Προτού ετοιμάσει τις βαλίτσες της για τις θερινές της διακοπές η Τζόρτζια Μελόνι σκοπεύει να λύσει ένα πρόβλημα που ταλανίζει τους τουρίστες, οι οποίοι συρρέουν στις μεγαλουπόλεις της Ιταλίας: την εύρεση ταξί.
Χιλιάδες επισκέπτες της Ρώμης, της Φλωρεντίας και άλλων δημοφιλών τουριστικών προορισμών στην Ιταλία δυσκολεύονται αφάνταστα τις τελευταίες εβδομάδες να βρουν ταξί κι αναγκάζονται να περιμένουν επί ώρες σε σιδηροδρομικούς σταθμούς, αεροδρόμια και τα κέντρα των πόλεων συχνά υπό τον καυτό ήλιο.
Κι η Μελόνι, που πετάει στις δημοσκοπήσεις κι ετοιμάζεται να πάρει εντός του Αυγούστου λίγες μέρες άδεια από τα πρωθυπουργικά της καθήκοντα, είναι αποφασισμένη να βρει μια λύση για το πρόβλημα, όπως ανακοίνωσε η κυβέρνησή της. Μια λύση, η οποία θα απαιτήσει μια συμφωνία με τα πανίσχυρα συνδικάτα των οδηγών ταξί για την αναθεώρηση νομοθεσίας του 1992, που βάζει φραγμούς στον αριθμό των αδειών ταξί, για να προστατέψει τα εισοδήματά τους.
Μπρα ντε φερ της Μελόνι με τα συνδικάτα των ιδιοκτητών ταξί
Το λόμπι των ιδιοκτητών – οδηγών ταξί διαθέτει δυσανάλογα μεγάλη για τον αριθμό των μελών του πολιτική επιρροή – ενδεικτική του πόσο δύσκολο είναι να ανοίξει ο ανταγωνισμός στην Ιταλία, όπως σημειώνει το Bloomberg – και εδώ και χρόνια στυλώνει τα πόδια στην έκδοση περισσότερων αδειών, εν μέσω καταγγελιών για αδιαφανείς διαδικασίες και… μίζες για τη χορήγησή τους.
Μολονότι τα κόμματα που απαρτίζουν τον κυβερνητικό συνασπισμό της Μελόνι παραδοσιακά παρείχαν προστασία στους οδηγούς ταξί, τώρα επεξεργάζονται ένα νέο διάταγμα, που θα επιτρέπει στις περιφέρειες να αυξήσουν κατά περίπου 20% με 30% τον αριθμό των αδειών. Το μέτρο πιθανώς θα εγκριθεί εντός των επόμενων ημερών – ίσως και τη Δευτέρα -, όπως ανέφεραν αξιωματούχοι, που έχουν γνώση του θέματος, στο πρακτορείο, αν δεν υπάρξει κάποια καθυστέρηση, καθώς το ζήτημα είναι πολιτικά ευαίσθητο.
Διαδοχικές κυβερνήσεις επιχείρησαν να αυξήσουν τον αριθμό των αδειών, αλλά απέτυχαν μετά από διαμαρτυρίες οδηγών ταξί, που απέκλεισαν πόλεις. Ο κυβερνητικός εταίρος της Μελόνι, ηγέτης της Λέγκας και υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Ματέο Σαλβίνι, ζήτησε «λογικές» λύσεις. Στην Ιταλία η λύση της Uber είναι μια περιορισμένη και δαπανηρή επιλογή, καθώς η πλατφόρμα περιορίζεται σε οδηγούς που έχουν λάβει άδεια από τη δημοτική αρχή, ενώ η τιμή της κούρσας αυξάνεται σε ώρες αιχμής.