίως δύο μεγάλοι κινέζοι μέτοχοι θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν την χαμηλή χρηματιστηριακή της τιμή για να αυξήσουν το μερίδιό τους στην Daimler.
Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση παρακολουθεί την κατάσταση με ανησυχία. «Δεν έχουμε μόνο την επίθεση του κορονοϊού, αλλά θα μπορούσαμε να βιώσουμε και μια οικονομική επίθεση αργότερα. Εταιρείες που αποδυναμώθηκαν οικονομικά από την κρίση του κορονοϊού θα μπορούσαν να αποτελέσουν στόχο διεθνών επενδυτών», δήλωσε ο ομοσπονδιακός υπουργός Μεταφορών Σόιερ στην εφημερίδα του Μονάχου "Sueddeutsche Zeitung"(SZ), χωρίς όμως να τις κατονομάσει.
Ο Χριστιανοκοινωνιστής (CSU) πολιτικός θεωρεί ότι δύο τομείς είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένοι: «Υπάρχει παγκόσμιο ενδιαφέρον για γερμανικές επιχειρήσεις στους τομείς των μεταφορών και των υποδομών. Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θέλει να διασφαλίσει ότι θα αποτραπούν αυτά τα σχέδια από το εξωτερικό. Πρόκειται για την εξασφάλιση της οικονομικής ισχύος της Γερμανίας μετά την κρίση», τόνισε στην SZ.