To Facebook απέλυσε, πριν μερικά χρόνια, 52 εργαζομένους για κατάχρηση πρόσβασης στα στοιχεία χρηστών του κοινωνικού δικτύου, συμπεριλαμβανομένων ανδρών που έβρισκαν στοιχεία τοποθεσίας γυναικών, για τις οποίες ενδιαφέρονταν.
Χρησιμοποιώντας την πρόσβασή τους σε πολλά δεδομένα χρηστών μέσω των εσωτερικών συστημάτων του Facebook, όπως αναφέρει η New York Post, οι άνδρες μηχανικοί μπορούσαν να δουν τις τοποθεσίες των γυναικών, τα προσωπικά μηνύματα, τις διαγραμμένες φωτογραφίες και πολλά άλλα, σύμφωνα με μια έκθεση βόμβα της Telegraph.
Σε μία από τις περιπτώσεις, ένας μηχανικός της Facebook βρισκόταν σε διακοπές με μία γυναίκα στην Ευρώπη και κάποια στιγμή τσακώθηκαν. Η γυναίκα θέλησε να περάσει χρόνο μόνη της και ο άνδρας, χρησιμοποίησε στοιχεία του Facebook για να την εντοπίσει στο νέο ξενοδοχείο που είχε βρει καταφύγιο.
Σε άλλο περιστατικό, μηχανικός χρησιμοποίησε στοιχεία και ανακάλυψε ότι μία γυναίκα για την οποία ενδιαφερόταν, της άρεσε να επισκέπτεται το πάρκο Ντολόρες στο Σαν Φρανσίσκο. Αξιοποίησε τα στοιχεία για να πάει και να τη βρει.
Η πλειοψηφία των μηχανικών που καταχράστηκαν τις ιδιωτικές πληροφορίες, ήταν άνδρες που ενδιαφέρονταν για γυναίκες, αλλά δεν τις αντιμετώπισαν αυτοπροσώπως, σύμφωνα με την έκθεση, η οποία είναι ένα απόσπασμα από ένα επερχόμενο βιβλίο των δημοσιογράφων των New York Times, Sheera Frankel και Cecelia Kang.
Ενώ 52 υπάλληλοι απολύθηκαν για τέτοιες παραβάσεις το 2014 και το 2015, ο τότε επικεφαλής ασφάλειας της Facebook, Άλεξ Στάμος, προειδοποίησε ότι μπορεί να υπήρχαν κάποιες εκατοντάδες ακόμα που είχαν «ξεγλιστρήσει».
Ο ιδρυτής της Facebook, Μαρκ Ζάκερμπεργκ φέρεται εξαιρετικά δυσαρεστημένος από το γεγονός και ζήτησε να μάθει γιατί κανένας από την επιχείρηση δεν είχε σκεφτεί να περιορίσει την πρόσβαση των υπαλλήλων σε τέτοια στοιχεία.
Σύμφωνα, βέβαια, με την αναφορά που δημοσιεύθηκε, το σύστημα ασφαλείας του Facebook είχε σχεδιαστεί από τον ίδιο τον Ζάκερμπεργκ, ο οποίος δεν ήθελε να το αλλάξει, όσο τα χρόνια περνούσαν.
Από το 2015 και έπειτα, το Facebook ισχυρίζεται πως έχει προχωρήσει σε σημαντικά βήματα για την καλύτερη προστασία των χρηστών του. «Πάντοτε είχαμε μηδενική ανοχή στις καταχρηστικές συμπεριφορές και απολύαμε δίχως δεύτερη σκέψη όποιον εργαζόμενο εκμεταλλευόταν τα δεδομένα των χρηστών μας απρεπώς», δήλωσε πρόσφατα εκπρόσωπος της εταιρείας.
«Από το 2015 και έπειτα, έχουμε ενισχύσει την εκπαίδευση των εργαζομένων μας, καθώς και τα πρωτόκολλά μας για τον εντοπισμό και την πρόληψη τυχόν παραβιαστικών συμπεριφορών από μεριάς τους. Μειώνουμε, επίσης, συνεχώς, την πρόσβαση στα δεδομένα των χρηστών που πρέπει να έχουν οι εργαζόμενοι που δουλεύουν στη δημιουργία και την υποστήριξη των υπηρεσιών μας».