Το δικαστήριο στην Ισπανία δικαίωσε μια υπάλληλο ξενοδοχείου, η οποία είχε απολυθεί για να αντικατασταθεί από ένα... πληροφοριακό πρόγραμμα διαχείρισης.
Η γυναίκα, που ήταν ταμίας σε ξενοδοχειακή επιχείρηση, προσέφυγε στα δικαστήρια καθώς το ξενοδοχείο όπου εργαζόταν στην Λας Πάλμας, έκρινε πως με ένα ρομπότ θα μείωνε το κόστος του και θα μπορούσε να το έχει να δουλεύει όλη μέρα, από το να πληρώνει μια υπάλληλο. Ωστόσο, η ισπανική δικαιοσύνη έβγαλε απόφαση υπέρ της υπαλλήλου και έκρινε την απόλυσή της ως «καταχρηστική».
Η γυναίκα εργαζόταν για 13 χρόνια στην επιχείρηση και απολύθηκε για να αντικατασταθεί από ένα ρομπότ, με το δικαστήριο να αποφασίζει ωστόσο πως «η αυτοματοποίηση μέσω των bot ή ρομπότ, με τη μοναδική δικαιολογία της μείωσης του κόστους, καταλήγει να περιορίζει το δικαίωμα στην εργασία για να ενισχύσει την ελευθερία της επιχείρησης».
Ετσι, το ξενοδοχείο έχει δύο επιλογές. Ή να προσλάβει ξανά την υπάλληλο εντός 5 ημερών, ή να αυξήσει σε άνω των 28.000 ευρώ την αποζημίωσή της. Μπορεί η επιχείρηση ωστόσο να ασκήσει έφεση. Η εν λόγω εταιρία (Lopesa), απασχολεί πάνω από 4.000 υπαλλήλους και με την απόκτηση του ρομπότ ισχυρίζονται πως εργάζεται ασταμάτητα 24 ώρες στις αργίες και από το απόγευμα ως νωρίς το πρωί τις άλλες ημέρες.