Ιταλία: Φραγμό στις ψευδείς διαδικτυακές κριτικές ξενοδοχείων και εστιατορίων φιλοδοξεί να βάλει η κυβέρνηση - iefimerida.gr

Ιταλία: Φραγμό στις ψευδείς διαδικτυακές κριτικές ξενοδοχείων και εστιατορίων φιλοδοξεί να βάλει η κυβέρνηση

Κριτική στο ίντερνετ
Φωτογραφία αρχείου: Shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Νομοσχέδιο για τη ρύθμιση των διαδικτυακών κριτικών που αφορούν ξενοδοχεία, εστιατόρια και τουριστικά αξιοθέατα, σε μια προσπάθεια να βάλει φραγμό σε ψεύτικες ή επί πληρωμή αξιολογήσεις, παρουσίασε η ιταλική κυβέρνηση.

Το σχέδιο νόμου, που χρειάζεται κοινοβουλευτική έγκριση, περιλαμβάνει μια σειρά από εμπόδια για τους επίδοξους κριτικούς, όπως π.χ. υποχρεωτική πιστοποίηση ταυτότητας και απόδειξη ότι επισκέφθηκαν τον χώρο που θέλησαν να αξιολογήσουν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι κριτικές θα πρέπει να αναρτώνται εντός δύο εβδομάδων από την επίσκεψη και δύνανται να αφαιρεθούν σε περίπτωση που αποδειχθούν αναληθείς (ή για άλλη αιτία) έως και δύο χρόνια μετά τη δημοσίευσή τους. Δεν έχει διευκρινιστεί όμως μέχρι στιγμής ποιος θα είναι εκείνος που θα αποφασίζει εάν μια κριτική είναι ψευδής. Θα απαγορεύονται επίσης οι κριτικές επί πληρωμή ή έναντι ανταλλαγμάτων, πρακτική που είναι ευρέως διαδεδομένη.

Για «σημαντικό βήμα για την προστασία των επιχειρήσεών μας», έκανε λόγο η υπουργός Τουρισμού Ντανιέλα Σαντανκέ.

Ιταλία: Το νομοσχέδιο προτείνει ο έλεγχος των αξιολογήσεων και η επιβολή προστίμων στους παραβάτες να γίνονται από την επιτροπή ανταγωνισμού

Η δημοσίευση ψεύτικων κριτικών είναι ήδη παράνομη, αλλά η εξακρίβωση των παραβάσεων είναι δύσκολη. Το νομοσχέδιο προτείνει ο έλεγχος των αξιολογήσεων και η επιβολή προστίμων στους παραβάτες να ανατεθούν στην ιταλική επιτροπή ανταγωνισμού.

Αν και πολλοί παράγοντες της αγοράς χαιρέτισαν την πρωτοβουλία, εκφράστηκαν ενστάσεις σχετικά με την προστασία προσωπικών δεδομένων και ανησυχία ότι η απαγόρευση δημοσίευσης ανώνυμων κριτικών θα οδηγούσε σε σημαντική μείωση των διαδικτυακών σχολίων για ξενοδοχεία και εστιατόρια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Οι ψευδείς κριτικές δημιουργούν πρόβλημα στον υγιή ανταγωνισμό μεταξύ εταιρειών καθώς ενδέχεται να έχουν μεγάλο αντίκτυπο στις πωλήσεις, αλλά και στους καταναλωτές που μπορεί να παραπλανηθούν», τόνισε στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters ο Μικέλε Κάρους, πρόεδρος της ένωσης καταναλωτών Federconsumatori, υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για ζήτημα που «έπρεπε να αντιμετωπιστεί».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ