Φοιτητές από την Ελβετία κατέρριψαν το παγκόσμιο ρεκόρ επιτάχυνσης με το χειροποίητο ηλεκτροκίνητο αγωνιστικό αυτοκίνητό τους.
Το όχημα επιταχύνθηκε από το μηδέν στα 100 χλμ./ώρα σε 0,956 δευτερόλεπτα σε μια απόσταση 12,3 μέτρων, όπως αναφέρει το Reuters.
«Στοχεύσαμε από την αρχή να πάμε κάτω από ένα δευτερόλεπτο στην επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χιλιόμετρα την ώρα», δήλωσε στο Reuters ο επικεφαλής της ομάδας Eloi Roset. «Το καταφέραμε τρεις φορές στη σειρά, οπότε ήμασταν αρκετά σίγουροι ότι το αυτοκίνητο μπορεί να το κάνει με συνέπεια».
Το αυτοκίνητο, που ονομάστηκε «mythen», κατασκευάστηκε από μέλη της Ακαδημαϊκής Λέσχης Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ζυρίχης (AMZ), που αποτελείται από φοιτητές του ETH Ζυρίχης και του Πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών και Τεχνών της Λουκέρνης.
Το παγκόσμιο ρεκόρ επιβεβαιώθηκε από τα Παγκόσμια Ρεκόρ Γκίνες, ξεπερνώντας το προηγούμενο παγκόσμιο ρεκόρ των 1,461 δευτερολέπτων, που είχε σημειωθεί τον Σεπτέμβριο του 2022 από μια ομάδα του «φιλικού αντιπάλου» τους, του Πανεπιστημίου της Στουτγάρδης.
Στο στρατιωτικό αεροδρόμιο του Duebendorf, λίγο έξω από τη Ζυρίχη, το αυτοκίνητο ολοκλήρωσε το ρεκόρ τρεις φορές την 1η Σεπτεμβρίου. Στο τιμόνι βρισκόταν η Kate Maggetti επιλέχθηκε να οδηγήσει το αυτοκίνητο καθώς είναι μικρόσωμη και ελαφριά.
Ο Roset εξήγησε ότι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις είναι η παραγωγή της τεράστιας ποσότητας σταθερής ισχύος που απαιτείται.
«Απλά σκάει. Όλα πρέπει να συμβούν μέσα σε ένα δευτερόλεπτο και πρέπει να μπορεί να το αντέξει αυτό. Έτσι, είναι μια αρκετά διαφορετική ιδέα συνολικά, ειδικά η αεροδυναμική που ήταν εντελώς νέα. Σαν να μην είχαμε ξανακάνει ποτέ κάτι τέτοιο», δήλωσε.
Όλα τα εξαρτήματα του mythen, από τις πλακέτες τυπωμένων κυκλωμάτων (PCB) μέχρι το πλαίσιο και την μπαταρία, αναπτύχθηκαν από τους φοιτητές και βελτιστοποιήθηκαν για τη λειτουργία τους.
Ελαφριά υλικά από άνθρακα και αλουμίνιο με κηρήθρες σημαίνει ότι το αγωνιστικό αυτοκίνητο επιτυγχάνει ένα βάρος περίπου 140 κιλών. Οι φτιαγμένοι από τους φοιτητές κινητήρες πλήμνης τεσσάρων τροχών και ένα ειδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης δίνουν στο όχημα ισχύ 240 κιλοβάτ, δηλαδή περίπου 326 ίππους.
Τα παραδοσιακά μονοθέσια της Formula 1 βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην αεροδυναμική, η οποία συνήθως επιτυγχάνεται μέσω των πίσω ή των μπροστινών πτερύγων που δημιουργούν καθοδική δύναμη σε υψηλές ταχύτητες. Επιδιώκοντας να εξασφαλίσει ισχυρή πρόσφυση από την αρχή, η ομάδα AMZ βρήκε μια μοναδική λύση: κατασκεύασε έναν εξειδικευμένο μηχανισμό που μοιάζει με ηλεκτρική σκούπα και συγκρατεί το όχημα στο έδαφος με αναρρόφηση.