Σάλος στη Γαλλία: Μάρκα ρούχων «ντύνει» με ισλαμική μαντίλα τον Πύργο του Άιφελ [βίντεο] - iefimerida.gr

Σάλος στη Γαλλία: Μάρκα ρούχων «ντύνει» με ισλαμική μαντίλα τον Πύργο του Άιφελ [βίντεο]

«Ντυμένος» ο Πύργος του Άιφελ
«Ντυμένος» ο Πύργος του Άιφελ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Αντιδράσεις έχει προκαλέσει στη Γαλλία η πρωτοβουλία μιας εταιρείας ρούχων να «ντύσει» με ισλαμική μαντίλα τον Πύργο του Άιφελ.

Τη Δευτέρα 10 Μαρτίου, η μάρκα ρούχων Merrachi μοιράστηκε ένα βίντεο στο TikTok που προκάλεσε μεγάλη αναστάτωση, χαρακτηριζόμενη ακόμα και ως προκλητική και προβοκατόρικη ενέργεια.

Το βίντεο που κάνει τον γύρο του διαδικτύου δείχνει τον Πύργο του Άιφελ καλυμμένο με ένα ισλαμικό πέπλο, με τη βοήθεια 3D animation, για λογαριασμό διαφημιστικής καμπάνιας της μάρκας που προμήνυε το άνοιγμα φυσικού καταστήματος της εταιρείας στη Γαλλία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη λεζάντα του βίντεο γράφει: «Η γαλλική κυβέρνηση μισεί να βλέπει την άφιξη της Merrachi».

Το βίντεο με τον Πύργο του Άιφελ που ξεσήκωσε τους Γάλλους

Στην περιγραφή του βίντεο, η εταιρεία προσθέτει: «Θυμάστε όταν απαγόρευσαν το χιτζάμπ;». Ένας ισχυρισμός που, όπως επισημαίνει η Figaro, είναι ψευδής. Σύμφωνα με το γαλλικό δημοσίευμα, η μπούρκα, η οποία κρύβει το πρόσωπο, απαγορεύεται στον δημόσιο χώρο, αλλά αυτό δεν ισχύει για το χιτζάμπ, το οποίο καλύπτει μόνο τα μαλλιά της γυναίκας. Ειδικότερα, τα θρησκευτικά σύμβολα όπως η ισλαμική μαντίλα απαγορεύονται μόνο στα δημόσια σχολεία, σύμφωνα με το νόμο περί επιδεικτικών θρησκευτικών συμβόλων.

«Προκλητικό» και «σκανδαλώδες»

Το βίντεο, το οποίο μέχρι χθες είχαν δει ήδη περισσότεροι από 1,8 εκατομμύρια χρήστες, σχολιάστηκε από πολλούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κάτω από τη δημοσίευση της Merrachi, πολλά σχόλια διακωμωδούσαν τον συμβολισμό τέτοιων εικόνων.

«Είναι πολύ πιο όμορφος με χιτζάμπ» (σ.σ.: ο Πύργος του Άιφελ) και «το Παρίσι είναι πλέον μουσουλμανικό και είμαστε περήφανοι», έγραψαν κάποιοι χρήστες.

«Μπράβο! Γίνατε μουσουλμάνοι», σχολίασε ένας.

Βέβαια, το βίντεο επικρίθηκε ευρέως, με πολλούς χρήστες να μη δέχονται ούτε τη διακωμώδησή του, ενώ κάποιοι χαρακτήρισαν το διαφημιστικό «προκλητικό» και «προβοκατόρικο».

«Και αν το επικρίνουμε αυτό, προφανώς μας αποκαλούν φασίστες», έγραψε ένας χρήστης στο Χ.

«Είναι ένα ξεκάθαρο μήνυμα κατάκτησης και εποικισμού», έγραψε ένας άλλος. «Είναι σκανδαλώδες!» συμπλήρωσε.

«Αν αυτό δεν είναι προβοκάτσια, πείτε μου τι είναι», είπε ένας χρήστης.

«ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ!», καυτηρίασε η βουλευτής της ακροδεξιάς Εθνικής Συσπείρωσης, Lisette Pollet, η οποία κατήγγειλε την «προκλητική διαφήμιση» και μίλησε για «ιδεολογική και εμπορική εκμετάλλευση που προσβάλλει τις δημοκρατικές μας αξίες και την κληρονομιά μας».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην ιστοσελίδα της, η εταιρεία παρουσιάζει τον εαυτό της ως μάρκα «σεμνών» ρούχων, εκμεταλλευόμενη το τρέχον Ραμαζάνι για να αναδείξει την αμπάγια, τα πέπλα και τα μακριά ισλαμικά φορέματα που πωλούνται από μερικές δεκάδες ευρώ έως πάνω από 120 ευρώ.

Η ιδρύτρια της εταιρείας, Nada Merrachi, με καταγωγή από την Ολλανδία και το Μαρόκο, παρουσιάζεται στον ιστότοπο ως μία από τις «πρωτοπόρους της σεμνής μόδας», ελπίζοντας να γίνει «επιδραστική» στη «βελτίωση» της βιομηχανίας της μόδας, προκειμένου να ενσωματώσει την «ενότητα και τη συμπερίληψη».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ