Τα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα θα έπρεπε να εξομαλύνονται αυτή τη στιγμή, όμως η αλήθεια είναι ότι οι ειδικοί εκτιμούν ότι συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο, επιδεινώνονται.
Όπως τονίζουν, η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία – που μείωσε τις εξαγωγές της Ουκρανίας και έφερε βαριές κυρώσεις στις ρωσικές επιχειρήσεις – προκάλεσε μία σειρά νέων προβλημάτων της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας. Σε αυτό ήρθε να προστεθεί και η νέα έξαρση κρουσμάτων του κορωνοϊού στην Κίνα, η οποία έφερε σειρά περιοριστικών μέτρων σε πολλές περιοχές της χώρας.
Κανείς δεν προέβλεπε ότι η εφοδιαστική αλυσίδα θα είχε επανέλθει στην κανονικότητα αυτή τη στιγμή. Ακόμα και πριν τις πρόσφατες κρίσεις, οι ελλείψεις σε κάποια αγαθά και σε πρώτες ύλες ήταν αναμενόμενο να διαρκέσουν και το 2023. Ωστόσο, οι εταιρείες πίστευαν ότι είχαν αρχίσει να βλέπουν το φως στην άκρη του τούνελ.
Στις αρχές Φεβρουαρίου, τρεις εβδομάδες πριν η Ρωσία εισβάλει στην Ουκρανία, η General Motors, για παράδειγμα, εκτιμούσε ότι θα μπορούσε να κατασκευάσει 25% με 30% περισσότερα αυτοκίνητα φέτος.
Διαβάστε το αναλυτικό ρεπορτάζ στο economistas.gr.