Μια ακόμη αποκάλυψη για την πτώση του ελικοπτέρου μέσα στο οποίο βρήκαν τραγικό θάνατο 9 άτομα, ανάμεσά τους ο θρύλος του NBA Κόμπι Μπράιαντ και η 13χρονη κόρη του, ήρθε στη δημοσιότητα.
Σύμφωνα με την Dailymail ο πιλότος του μοιραίου ελικοπτέρου λίγο πριν την πτώση, είχε λάβει ειδική άδεια να πετά κάτω από τα 2.500 πόδια (περίπου 760 μέτρα ύψος) σε επικίνδυνες καιρικές συνθήκες, λόγω ομίχλης, βασιζόμενος μόνο σε πτήση εξ όψεως και όχι στα πτητικά όργανα.
Οι συνθήκες πτήσης ήταν τόσο απαγορευτικές εκείνη την ώρα, που η τοπική Αστυνομία είχε καθηλώσει τα ελικόπτερά της.
Ενα νέο ηχητικό ντοκουμέντο από το LiveATC.net αποκαλύπτει ότι ο πιλότος Αρα Ζομπαγιάν (Ara Zobayan), είχε αιτηθεί να πετά υπό το καθεστώς ειδικών κανόνων πτήσης εξ όψεως (SVFR).
Η συζήτηση μεταξύ πιλότου και του πύργου ελέγχου του αεροδρομίου Μπούρμπανγκ ρίχνει λίγο περισσότερο φως στο γιατί το μοιραίο ελικόπτερο που μετέφερε τον Κόμπι Μπράιαντ, την 13χρονη κόρη του Τζιάννα και έξι ακόμη, πήρε εξαρχής άδεια.
Οι πιλότοι στους οποίους χορηγείται άδεια SVFR έχει τη δυνατότητα να πετά σε χειρότερες συνθήκες από εκείνες στις οποίες επιτρέπεται η πτήση εξ όψεως (VFR). Η ειδική αυτή άδεια, δίδεται μόνο όταν τα σύννεφα βρίσκονται σε σε ύψος χαμηλότερο των 1.000 ποδών από το έδαφος. Μια τέτοια πτήση θεωρείται πολύ επικίνδυνη και αποπροσανατολιστική. «Διατηρήστε το SVFR στα 2.500 πόδια ή και πιο κάτω» λέει ο πύργος ελέγχου στον πιλότο του μοιραίου ελικοπτέρου.
Το ελικόπτερο έκανε κύκλους επί 15 λεπτά
Το ελικόπτερο του Μπράιαντ, απογειώθηκε από την Σάντα Ανα, νότια του Λος Άντζελες, λίγο μετά τις 9 το πρωί (τοπική ώρα), παρότι οι συνθήκες δεν ήταν κατάλληλες για πτήσεις, σύμφωνα με το Αστυνομικό Τμήμα του Λος Άντζελες.
Επικρατούσε συννεφιά στα 1.300 πόδια και η ορατότητα ήταν περίπου στα πέντε μίλια. Ο πιλότος πετούσε αρχικά με κανόνες οπτικής πτήσης (VFR), πράγμα που σημαίνει ότι βασιζόταν στην ικανότητά του να βλέπει το έδαφος κάτω από αυτόν. Αυτό άλλαξε όταν του χορηγήθηκε το SVFR.
Γύρω στις 9.20 π.μ., το ελικόπτερο έκανε για περίπου 15 λεπτά κύκλους ανατολικά του Interstate 5, κοντά στο Glendale.
Λόγω της χαμηλής ορατότητας, ο χειριστής του ελικοπτέρου θα μπορούσε να έρθει σε επαφή με ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και να ζητήσει να αλλάξει τους κανόνες πτήσης με όργανα (IFR), πράγμα που θα του επέτρεπε να πλοηγηθεί στα σύννεφα. Ωστόσο, όταν οι πιλότοι πετούν με IFR καθυστερούν ιδίως στον εναέριο χώρο της Νότιας Καλιφόρνιας που έχει αυξημένη κίνηση.
«Αν πετάς με IFR αυτό θα μπορούσε να σημαίνει αναμονή μιας ώρας. Και δεν έχει σημασία αν λέγεσαι Κόμπι Μπράιαν, είσαι απλώς ένας από τους πολλούς που περιμένουν στη σειρά» δήλωσε στο New York Magazine ο Πωλ Κλάιν, βοηθός καθηγητής αεροπλοΐας στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης.
Το ελικόπτερο συνέχισε να πετά εξ όψεως (VFR) και περίπου στις 9:40 έστριψε δυτικά. Στις 9:44 το ελικόπτερο έστριψε ξανά, κατευθυνόμενο νοτιοανατολικά και ανέβηκε στα 2.000 πόδια θέλοντας να αποφύγει το ψηλό ανάγλυφο του τοπίου.
Βίντεο: Η μοιραία διαδρομή του ελικοπτέρου
Από τα μέχρι στιγμής δεδομένα για την πτώση του ελικοπτέρου, που στοίχισε τη ζωή στον Κόμπι Μπράιαντ, στη 13χρονη και σε επτά ακόμη ανθρώπους, προκύπτει ότι οι συνθήκες στο σημείο του δυστυχήματος ήταν πολύ άσχημες. Σύμφωνα με το FlightRadar24, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας είχαν προειδοποιήσει τον πιλότο για τη χαμηλή ορατότητα λόγω ομίχλης και του είχαν δώσει οδηγίες να αλλάξει διαδρομή.
Το παραπάνω σενάριο επιβεβαιώθηκε από ένα ηχητικό ντοκουμέντο που αποκαλύπτει τους τελευταίους διαλόγους ανάμεσα στον πύργο ελέγχου και τον χειριστή του ελικοπτέρου στο οποίο επέβαινε ο Κόμπι Μπράιαντ. Στο ηχητικό ντοκουμέντο εμφανίζεται ένας εκ των ελεγκτών να λέει στον χειριστή του ελικοπτέρου «πετάτε πολύ χαμηλά».
Κόμπι Μπράιαντ: Οι τελευταίες επικοινωνίες με το ελικόπτερο
Υπενθυμίζεται ότι αυτόπτες μάρτυρες υποστήριξαν ότι είδαν το ελικόπτερο να χάνει ύψος και να στροβιλίζεται, δευτερόλεπτα προ της φονικής συντριβής.
Οι τελευταίες συνομιλίες προτού χαθεί από τα ραντάρ το ελικόπτερο που μετέφερε τον Κόμπι Μπράιαντ, την κόρη του και επτά ακόμη ανθρώπους:
Δυστύχημα Κόμπι Μπράιαντ -Ισως χρειαστούν μέρες για την ανάσυρση των σορών
«Είναι ένας εφιάλτης από θέμα λογικής γιατί ο ίδιος ο χώρος της συντριβής δεν είναι εύκολα προσβάσιμος» δήλωσε ο σερίφης της κομητείας του Λος Άντζελες, Άλεξ Βιγιανουέβα, σε συνέντευξη Τύπου χθες για το δυστύχημα με το ελικόπτερο που στοίχισε τη ζωή στον Κόμπι Μπράιαντ, προσθέτοντας πως η έρευνα θα μπορούσε να είναι μια «πολύ εκτεταμένη διαδικασία».
Ο Βιγιανουέβα πρόσθεσε πως το γραφείο του σερίφη συνεργάζεται με το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών και την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας για να καθορίσει την αιτία της συντριβής και έχει ήδη ασφαλίσει την περιοχή. Η προσπάθεια ανάκτησης των 9 πτωμάτων – μεταξύ των οποίων ο Κόμπι Μπράιαντ και η 13χρονη κόρη του Τζιάνα, έχει ήδη ξεκινήσει, αλλά θα μπορούσε να διαρκέσει μερικές ημέρες, σύμφωνα με τον ιατροδικαστή Τζόναθαν Λούκας «δεδομένου του εδάφους και της κατάστασης του σημείου».«Κάνουμε ότι μπορούμε για να επιβεβαιώσουμε τις ταυτότητες των θυμάτων και να δώσουμε ένα τέλος στην αγωνία των οικογενειών που εμπλέκονται» δήλωσε.
Οι επιβαίνοντες του μοιραίου ελικοπτέρου του Κόμπι Μπράιαντ
Ο Κόμπι Μπράιαντ ταξίδευε με το ελικόπτερο – ένα μέσο που χρησιμοποιούσε συχνά για τις μετακινήσεις του – προκειμένου να πάει σε έναν αγώνα μπάσκετ με την 13χρονη κόρη του Τζιάννα, που είχε προγραμματιστεί να παίξει το απόγευμα της Κυριακής.
Μαζί τους ήταν ο προπονητής των Orange Coast College, Τζον Αλτομπέλι, η σύζυγός του Κέρι και η κόρη τους, Αλίσα, όπως δήλωσε ο αδερφός του στο CNN. Η Αλίσα ήταν συμπαίκτρια με την Τζιάννα, δήλωσε ο βοηθός προπονητή της ομάδας, Ρον Λα Ρούφα προσθέτοντας πως ο Αλτομπέλι ταξίδευε συχνά με την κόρη του για αγώνες μπάσκετ. Μεταξύ των θυμάτων ήταν επίσης η Κριστίνα Μάουζερ, βοηθός προπονητή μπάσκετ κοριτσιών σε ένα ιδιωτικό σχολείο στην Κορόνα ντελ Μαρ της Καλιφόρνια. «Τα παιδιά μου κι εγώ είμαστε συντετριμμένοι. Χάσαμε την όμορφη γυναίκα και μαμά μας σήμερα σε συντριβή ελικοπτέρου» έγραψε ο σύζυγός της Ματ Μάουζερ στο Facebook.