Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Ferrari και το τμήμα της ομάδας της στη Formula 1 ανακοίνωσε πως συμμετείχε στην ανάπτυξη ενός πρωτότυπου τεχνητού αναπνευστήρα, που θα μπορούσε να κυκλοφορήσει εμπορικά με χαμηλό κόστος.
Με την ονομασία FI5, η αναπνευστική συσκευή σχεδιάστηκε από τη Scuderia σε συνεργασία με το Ιταλικό Ινστιτούτο Τεχνολογίας (IIT), χρησιμοποιώντας οδηγίες που παρείχαν στους κατασκευαστές νοσοκομεία από το Μιλάνο και τη Γένοβα.
«Ξεκινήσαμε να δουλεύουμε στις 21 Μαρτίου και το πρώτο πρωτότυπο ήταν έτοιμο στις 25 Απριλίου», δήλωσε ο Κοράντο Ονοράτο, επικεφαλής του τμήματος τεχνολογικής καινοτομίας της ιταλικής εταιρείας, κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης.
Η Ferrari επέλεξε τον Κάρλος Σάινθ τζούνιορ για «αντι-Φέτελ»
Τέλος από τη Ferrari ο Σεμπάστιαν Φέτελ
Στα ύψη οι παραγγελίες για Ferrari παρά τον κορωνοϊό
H Ferrari δεν σταματά τη λειτουργία της λόγω κορωνοϊού
Σύμφωνα με τον Σιμόνε Ρέστα, επικεφαλής του τμήματος αμαξωμάτων, προσωπικό από διάφορα τμήματα της παραγωγής και της σχεδίασης-- προσομοίωση, τρισδιάστατη μοντελοποίηση, σχεδίαση αμαξωμάτων-- συμμετείχαν στο έργο, με τη συμφωνία της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA).
Μπορεί η αγωνιστική σεζόν της F1 να έχει σταματήσει και να έχουν κατεβάσει ρολά οι ομάδες κατασκευαστών, όμως η FIA έχει εγκρίνει δραστηριότητες που σχετίζονται με την Covid-19.
Αντίστοιχη προσπάθεια και από την Mercedes
Η ομάδα της Mercedes, ο μεγάλος αντίπαλος της Ferrari, είχε επίσης συμμετάσχει σε ανάλογη πρωτοβουλία στη Μεγάλη Βρετανία, υποβάλλοντας στις αρχές Απριλίου στο δημόσιο τα σχέδια για αναπνευστικές συσκευές για το σύστημα υγείας. «Αντιμέτωποι με την τραγική κατάσταση της πανδημίας του κορωνοϊού, βρεθήκαμε ενώπιον του προβλήματος της έλλειψης αναπνευστήρων. Δεν είχαν όλοι οι ασθενείς πρόσβαση στις βασικές ανάγκες της εντατικής θεραπείας», δήλωσε ο Αντονέλο Φορτζόνε, χειρουργός στο νοσοκομείο Νιγκουάρντα στο Μιλάνο.
Η συμβολή του γιατρού
«Σκεφτήκαμε με ποιόν τρόπο θα εφεύρουμε ένα μηχάνημα που θα μπορούσαμε να διαθέσουμε σε όλους, με πρόσβαση ανοικτού κώδικα (open-source), με ασφαλή, αποτελεσματικό και γρήγορο τρόπο. Στη συνέχεια επικοινωνήσαμε με τη Ferrari», προσέθεσε ο γιατρός.
Ως αποτέλεσμα, σχεδιάσθηκαν δύο πρωτότυπα, τα οποία πλέον είναι τώρα έτοιμα για τη δοκιμαστική φάση. Το IΙT πλέον αναζητεί συνεργάτες για να παράγει τους αναπνευστήρες σε μεγαλύτερη κλίμακα. «Πιστεύουμε ότι αυτό μπορεί να γίνει με πολύ χαμηλό κόστος», τονίζει ο Τζόρτζο Μέτα, επιστημονικός διευθυντής του IIT.