Οι Γάλλοι μαθητές παραμένουν στους τελευταίoυς της ΕΕ στα μαθηματικά και στις φυσικές επιστήμες - iefimerida.gr

Οι Γάλλοι μαθητές παραμένουν στους τελευταίoυς της ΕΕ στα μαθηματικά και στις φυσικές επιστήμες

μαθητές
© Shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Παρά τις μεταρρυθμίσεις τα τελευταία χρόνια, οι Γάλλοι μαθητές παραμένουν στις τελευταίες θέσεις της κατάταξης σε μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες στην ΕΕ.

Το χάσμα μάλιστα ανάμεσα στα κορίτσια και τα αγόρια στην τελευταία τάξη του Δημοτικού σχολείου έχει διευρυνθεί. Τα παραπάνω στοιχεία προέκυψαν από διεθνή έρευνα.

Στα μαθηματικά, στην τάξη CM1 (προτελευταίο έτος του Δημοτικού σχολείου), η Γαλλία παραμένει στην τελευταία θέση της κατάταξης της ΕΕ, σύμφωνα με την έρευνα TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study), μια διεθνή έρευνα για τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες, που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα από τη Διεθνή Ενωση για την Αξιολόγηση της Εκπαιδευτικής Επίδοσης (IEA) (σ.τ.σ: μια διεθνής σύμπραξη εθνικών οργανισμών έρευνας, κυβερνητικών ερευνητικών υπηρεσιών, μελετητών και αναλυτών που εργάζονται προκειμένου να ερευνήσουν, να κατανοήσουν και να βελτιώσουν την εκπαίδευση παγκοσμίως).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην τάξη CM1 οι Γάλλοι μαθητές έχουν βαθμολογία 484 βαθμών στα μαθηματικά και 488 στις φυσικές επιστήμες, κάτω από τον μέσο όρο για τις χώρες της ΕΕ (524 στα μαθηματικά, 518 στις φυσικές επιστήμες).

Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2023 αξιολόγησε δεκάδες χιλιάδες παιδιά στις τάξεις CM1 και 4e (αυτή η τελευταία είναι η δεύτερη τάξη του Γυμνασίου) σε 22 χώρες της ΕΕ και σε άλλες χώρες του ΟΟΣΑ, συμπεριλαμβανομένων περίπου 4.500 για κάθε επίπεδο στη Γαλλία.

Μόνο η Χιλή έχει χειρότερες επιδόσεις από τη Γαλλία εάν επεκταθούμε στις χώρες του ΟΟΣΑ, συμπέρασμα συγκρίσιμο με ανάλογο αποτέλεσμα του 2019.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το γαλλικό υπουργείο Παιδείας επισημαίνει τη σταθερότητα των αποτελεσμάτων ενώ «οι μαθητές έχουν επηρεαστεί από την κρίση του Covid» και «άλλες χώρες της ΕΕ έχουν σημαντικές μειώσεις».

Η μελέτη υπογραμμίζει επίσης ότι η Γαλλία είναι μια από τις χώρες της ΕΕ και του ΟΟΣΑ με τις μεγαλύτερες κοινωνικές ανισότητες στα μαθηματικά στο CM1, με μεγάλο χάσμα μεταξύ πολύ προνομιούχων και πολύ μειονεκτούντων μαθητών.

Τα αγόρια καλύτεροι μαθητές στα μαθηματικά από τα κορίτσια

Ένα άλλο αξιοσημείωτο γεγονός: οι ανισότητες έχουν διευρυνθεί σημαντικά μεταξύ αγοριών και κοριτσιών στα μαθηματικά, με το μεγαλύτερο χάσμα στις χώρες της ΕΕ.

Στα μαθηματικά, στο CM1, αυτή η διαφορά αυξάνεται από 13 βαθμούς το 2019 σε 23 βαθμούς το 2023 υπέρ των αγοριών.

Στις φυσικές επιστήμες, όπου η διαφορά ήταν ασήμαντη το 2019, σήμερα είναι οκτώ βαθμοί.

«Πρέπει να εργαστούμε με τον τρόπο που φαντάζονται τα κορίτσια τα μαθηματικά», παραδέχεται το υπουργείο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια μελέτη του Ινστιτούτου Δημόσιας Πολιτικής παρατήρησε στην αρχή του χρόνου ότι τα κορίτσια είχαν χειρότερα αποτελέσματα στα μαθηματικά από την πρώτη τάξη του Δημοτικού (CP) θέτοντας το ερώτημα της "πίεσης που ασκούν τα έμφυλα στερεότυπα στους μαθητές".

Στη δεύτερη τάξη του Γυμνασίου, η Γαλλία παραμένει επίσης κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ και του ΟΟΣΑ στα μαθηματικά.

Βρίσκεται στην τελευταία θέση της βαθμολογικής κατάταξης μπροστά από την Χιλή, ενώ στις φυσικές επιστήμες βρίσκεται επίσης κάτω από τον διεθνή μέσο όρο.

===================

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ