Έκκληση να διασφαλιστεί η πρόσβαση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση για τα προσφυγόπουλα, καθώς το ποσοστό σχολικής και πανεπιστημιακής φοίτησης παραμένει, παγκοσμίως, εξαιρετικά χαμηλό, απευθύνει η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ.
Σε έκθεσή του για την εκπαίδευση, ο διεθνής οργανισμός αναφέρει ότι η δευτεροβάθμια εκπαίδευση πρέπει να είναι πεδίο ανάπτυξης και ευκαιριών, καθώς αυξάνει τις προοπτικές εργασίας, την υγεία, την ανεξαρτησία και το ηγετικό προφίλ των ευάλωτων νέων και είναι λιγότερο πιθανό να ωθηθούν στην παιδική εργασία.
Ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ύπατης Αρμοστείας σε 40 χώρες, το συνολικό ποσοστό εγγραφής προσφύγων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση την περίοδο 2019-2020 ήταν μόλις 34%. Επίσης, σχεδόν σε κάθε χώρα το ποσοστό είναι χαμηλότερο από των παιδιών της κοινότητας υποδοχής. Το ποσοστό εγγραφών των παιδιών προσφύγων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ήταν 68%, ενώ η εγγραφή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ήταν 5%, ποσοστό αυξημένο κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Η πανδημία πιθανόν να έχει υπονομεύσει τις ευκαιρίες των προσφύγων ακόμα περισσότερο
Η πανδημία πιθανόν να έχει υπονομεύσει τις ευκαιρίες των προσφύγων ακόμα περισσότερο, παρατηρείται στην έκθεση. Για τα παιδιά πρόσφυγες που αντιμετώπιζαν ήδη σημαντικά εμπόδια στο να πάνε σχολείο, ο κορωνοϊός μπορεί να γκρεμίσει κάθε ελπίδα να λάβουν την εκπαίδευση που χρειάζονται.
Ο διεθνής οργανισμός παρατηρεί τέλος ότι εάν δε σημειωθεί σημαντική αύξηση στην πρόσβαση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ο στόχος 15/30 που έχει θέσει, δηλαδή να έχει εγγραφεί το 15% των προσφύγων στην ανώτατη εκπαίδευση έως το 2030, θα παραμείνει άπιαστος.