Ο πρόεδρος του οργανισμού σιδηροδρόμων Renfe της Ισπανίας παραιτήθηκε, αφού επί δύο εβδομάδες δεχόταν σφοδρή κριτική με αφορμή μια παραγγελία συρμών του προαστιακού, που αποδείχθηκαν υπερβολικά μεγάλοι για τις σήραγγες από όπου θα έπρεπε να περνούν.
Ο Ισαΐας Ταμπόας, ο οποίος είχε αναλάβει επικεφαλής της Renfe από τον Ιούνιο του 2018, «υπέβαλε την παραιτήσή του» ανέφερε μια εκπρόσωπος της εταιρείας.
Το υπουργείο Μεταφορών επιβεβαίωσε εξάλλου ότι παραιτήθηκε και η υφυπουργός Μεταφορών Ισαμπέλ Πάρδο δε Βέρα, η πρώην πρόεδρος της Adif, της εταιρείας διαχείρισης του σιδηροδρομικού δικτύου της Ισπανίας. Η υπουργός Ράκελ Ράντσεθ «τους εξέφρασε την ευγνωμοσύνη της» για το έργο που επιτέλεσαν, ανέφερε σε μια λακωνική ανακοίνωσή της.
Οι συρμοί θα εξυπηρετούσαν το σιδηροδρομικό δίκτυο της βόρειας Ισπανίας
Οι παραιτήσεις αυτές υποβλήθηκαν έπειτα από δύο εβδομάδες αντιπαραθέσεων με αφορμή την παραγγελία 31 συρμών που θα εξυπηρετούσαν το σιδηροδρομικό δίκτυο της βόρειας Ισπανίας. Το μέγεθός τους ωστόσο αποδείχτηκε ότι ήταν πολύ μεγάλο και δεν θα μπορούσαν να περάσουν από κάποιες σήραγγες. Η σύμβαση, ύψους 258 εκατομμυρίων ευρώ, ανατέθηκε τον Ιούνιο του 2020 στην ισπανική εταιρεία CAF. Σύμφωνα με τη Renfe, η εταιρεία αυτή, που εδρεύει στη Χώρα των Βάσκων, αντιλήφθηκε τον Μάρτιο του 2021 ότι οι διαστάσεις που αναφέρονταν στην πρόσκληση ενδιαφέροντος δεν ήταν οι σωστές. Ενημέρωσε τις αρχές προτού να ξεκινήσει την κατασκευή των συρμών.
«Δεν υπήρξε ποτέ κίνδυνος να κατασκευαστούν τρένα με λάθος διαστάσεις, επειδή η κατασκευάστρια εταιρεία είχε την υποχρέωση, όπως ορίζεται από τη σύμβαση» να τις επαληθεύσει, διευκρίνισε η Renfe. Ωστόσο, λόγω του λάθους, οι συρμοί θα τεθούν σε κυκλοφορία το 2026 και όχι το 2024, όπως προβλεπόταν αρχικά.