Επείγουσα έκκληση στο Κογκρέσο, να ψηφίσει νομοθεσία για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, έκανε η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου στις ΗΠΑ.
Μετά από μία έρευνα που κράτησε 4 χρόνια, η Επιτροπή βρήκε σοκαριστικά ευρήματα για το πώς οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιούν τα προσωπικά δεδομένα.
Σύμφωνα με τα ευρήματά τους, οι πλατφόρμες όχι μόνο γνωρίζουν τα πάντα από τους λογαριασμούς των χρηστών, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις εμπορεύονται προσωπικά δεδομένα, κερδίζοντας δισεκατομμύρια.
«Ελέγχουν τι διαβάζουμε, τους ιστότοπους που επισκεπτόμαστε, αν είμαστε παντρεμένοι, αν έχουμε παιδιά, το επίπεδο σπουδών μας, το ύψος των εισοδημάτων μας, την τοποθεσία μας, τις αγοραστικές μας συνήθειες, τα προσωπικά μας ενδιαφέροντα και σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και την κατάσταση της υγείας μας και τις θρησκευτικές μας πεποιθήσεις» αναφέρει το πόρισμα της έρευνας.
Η έρευνα έδειξε πως οι εταιρείες πωλούν δεδομένα σε ξένες εταιρείες, ενώ χρησιμοποιούν ακόμη και τεχνητή νοημοσύνη για να το εκμεταλλευτούν.
Μόνο η Google αντέδρασε
Από όλες τις εταιρείες που ερευνήθηκαν, μόνο η google έχει αντιδράσει μέχρι στιγμής.
«Δεν πουλάμε ποτέ προσωπικά δεδομένα, ούτε χρησιμοποιούμε ποτέ ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα για να προωθούμε διαφημίσεις» ανέφερε σε ανακοίνωσή της.
Οπως αναφέρει ο ΑΝΤ1, στο πόρισμα της Επιτροπής Εμπορίου, τονίζουν ότι το πιο ανησυχητικό στοιχείο είναι πως ακόμη και όταν ο χρήστης ζητάει να σβηστούν προσωπικά δεδομένα του, οι εταιρείες αφαιρούν μόνο ορισμένα από αυτά, όπως πχ το ονοματεπώνυμο, ωστόσο κρατούν άλλα στοιχεία με αποτέλεσμα ο χρήστης να παραμένει αναγνωρίσιμος.