Οι ευρωβουλευτές καλούν για θέσπιση νέων κανόνων ασφάλισης οχημάτων που θα αποσκοπούν στην καλύτερη προστασία των πολιτών και την ισότιμη αντιμετώπισή τους όσον αφορά τατροχαία ατυχήματα και κατά την επιλογή του προγράμματος ασφάλισής τους.
Η νομοθεσία προστατεύει τα θύματα ατυχημάτων ανεξάρτητα από το αν αυτά συμβαίνουν στη χώρα διαμονής τους ή αλλού εντός ΕΕ. Οι νέοι κανόνες, που εγκρίθηκαν σήμερα με 689 ψήφους υπέρ, 3 κατά και 4 αποχές, αποσκοπούν στην κάλυψη των κενών και στη βελτίωση της ισχύουσας οδηγίας για την ασφάλιση οχημάτων.
Ακόμα και σε περίπτωση πτώχευσης της ασφαλιστικής να εξασφαλίζεται αποζημίωση
Οι διαπραγματευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, οι οποίοι έφτασαν σε προσωρινή συμφωνία στις 22 Ιουνίου, μερίμνησαν ώστε τα άτομα που εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματα να αποζημιώνονται ακόμη και σε περίπτωση πτώχευσης της ασφαλιστικής εταιρείας. Επιπλέον, ένα εναρμονισμένο σε επίπεδο ΕΕ «ιστορικό αξιώσεων» θα αποτρέπει τις διακρίσεις όταν ένας ασφαλισμένος μετακινείται από ένα κράτος μέλος της ΕΕ σε άλλο. Οι πολίτες θα είναι επίσης σε θέση να συγκρίνουν ευκολότερα τις τιμές και την κάλυψη που προσφέρουν οι διάφοροι πάροχοι, χάρη σε νέα, δωρεάν και ανεξάρτητα εργαλεία σύγκρισης τιμών.
Ελάχιστο επίπεδο προστασίας
Προκειμένου να εξασφαλιστεί το ίδιο ελάχιστο επίπεδο προστασίας για τα θύματα, το αναθεωρημένο κείμενο εναρμονίζει τα υποχρεωτικά ελάχιστα ποσά κάλυψης σε ολόκληρη την ΕΕ, με την επιφύλαξη τυχόν υψηλότερων εγγυήσεων που μπορούν να ορίσουν τα κράτη μέλη.
- Για σωματικές βλάβες: 6.450.000 ευρώ για κάθε ατύχημα, ανεξάρτητα από τον αριθμό των ζημιωθέντων ή 1.300.000 ευρώ για κάθε ζημιωθέντα.
- Για υλικές ζημίες, 1.300.000 ευρώ ανά ατύχημα, ανεξάρτητα από τον αριθμό των ζημιωθέντων.
Για να αποφευχθεί η υπερβολική ρύθμιση, οι τροποποιημένοι κανόνες αποκλείουν τα οχήματα που κινούνται με ταχύτητα χαμηλότερη από 14 km/h, επιτρέπουν να εξαιρεθούν από τις ασφαλιστικές υποχρεώσεις τα μη οδικά οχήματα (όπως οι τα οχήματα κηπουρικής και τα σκούτερ κινητικότητας) και τα ηλεκτρικά ποδήλατα. Εξαιρούνται επίσης από την οδηγία τα οχήματα που προορίζονται αποκλειστικά για μηχανοκίνητα αθλήματα.
Επόμενα βήματα- διορία εφαρμογής 24 μηνών αν δεν αλλάξει κάτι
Η νομοθεσία θα πρέπει να εγκριθεί επίσημα από το Συμβούλιο στο πλαίσιο της διαδικασίας συναπόφασης, και να δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ. Στη συνέχεια, τα κράτη μέλη θα έχουν στη διάθεσή τους 24 μήνες για να μεταφέρουν την τροποποιημένη οδηγία στο εθνικό τους δίκαιο.