Εξαφάνιση υποβρυχίου: Τα λάθη που οδήγησαν στο εφιαλτικό ταξίδι -Οι ευθύνες της εταιρείας - iefimerida.gr

Εξαφάνιση υποβρυχίου: Τα λάθη που οδήγησαν στο εφιαλτικό ταξίδι -Οι ευθύνες της εταιρείας

 H εξαφάνιση του υποβρυχίου γεννά ερωτήματα
H εξαφάνιση του υποβρυχίου γεννά ερωτήματα
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Με το οξυγόνο στο εξαφανισμένο υποβρύχιο να θεωρείται ότι έχει τελειώσει, οι διασώστες ελπίζουν σε ένα θαύμα, ενώ τα ερωτήματα γύρω από τις μεγάλες ευθύνες της αρμόδιας εταιρείας φουντώνουν.

Ενώ η αντιμετώπιση του πόνου της ενδεχόμενης απώλειας των αγαπημένων τους προσώπων που επέβαιναν στο υποβρύχιο θα είναι το κύριο μέλημα των οικογενειών τους, εκτός αν υπάρξει κάποιο θαύμα, η προσοχή σύντομα θα στραφεί στο τι θα μπορούσε να είχε γίνει για να αποφευχθεί το τραγικό συμβάν, γράφει η Daily Mail.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το υποβρύχιο Titan, μεγέθους μίνι βαν, το οποίο διαχειρίζεται η αμερικανική εταιρεία OceanGate Expeditions, άρχισε την κάθοδό του γύρω στο μεσημέρι της Κυριακής. Το τελευταίο σήμα προς το μητρικό σκάφος ήρθε 1 ώρα και 45 λεπτά μετά την κατάδυση, τοποθετώντας το ακριβώς πάνω από το ναυάγιο του Τιτανικού, οδηγώντας στην έναρξη μιας τεράστιας επιχείρησης διάσωσης.

Τα ερωτήματα που έχουν τεθεί αφορούν την ταχύτητα με την οποία η OceanGate ενημέρωσε τις Αρχές ότι είχε χάσει την επαφή με τον Τιτάνα και τις υποτιθέμενες τεχνικές ανεπάρκειες του υποβρυχίου, καθώς και την αποτυχία να αντιμετωπιστούν οι επανειλημμένες προειδοποιήσεις ότι δεν ήταν ασφαλές.

Δημοσίευμα της Daily Mail εξετάζει αυτά που θεωρούνται ως τα βασικά λάθη που οδήγησαν στo περιστατικό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Καθυστέρηση πριν από την ενεργοποίηση του συναγερμού

Η OceanGate Expeditions επικρίθηκε επειδή χρειάστηκε οκτώ ώρες για να ενημερώσει την αμερικανική ακτοφυλακή ότι είχε χάσει την επαφή με το υποβρύχιο. Η εταιρεία δεν έχει ακόμη εξηγήσει γιατί άργησε τόσο πολύ να ειδοποιήσει την ακτοφυλακή, όταν το Titan έχασε επικοινωνία.

Σημειώνεται ότι οι καταδύσεις στον Τιτανικό διαρκούν συνήθως περίπου οκτώ ώρες.

«Αδύναμο» υποβρύχιο, με ανταλλακτικά που αγοράστηκαν από συμβατικά μαγαζιά

Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί στην ποιότητα κατασκευής του υποβρυχίου, με έναν σχολιαστή να το παρομοιάζει με ένα «αυτοκίνητο κιτ» που κατασκευάστηκε από «εξαρτήματα που μπορείς να πάρεις από την Amazon».

Ο Κρις Πάρι, πρώην αντιναύαρχος του Βασιλικού Ναυτικού, χαρακτήρισε το μικρό σκάφος «πολύ εύθραυστο και ευάλωτο».

Εν τω μεταξύ, ένας δημοσιογράφος που κάποτε κάθισε στο εσωτερικό του υποβρυχίου ισχυρίστηκε ότι διαθέτει φώτα από κατάστημα κάμπινγκ και κάμερες κλειστού κυκλώματος από μαγαζιά.

Ο ανταποκριτής του CBS επισημαίνει: «Δεν μπορούσα να μην παρατηρήσω πόσα κομμάτια αυτού του υποβρυχίου έμοιαζαν αυτοσχέδια, με εξαρτήματα από το ράφι».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Στόκτον Ρας, διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της OceanGate, ένας από τους αγνοούμενους, έδειξε στον ανταποκριτή ένα χειριστήριο βιντεοπαιχνιδιών που χρησιμοποιούνταν για την πλοήγηση του υποβρυχίου.

Επαναλαμβανόμενες προειδοποιήσεις από εμπειρογνώμονες

Οι ειδικοί στα υποβρύχια οχήματα έγραψαν επιστολή στον Ρας, προειδοποιώντας ότι τα ταξίδια με το συγκεκριμένο υποβρύχιο θα μπορούσαν να καταλήξουν σε «καταστροφή» πολύ πριν από την παρούσα εξέλιξη.

Η επιστολή, που περιήλθε στην κατοχή των New York Times, προειδοποιούσε ότι «η τρέχουσα "πειραματική" προσέγγιση» της εταιρείας θα μπορούσε να οδηγήσει σε προβλήματα «από μικρά έως και καταστροφικά».

Το μήνυμα εστάλη από την επιτροπή επανδρωμένων υποβρύχιων οχημάτων της Marine Technology Society, μιας εμπορικής ομάδας, με ιστορία 60 ετών.

Δεν είναι σαφές αν κάποιος υπάλληλος ή ο ίδιος ο Ρας απάντησε στην επιστολή και δεν υπήρχαν περαιτέρω λεπτομέρειες σχετικά με το γιατί η προσέγγιση θεωρήθηκε επικίνδυνη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όποιος επιβιβαζόταν στον Τιτάνα έπρεπε να υπογράψει μια δήλωση αποποίησης ευθύνης, που έγραφε: «Αυτό το πειραματικό σκάφος δεν έχει εγκριθεί ή πιστοποιηθεί από κανέναν ρυθμιστικό φορέα και θα μπορούσε να οδηγήσει σε σωματικό τραυματισμό, συναισθηματικό τραύμα ή θάνατο».

Περιστατικά ασφαλείας στις καταδύσεις

Το Titan είχε πληγεί από τεχνικά προβλήματα και ατυχίες σε τουλάχιστον έξι προηγούμενες περιπτώσεις πριν εξαφανιστεί το Σαββατοκύριακο.

Τον Αύγουστο του 2021, ο Άρθουρ Λόιμπλ βούτηξε σε βάθος 12.500 ποδιών στο σημείο του ναυαγίου στον Ατλαντικό και δήλωσε ότι ήταν «απίστευτα τυχερός» που επέζησε από το ταξίδι.

Μιλώντας στη γερμανική Bild, ο 60χρονος είπε ότι έφυγαν από τη θέση τους εξαρτήματα και ότι η αποστολή μπήκε στο νερό με πέντε ώρες καθυστέρηση εξαιτίας ηλεκτρικών προβλημάτων.

Τον Ιούλιο του 2022, ο YouTuber Άλαν Εστράδα βρισκόταν στον Τιτάνα όταν οι μπαταρίες του υποβρυχίου ξαφνικά άδειασαν, αναγκάζοντας το υποβρύχιο να τερματίσει την αποστολή του πρόωρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εν τω μεταξύ, ο Τζος Γκέιτς είπε πως το υποβρύχιο «δεν είχε καλή απόδοση» όταν πήγε σε ένα ταξίδι στον Τιτανικό το 2021: «Σε όσους ρωτούν, ο Τιτάνας δεν είχε καλή απόδοση στη δική μου κατάδυση. Τελικά, εγκατέλειψα μια τεράστια ευκαιρία να γυρίσω τον Τιτανικό λόγω των ανησυχιών μου για την ασφάλεια με την OceanGate».

«Υπάρχουν περισσότερα για την ιστορία και τον σχεδιασμό του Τιτάνα που δεν έχουν δημοσιοποιηθεί, πολλά από αυτά είναι ανησυχητικά», επισήμανε ο ίδιος.

Φίλος του αγνοούμενου δισεκατομμυριούχου αποσύρθηκε λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια του υποβρυχίου

Ένας αναζητητής συγκινήσεων που σκόπευε να ακολουθήσει στο υποβρύχιο τον αγνοούμενο δισεκατομμυριούχο φίλο του, Χάμις Χάρντινγκ, απέσυρε τη συμμετοχή του στην κατάδυση.

Ο Κρις Μπράουν, 61 ετών, είχε καταβάλει την προκαταβολή για να συμμετάσχει στο ταξίδι, αλλά είπε ότι άλλαξε γνώμη αφού άρχισε να ανησυχεί για την ποιότητα της τεχνολογίας και των υλικών που χρησιμοποιούνται στο σκάφος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μεταξύ των ανησυχιών του ήταν η χρήση από την OceanGate «παλιών σκαλωσιών» για το έρμα και το γεγονός ότι τα χειριστήριά του «βασίζονταν σε χειριστήρια τύπου ηλεκτρονικών παιχνιδιών».

Δήλωσε στη βρετανική εφημερίδα Sun ότι παρόλο που ήταν «ένας από τους πρώτους ανθρώπους που δήλωσαν συμμετοχή σε αυτό το ταξίδι», τελικά αποφάσισε ότι «οι κίνδυνοι ήταν πολύ μεγάλοι».

Επίσημες επιθεωρήσεις αποκρούονται

Η OceanGate προτίμησε να μην προχωρήσει σε πιστοποίηση του Τιτάνα, μια πρακτική που εφαρμόζεται σε ολόκληρη τη βιομηχανία, σύμφωνα με την οποία ανεξάρτητοι επιθεωρητές διασφαλίζουν ότι τα πλοία πληρούν τα αποδεκτά τεχνικά πρότυπα.

Η εταιρεία δικαιολόγησε την απόφασή της, λέγοντας ότι η αναζήτηση πιστοποίησης θα μπορούσε να διαρκέσει χρόνια και θα ήταν «ανάθεμα στην ταχεία καινοτομία».

Η πιστοποίηση περιλαμβάνει την πρόσληψη ενός ανεξάρτητου οργανισμού που διασφαλίζει ότι σκάφη όπως τα πλοία και τα υποβρύχια πληρούν τα τεχνικά πρότυπα του κλάδου. Είναι ένας κρίσιμος τρόπος για να διασφαλιστεί ότι ένα σκάφος είναι κατάλληλο για λειτουργία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε μια ανάρτηση στο ιστολόγιο με τίτλο «Γιατί δεν έχει πιστοποιηθεί ο Τιτάνας;», η OceanGate ισχυρίστηκε ότι η πιστοποίηση θα έπαιρνε πολύ χρόνο.

Η ανάρτηση ανέφερε: «Ενώ οι οργανισμοί πιστοποίησης είναι πρόθυμοι να επιδιώξουν την πιστοποίηση νέων και καινοτόμων σχεδίων και ιδεών, συχνά έχουν πολυετή κύκλο έγκρισης λόγω έλλειψης προϋπαρχόντων προτύπων…».

Η εταιρεία είχε δηλώσει ότι οι «καινοτομίες» της περιλαμβάνουν ένα σύστημα παρακολούθησης της υγείας του κύτους σε πραγματικό χρόνο (RTM), το οποίο «δεν καλύπτεται επί του παρόντος από καμία υπηρεσία πιστοποίησης».

Εργαζόμενος απολύθηκε αφού έθεσε ζητήματα ασφάλειας

Τα αφεντικά της OceanGate απέλυσαν το 2018 τον Ντέιβιντ Λόκριντζ, ο οποίος ήταν διευθυντής θαλάσσιων επιχειρήσεων για το έργο «Titan», αφού διαφώνησαν με το αίτημά του για αυστηρότερους ελέγχους ασφαλείας στο υποβρύχιο, συμπεριλαμβανομένων δοκιμών για την απόδειξη της ακεραιότητάς του.

Ο Λόκριντζ, ο ρόλος του οποίου περιελάμβανε την επίβλεψη της ασφάλειας στο έργο, είχε παροτρύνει την OceanGate να επιδιώξει την πιστοποίηση πριν από αρκετά χρόνια, προτού απολυθεί σε μια διαφωνία σχετικά με τους ελέγχους ασφαλείας στο σκάφος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ήθελε επίσης η εταιρεία να πραγματοποιήσει σάρωση του κύτους του Τιτάνα για να «ανιχνεύσει πιθανές ατέλειες», αντί να «βασίζεται στην ακουστική παρακολούθηση», η οποία θα μπορούσε να ανιχνεύσει ένα πρόβλημα μόνο «κλάσματα του δευτερολέπτου πριν από την καταστροφή».

Τα νομικά αρχεία που περιήλθαν στην κατοχή της DaiyMail δείχνουν ότι έγραψε μια έκθεση το 2018, η οποία ήταν επικριτική για τη διαδικασία έρευνας και ανάπτυξης της εταιρείας για το σκάφος.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ