Ένα φορτηγό πλοίο που είχε αποπλεύσει από τη Ρωσία, το οποίο έκανε μια απρογραμμάτιστη στάση στο γερμανικό λιμάνι του Ροστόκ, ερευνάται από τις Αρχές για παραβίαση των κυρώσεων λόγω του φορτίου που μετέφερε, δήλωσαν σήμερα οι γερμανικές αρχές.
Το πλοίο Atlantic Navigator II, που ανήκει στην εταιρεία CSAL που έχει έδρα τον Καναδά, με σημαία των νήσων Μάρσαλ, ελέγχεται από τις γερμανικές τελωνειακές αρχές. Μετέφερε 251 εμπορευματοκιβώτια (containers) με ξυλεία σημύδας, φορτίο που σχετίζεται με τις κυρώσεις που έχει επιβάλει η ΕΕ κατά της Ρωσίας, ανέφεραν οι εισαγγελείς.
«Οι έρευνες κατά του καπετάνιου του φορτηγού πλοίου είναι σε εξέλιξη, με την αρχική υποψία ότι παραβίασε τον νόμο περί Εξωτερικού Εμπορίου και Πληρωμών» δήλωσε στο Reuters μία εκπρόσωπος του εισαγγελικού γραφείου του Ροστόκ.
Γερμανία: Εφημερίδες αναφέρουν ότι πλοίο μετέφερε εμπλουτισμένο ουράνιο και παραβίαζε τις κυρώσεις κατά της Ρωσίας
Η γερμανική εφημερίδα Ostsee Zeitung έγραψε αυτήν την εβδομάδα ότι το πλοίο μετέφερε επίσης εμπλουτισμένο ουράνιο, το οποίο εκπίπτει από τις κυρώσεις της ΕΕ και των ΗΠΑ και το οποίο προορίζονταν για τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Το πλοίο κρατείται στο Ροστόκ από τις 4 Μαρτίου, αφότου απέπλευσε από την Αγία Πετρούπολη στις 7 Φεβρουαρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου (LSEG).
Το πλοίο αναγκάστηκε να κάνει μια απρογραμμάτιστη στάση στο λιμάνι της ανατολικής Γερμανίας λόγω βλάβης στην προπέλα του, δήλωσαν οι Αρχές της πόλης.
Η CSAL δεν ήταν άμεσα διαθέσιμη να σχολιάσει το θέμα.
Οι Αρχές της πόλης και οι τελωνειακές αρχές επιβεβαίωσαν ότι το φορτηγό πλοίο βρίσκεται στο λιμάνι από τις αρχές Μαρτίου και ερευνήθηκε για πιθανή παραβίαση των κυρώσεων.
Οι λιμενικές αρχές του Ροστόκ και το Τελωνείο αρνήθηκαν να επιβεβαιώσουν αν βρέθηκε στο πλοίο ουράνιο που χρησιμοποιείται στους πυρηνικούς σταθμούς.
Το ουράνιο, επί του παρόντος, έχει εξαιρεθεί από τις κυρώσεις που έχουν επιβάλλει η ΕΕ και οι ΗΠΑ στη Ρωσία. Οι εισαγωγές ξυλείας εμπίπτουν στις κυρώσεις που υπόκεινται στους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά όχι στις Ηνωμένες Πολιτείες.
ΑΠΕ-ΜΠΕ