Με ένα ανατριχιαστικό κείμενο που περιγράφει τη ζωή στο Μιλάνο λόγω κορωνοϊού, ο ιδιοφυής διευθυντής της ιταλικής Vogue παρουσιάζει το επόμενο τεύχος, που έχει στο εξώφυλλο ένα κορίτσι που δεν υπάρχει, θέτοντας το ερώτημα «τι σημαίνει πραγματικό, σήμερα».
Με μοναδικά αντανακλαστικά, και έναν ιδιοφυή τρόπο να συνδέει τη μόδα και το περιοδικό του με αυτό που συμβαίνει τώρα, στην πραγματική ζωή, ο διευθυντής της ιταλικής Vogue παρουσίασε το νέο εξώφυλλο του περιοδικού, όπου πρωταγωνιστεί ένα φανταστικό κορίτσι. Ενα κορίτσι που δεν υπάρχει, θα υπάρχει από αύριο στα περίπτερα και τα πρακτορεία Τύπου του άδειου Μιλάνου.
Αδειοι δρόμοι, κλειστά μουσεία και μπαρ
«Καθώς το τεύχος Μαρτίου που έρχεται στα περίπτερα, οι δρόμοι στο Μιλάνο είναι σχεδόν έρημοι. Ενας μεταδοτικός ιός έχει εξαπλωθεί μέσα σε λίγες ώρες, αναγκάζοντας μουσεία, μπαρ, σχολεία και γραφεία να κλείσουν. Για ένα άγνωστο ως αυτή την ώρα χρονικό διάστημα, θα πρέπει να αποφεύγουμε τη φυσική κοινωνική επαφή και αν είναι δυνατόν να μένουμε στα σπίτια μας. Σε μια παράδοξη τροπή, η πραγματικότητα γέννησε την ιδέα για το τεύχος που θα διαβάσετε» σημειώνει ο Εμανουέλ Φαρνέτι. «Ως πρόληψη για την ασφάλειά μου, από παράνοια, τεμπελιά ή επειδή μας εξυπηρετεί, ζούμε σε μια εποχή όπου οι φυσικές εμπειρίες ουσιαστικά αποθαρρύνονται και μετατρέπονται σε σπάνια περιστατικά. Σήμερα, μοιάζει περιττό ή ακόμα και επικίνδυνο να βλέπουμε, να αγγίζουμε, να μιλάμε ο ένας τον άλλο χωρίς να μεσολαβεί ανάμεσά μας μία οθόνη».
Ο Φαρνέτι, συνδέει με αυτόν τον τρόπο τον τρόμο του κορωναϊού των τελευταίων εβδομάδων, με μια ήδη βαθιά παγιωμένη πραγματικότητα, που μας θέλει να αποφεύγουμε ο ένας τον άλλο, λες και οτιδήποτε πέρα από εμάς είναι μολυσματικό. Τώρα, που με την εξάπλωση του ιού αυτό θα μπορούσε να είναι αλήθεια, η υποχώρηση της φυσικής επαφής χάρη της ψηφιακής, φωτίζεται ακόμα περισσότερο. Και έρχεται ένα περιοδικό μόδας, μια βίβλος της μόδας να τραβήξει το χαλί κάτω από αυτή την πραγματικότητα.
Ιda, το cover girl της Vogue
«Αναρωτηθήκαμε, αν η πραγματική ζωή φιλτράρεται μέσα από την οθόνη, τι σημαίνει “πραγματικό” σήμερα; Η ερώτηση αυτή ενέπνευσε το εξώφυλλο του Μαρτίου το οποίο δημιουργήθηκε με το οραματικό ταλέντο των φωτογράφων Mert και Marcus και του καλλιτεχνικού διευθυντή του περιοδικού director Ferdinando Verderi. Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του περιοδικού που το εξώφυλλο αφιερώνεται σε ένα κορίτσι που δεν υπάρχει – τουλάχιστον στην πραγματική ζωή».
Το κορίτσι του εξωφύλλου βαπτίστηκε Ida και δημιουργήθηκε ψηφιακά δίνοντας πρόσωπο και σώμα στην ιδέα της αφηρημένης αλλά εύλογης ομορφιάς. Τον περασμένο Ιανουάριο, ο Φαρνέτι και η ιταλική Vogue είχαν για μια ακόμα φορά αιφνιδιάσει το παγκόσμιο κοινό, με ένα τεύχος που δεν είχε φωτογραφίες, αλλά τα πάντα ήταν ζωγραφισμένα από καλλιτέχνες. Στόχος ήταν να μειωθεί η περιβαλλοντική επιβάρυνση που προκαλείται από την παραγωγή ενός τεύχους μόδας: εμπλέκονται περί τα 150 άτομα, γίνονται 20 πτήσεις και περί τα 15 ταξίδια με τρένο. 40 αυτοκίνητα είναι σε επιφυλακή. Εξήντα διεθνείς εταιρείες διανομής χρησιμοποιούνται. Τα φώτα καίνε ασταμάτητα για τουλάχιστον δέκα ώρες συχνά δε υποστηρίζονται από γεννήτριες που καίνε βενζίνη. Υπάρχει υπερβολικό φαγητό από τις υπηρεσίες catering που συχνά καταλήγει στα σκουπίδια. Πλαστικό που τυλίγει ρούχα, αξεσουάρ, παπούτσι. Ηλεκτρικό ρεύμα για κάμερες, κινητά, υπολογιστές… Oλα αυτά για ένα τεύχος και μόνο.