Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για τη σύγκρουση του πλοίου «Dali» με τη γέφυρα στη Βαλτιμόρη με αποτέλεσμα την κατάρρευσή της μέσα σε 4 δευτερόλεπτα.
Μια ομάδα από το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών, το οποίο ηγείται της έρευνας, ανέβηκε στο πλοίο προκειμένου να συγκεντρώσει στοιχεία. Εντωμεταξύ οι χαμηλές θερμοκρασίες και φουρτουνιασμένα νερά δυσχεραίνουν τις προσπάθειες των δυτών να εντοπίσουν τις έξι σορούς των αγνοουμένων οι οποίοι θεωρούνται νεκροί.
Πρόκειται για έναν πατέρα τριών παιδιών από το Ελ Σαβαδόρ και έναν πατέρα δύο παιδιών από την Ονδούρα -και οι δύο ζούσαν για σχεδόν δύο δεκαετίες στις ΗΠΑ. Ανάμεσα στους αγνοούμενους είναι και ένας άνδρας από την Γουατεμάλα.
«Ήταν υπέροχοι νέοι άνδρες», δήλωσε στο CNN ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Brawner Builders, Τζέφρι Πρίκτζερ. «Έκαναν μια δύσκολη δουλειά. Ήταν σκληρά εργαζόμενοι υπέροχοι άνθρωποι και τώρα χάθηκαν», πρόσθεσε.
Όπως είπε δεν γνωρίζει πώς ο εργάτης κατάφερε να επιβιώσει, λέγοντας ότι ο επιζών δεν είναι ακόμη έτοιμος να μιλήσει για την εμπειρία του, αλλά είναι «πολύ, πολύ αναστατωμένος», έχει τραύματα και υποφέρει από άγχος.
Βαλτιμόρη: Αναζητούν τι οδήγησε στην κατάρρευση της γέφυρας
Οι ερευνητές επικεντρώνονται στο πώς το τεράστιο φορτηγό πλοίο συγκρούστηκε με τη γέφυρα στη Βαλτιμόρη. Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών ηγείται της έρευνας, δήλωσε η πρόεδρος του NTSB Τζένιφερ Χόμεντι. Το συμβούλιο θα προσπαθήσει να προσδιορίσει τι συνέβη στο πλοίο «Dali» και θα εξετάσει επίσης τη δομή της ίδιας της γέφυρας.
Τα στοιχεία που επεξεργάζεται το NTSB:
Οι ερευνητές επιβιβάστηκαν στο πλοίο κατά τη διάρκεια της νύχτας και ανέσυραν το μαύρο κουτί του πλοίου. Θα το χρησιμοποιήσουν για να συνθέσουν το χρονοδιάγραμμα για το τι οδήγησε το πλοίο στη γέφυρα.
Σε αυτό, το NTSB θα επιχειρήσει να επαληθεύσει τις αναφορές ότι το πλοίο είχε προβλήματα ισχύος και έχασε την πρόωση λίγο πριν χτυπήσει τον πυλώνα, δήλωσε η Χόμεντι.
Μια ομάδα 24 ερευνητών βρέθηκε στο πλοίο την Τετάρτη για να επικεντρωθεί στη συλλογή των στοιχείων, συμπεριλαμβανομένων φωτογραφιών του πλοίου, είπε.
Οι ερευνητές θα ξεκινήσουν επίσης συνεντεύξεις με το πλήρωμα του Dali. Μια εξειδικευμένη ομάδα θα προσδιορίσει ποιος ήλεγχε το πλοίο και ποιος βρισκόταν στη γέφυρα του πλοίου τη στιγμή της συντριβής.
Το NTSB θα εξετάσει επιπλέον τη δομή της γέφυρας Francis Scott Key και τα συντρίμμια που έπεσαν στο νερό ή στο πλοίο, δήλωσε. Θα καθορίσει αν υπήρχαν άλλα μέτρα που «θα έπρεπε να είχαν ληφθεί για να αποφευχθεί αυτού του είδους η καταστροφή», είπε, συμπεριλαμβανομένων δομών που προστατεύουν τη γέφυρα.
Το mayday του πλοίου και τα περίπου 90 δευτερόλεπτα που έδρασε η αστυνομία
Βίντεο έδειξε το πλοίο να κινείται με ταχύτητα, σύμφωνα με τον κυβερνήτη του Μέριλαντ, περίπου 15 χλμ/ώρα) προς τη γέφυρα μήκους 2,6 χιλιομέτρων. Η κυκλοφορία κατά μήκος της γέφυρας συνεχιζόταν και ορισμένα οχήματα φάνηκε να διαφεύγουν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Η σύγκρουση προκάλεσε το σπάσιμο της γέφυρας, η οποία κατέρρευσε στο νερό μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.
Το mayday από το πλοίο σήμανε συναγερμό και η αστυνομία έδρασε αστραπιαία. Μέσα σε περίπου 90 δευτερόλεπτα οι αστυνομικοί, σημειώνει ο Independent, απάντησαν ότι είχαν καταφέρει να σταματήσουν την κυκλοφορία των οχημάτων στη γέφυρα και στις δύο κατευθύνσεις.