Απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης- Τι λέει ο πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων - iefimerida.gr

Απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης- Τι λέει ο πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων

Aυτοκίνητα
Αυτοκίνητα/ Φωτογραφία: Shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η ιστορική απόφαση των υπουργών περιβάλλοντος της ΕΕ για την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035 αλλάζει τον χάρτη της της αυτοκίνησης στην Ευρώπη.

Αν και παρουσιάζονται αρκετά προβλήματα που κρατούν στάσιμη την ηλεκτροκίνηση, εντούτοις αυτά εντοπίζονται κυρίως στις υποδομές, στην τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στην ελλιπή ενημέρωση των πελατών και στη μη επάρκεια των πρώτων υλών, σημειώνει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«H Ευρώπη θα πρέπει να εξασφαλίσει στρατηγική πρόσβαση στην βασικές πρώτες ύλες για την ηλεκτροκίνηση». Με αυτήν την φράση ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), Oliver Zipse, σχολίασε την απόφαση που ουσιαστικά δίνει τέλος στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η σημασία της ηλεκτροκίνησης σε μια «πράσινη» Ευρώπη

Η ACEA, αν και σέβεται την απόφαση του Συμβουλίου, επισημαίνει ότι η συγκεκριμένη απόφαση έχει σημαντικές επιπτώσεις, όχι μόνο για την αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και για την οικονομία της ΕΕ συνολικά. Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν από καιρό αγκαλιάσει τη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση και παίρνουν θέση στη νέα τάξη πραγμάτων, ενώ παράλληλα επενδύουν σε αυτήν τη μορφή κινητικότητας προκειμένου να επιτύχουν τους κλιματικούς στόχους της ΕΕ.

Είναι πλέον ζωτικής σημασίας να τεθούν σε εφαρμογή όλες οι προϋποθέσεις για την πλήρη ηλεκτρική λειτουργία και τη δημιουργία ενός πραγματικά πανευρωπαϊκού δικτύου υποδομών φόρτισης. «Για να είμαι πολύ σαφής, η αυτοκινητοβιομηχανία θα συμβάλει πλήρως στον στόχο μίας Ευρώπης ουδέτερης εκπομπών άνθρακα το 2050.

«Να διασφαλιστεί η διαθεσιμότητα υλικών»

Όμως, η απόφαση του Συμβουλίου εγείρει σημαντικά ερωτήματα που ακόμη δεν έχουν απαντηθεί, όπως το πώς η Ευρώπη θα εξασφαλίσει στρατηγική πρόσβαση στις βασικές πρώτες ύλες για την ηλεκτροκίνηση», δηλώνει, μεταξύ άλλων, ο Oliver Zipse για να προσθέσει: «Εάν η ΕΕ θέλει να είναι πρωτοπόρος της βιώσιμης κινητικότητας, πρέπει να διασφαλιστεί η διαθεσιμότητα αυτών των υλικών. Διαφορετικά, θα απειληθούμε με νέες εξαρτήσεις, καθώς άλλες οικονομικές περιοχές ήδη έχουν τοποθετηθεί σε πρώιμο στάδιο».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ΑΠΕ-ΜΠΕ υπογραμμίζει ότι μετά από αυτήν την απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος των 27 κρατών-μελών της ΕΕ ανοίγει το κεφάλαιο του υδρογόνου στην αυτοκίνηση που θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο τα επόμενα χρόνια, αλλά και τα «πράσινα» καύσιμα που μπορούν να συμβάλλουν αποφασιστικά στη μείωση των ρύπων.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ