Επίσημο: Τέλος τα νέα ΙΧ με βενζίνη και diesel από το 2035 στην ΕΕ -Τι αποφάσισε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο - iefimerida.gr

Επίσημο: Τέλος τα νέα ΙΧ με βενζίνη και diesel από το 2035 στην ΕΕ -Τι αποφάσισε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Κίνηση στους δρόμους
Αυξημένη είναι η κίνηση αυτή την ώρα στους δρόμους της Αθήνας / Φωτογραφία: Dimitris Kapantais / SOOC
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Το Ευρωκοινοβούλιο ενέκρινε τους νέους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 για νέα επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα στην ΕΕ, βάσει των οποίων απαγορεύεται από το 2035 η πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Με 340 ψήφους υπέρ, 279 κατά και 21 αποχές, οι ευρωβουλευτές ενέκριναν σήμερα τη συμφωνία που επιτεύχθηκε με το Συμβούλιο σχετικά με τα αναθεωρημένα πρότυπα απόδοσης εκπομπών CO2 για νέα αυτοκίνητα και φορτηγά σύμφωνα με τους φιλόδοξους στόχους της ΕΕ για το κλίμα -πακέτο γνωστό ως «Fit for 55».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η νέα νομοθεσία ορίζει τον τρόπο με τον οποίο θα επιτευχθεί ο στόχος για τις μηδενικές εκπομπές CO2 σε νέα επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα το 2035. Ο στόχος της ΕΕ -που αφορά ολόκληρο τον στόλο των οχημάτων- είναι η μείωση των εκπομπών CO2 που παράγονται από νέα αυτοκίνητα και φορτηγά κατά 100% σε σύγκριση με το 2021. Οι ενδιάμεσοι στόχοι μείωσης των εκπομπών για το 2030 ορίζονται στο 55% για τα αυτοκίνητα και στο 50% για τα φορτηγά.

Άλλα βασικά μέτρα που προβλέπονται από τον κανονισμό της ΕΕ

Η Επιτροπή θα παρουσιάσει έως το 2025 μια μεθοδολογία για την αξιολόγηση και την αναφορά δεδομένων σχετικά με τις εκπομπές CO2 σε όλο τον κύκλο ζωής των αυτοκινήτων και των φορτηγών που πωλούνται στην ευρωπαϊκή αγορά, συνοδευόμενη από νομοθετικές προτάσεις όπου κριθεί απαραίτητο.

Έως τον Δεκέμβριο του 2026, η Επιτροπή θα παρακολουθεί το χάσμα μεταξύ των οριακών τιμών εκπομπών και των πραγματικών δεδομένων κατανάλωσης καυσίμου και ενέργειας, θα υποβάλει έκθεση σχετικά με μια μεθοδολογία προσαρμογής των ειδικών εκπομπών CO2 των κατασκευαστών και θα προτείνει κατάλληλα μέτρα παρακολούθησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στους κατασκευαστές που είναι υπεύθυνοι για μικρούς όγκους παραγωγής κατά έτος (από 1.000 έως 10.000 νέα αυτοκίνητα ή από 1.000 έως 22.000 νέα φορτηγά) μπορεί να χορηγηθεί εξαίρεση μέχρι το τέλος του 2035 (όσοι ταξινομούν λιγότερα από 1.000 νέα οχήματα ετησίως βρίσκονται ήδη σε εξαίρεση).

Ο τρέχων μηχανισμός κινήτρων για οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών (ZLEV), ο οποίος ανταμείβει τους κατασκευαστές που πωλούν περισσότερα τέτοια οχήματα (με εκπομπές από μηδέν έως 50 g CO2/km, όπως ηλεκτρικά οχήματα και υβριδικά plug-in καλών επιδόσεων) με χαμηλότερο στόχοι μείωσης των εκπομπών CO2, θα προσαρμοστεί ώστε να ανταποκρίνεται στις αναμενόμενες τάσεις πωλήσεων. Από το 2025 έως το 2029, το σημείο αναφοράς ZLEV ορίζεται στο 25% για τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων και στο 17% για τα νέα φορτηγά, και από το 2030 το κίνητρο θα καταργηθεί.

Κάθε δύο χρόνια, αρχής γενομένης από τα τέλη του 2025, η Επιτροπή θα δημοσιεύει έκθεση για την αξιολόγηση της προόδου προς την κινητικότητα μηδενικών εκπομπών.

Φθηνότερη σταδιακά η αγορά και χρήση αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων

«Αυτός ο κανονισμός ενθαρρύνει την παραγωγή οχημάτων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών ρύπων. Περιλαμβάνει μια φιλόδοξη αναθεώρηση των στόχων για το 2030 και έναν στόχο μηδενικών εκπομπών για το 2035, ο οποίος είναι κρίσιμος για την επίτευξη της κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050. Αυτοί οι στόχοι δημιουργούν σαφήνεια για την αυτοκινητοβιομηχανία και τονώνουν την καινοτομία και τις επενδύσεις για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Η αγορά και η χρήση αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων θα γίνει φθηνότερη για τους καταναλωτές και η αγορά μεταχειρισμένων θα αναδυθεί πιο γρήγορα. Κάνει τη βιώσιμη οδήγηση προσβάσιμη σε όλους», δήλωσε ο εισηγήτης της πρότασης Jan Huitema.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετά την τελική ψηφοφορία στην Ολομέλεια, το κείμενο θα πρέπει να εγκριθεί επίσημα και από το Συμβούλιο, και στη συνέχεια να δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ.

Υπενθυμίζεται ότι στις 14 Ιουλίου 2021, ως μέρος του πακέτου «Fit for 55», η Επιτροπή υπέβαλε νομοθετική πρόταση για αναθεώρηση των προτύπων απόδοσης εκπομπών CO2 για καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. Η πρόταση στόχευε να συμβάλει στους στόχους της ΕΕ για το κλίμα του 2030 και του 2050, να προσφέρει οφέλη στους πολίτες και να τονώσει την καινοτομία σε τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ