Politico: Η διαδικτυακή διαφημιστική εκστρατεία της φον ντερ Λάιεν παραβιάζει τους κανόνες διαφάνειας της ΕΕ - iefimerida.gr

Politico: Η διαδικτυακή διαφημιστική εκστρατεία της φον ντερ Λάιεν παραβιάζει τους κανόνες διαφάνειας της ΕΕ

Η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν
Η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν / Φωτογραφία: AP Photo/Andreea Alexandru
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν δεν αποκάλυψε εάν βρισκόταν πίσω από διαφημιστική εκστρατεία της Google αξίας 70.000 ευρώ, η οποία παραβίασε τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που εγκρίθηκαν κατά τη διάρκεια της θητείας της ως επικεφαλής του εκτελεστικού οργάνου της ΕΕ.

Η διαφημιστική καμπάνια σε ολόκληρη την ΕΕ -η οποία προβλήθηκε δεκάδες εκατομμύρια φορές στις υπηρεσίες αναζήτησης και YouTube της Google από τη Γερμανία έως την Πορτογαλία- αναδείκνυε αποκλειστικά τη φον ντερ Λάιεν μέσω βίντεο υψηλής παραγωγής για τις ηγετικές της ικανότητες και τη δέσμευσή της στο εγχείρημα της ΕΕ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Βυθιστείτε στην εκστρατεία μου! Λάβετε αποκλειστικές ενημερώσεις», ανέφερε μια διαφήμιση που προβλήθηκε σε επτά χώρες της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένου του Βελγίου, της Φινλανδίας και της Ιταλίας.

Ωστόσο, καμία από τις διαφημίσεις που προωθούν τη φον ντερ Λάιεν δεν αναφέρει την εκστρατεία της ή το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (ΕΛΚ) της ως επίσημο αγοραστή στο μητρώο διαφάνειας της Google, διαπίστωσε το POLITICO.

Αντιθέτως, η «MCC AdQuality», μια εταιρεία συμβούλων με έδρα το Παρίσι, αναφέρεται ως η οντότητα που είναι υπεύθυνη για τα κομματικά ψηφιακά μηνύματα που υποστηρίζουν την εκστρατεία της. (Το όνομα άλλαξε αργότερα σε «MCC» στο μητρώο πολιτικών διαφημίσεων της Google μετά τις αρχικές έρευνες του POLITICO σχετικά με το ποιος βρισκόταν πίσω από τα πληρωμένα μηνύματα).

Η μη ορθή γνωστοποίηση του ποιος είχε αγοράσει αυτές τις διαφημίσεις δεν ήταν παράνομη. Το POLITICO δεν μπόρεσε επίσης να επιβεβαιώσει ανεξάρτητα αν η φον ντερ Λάιεν, η ομάδα της ή το κόμμα της βρίσκονταν πίσω από τις αγορές διαφημίσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, η ΕΕ ενέκρινε πρόσφατα νέους κανόνες για την ενίσχυση της διαφάνειας στις διαδικτυακές προεκλογικές εκστρατείες, συμπεριλαμβανομένης της ανάγκης οι πολιτικοί υποψήφιοι και τα κόμματα να αποκαλύπτουν ποιος αγόρασε ψηφιακά κομματικά μηνύματα, ώστε να ταυτοποιούνται με σαφήνεια.

Αν και η φον ντερ Λάιεν δεν διεκδικεί την εκλογή της στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, είναι η υποψήφια του ΕΛΚ για την ηγεσία της Επιτροπής και η εκλογική της επιτυχία θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για να στεφθεί και πάλι από τους ηγέτες της ΕΕ ως Πρόεδρος της Επιτροπής.

Το ΕΛΚ της φον ντερ Λάιεν έχει επίσης υπογράψει έναν εθελοντικό κώδικα δεοντολογίας για την επερχόμενη ψηφοφορία στην ΕΕ, ο οποίος περιλαμβάνει δεσμεύσεις για τη «διασφάλιση της διαφάνειας της πολιτικής διαφήμισης και των μηνυμάτων της προεκλογικής εκστρατείας» και περιλαμβάνει τη δέσμευση να μην προβάλλονται πολιτικές διαφημίσεις μέσω μεσαζόντων, όπως διαφημιστικές εταιρείες, χωρίς σωστή αναφορά.

Ο εκπρόσωπος της Google Καρλ Ράιαν δήλωσε ότι η εταιρεία διερευνά τις διαφημίσεις. Αρνήθηκε να σχολιάσει όταν ρωτήθηκε αν τα πληρωμένα μηνύματα παραβίασαν τους κανόνες γνωστοποίησης διαφημίσεων του τεχνολογικού γίγαντα.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ΕΕ Politico OCEAN
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ