Ο ένας μετά τον άλλο μεγάλοι πελάτες εγκαταλείπουν την πλατφόρμα X του Έλον Μασκ μετά την οργή που πυροδότησε o δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας χαρακτηρίζοντας «πραγματική αλήθεια» μια αντισημιτική ανάρτηση στο πρώην Twitter.
Βαδίζοντας στα βήματα της IBM, οι Apple, Disney, Comcast και Warner Brothers Discovery αποφάσισαν να σταματήσουν να διαφημίζονται στο Χ, όπως και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Paramount και το κινηματογραφικό στούντιο Lionsgate.
O Μασκ προκάλεσε οργή την Τετάρτη όταν σε ανάρτηση άλλου χρήστη που υποστήριζε ότι οι Εβραίοι ενθαρρύνουν «το μίσος εναντίον των λευκών» σχολίασε από κάτω: «Είπες την πραγματική αλήθεια». Στην ανάρτηση γινόταν επίσης λόγος για «ορδές μειονοτήτων» που κατακλύζουν τις χώρες της Δύσης, μια δημοφιλή αντισημιτική θεωρία συνωμοσίας, την οποία είχε επικαλεστεί, στα τελευταία γραπτά του, ο Ρόμπερτ Μπάουερς, ο οποίος δολοφόνησε 11 ανθρώπους στη συναγωγή «Δέντρο της Ζωής» του Πίτσμπουργκ, το 2018, στη χειρότερη επίθεση εναντίον Εβραίων στην αμερικανική ιστορία.
Το διαφημιστικό μποϊκοτάζ στο Χ του Μασκ κλιμακώθηκε επίσης στον απόηχο μιας έρευνας από την Media Matters, που παρακολουθεί τις διαφημίσεις στο διαδίκτυο, σύμφωνα με την οποία προωθητικά μηνύματα των εταιρειών IBM, Apple, Oracle και Xfinity βρίσκονταν δίπλα σε αντισημιτικό περιεχόμενο που εξυμνούσε τον Αδόλφο Χίτλερ και το Ναζιστικό Κόμμα.
Εκπρόσωπος του X είπε στο BBC την Πέμπτη ότι η εταιρεία δεν τοποθετεί σκόπιμα διαφημίσεις «δίπλα σε τέτοιου είδους περιεχόμενο» και ότι η πλατφόρμα είναι αφιερωμένη στην καταπολέμηση του αντισημιτισμού.
Καταδίκη από τον Λευκό Οίκο
Ο ιδιοκτήτης μεταξύ άλλων της Tesla και της SpaceX αρνήθηκε ότι εμφορείται από αντισημιτισμό και αργότερα είπε ότι τα σχόλιά του δεν αφορούσαν όλους τους Εβραίους, αλλά αναφέρονταν σε ομάδες όπως η εβραϊκή ΜΚΟ Anti-Defamation League (ADL) και άλλες «εβραϊκές κοινότητες», που δεν κατονόμασε.
Αλλά η οργή δεν κόπασε με τον Λευκό Οίκο να κατηγορεί τον Μασκ ότι επανέλαβε «ένα αποκρουστικό, αντισημιτικό ψέμα». «Είναι απαράδεκτο να επαναλαμβάνεται το αποκρουστικό ψέμα που κρύβεται πίσω από τη χειρότερη αντισημιτική ενέργεια στην αμερικανική ιστορία και μάλιστα έναν μήνα μετά τη φονικότερη ημέρα για τον εβραϊκό λαό μετά το Ολοκαύτωμα» σχολίασε ο εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου, Άντριου Μπέιτς.
Στην αντεπίθεση ο Μασκ - Καταθέτει αγωγή
Δίνοντας συνέχεια στο σίριαλ με το διαφημιστικό μποϊκοτάζ στην X o Mασκ προανήγγειλε μέσω της πλατφόρμας ότι θα καταθέσει τη Δευτέρα αγωγή κατά της Media Matters , που ανέφερε ότι διαφημίσεις πελατών τοποθετούνταν δίπλα σε αντισημιτικό περιεχόμενο στην πλατφόρμα.
«Το κλάσμα του δευτερολέπτου που θα ανοίξει το δικαστήριο τη Δευτέρα, η X Corp θα καταθέσει θερμοπυρηνική αγωγή κατά της Media Matters και όλων όσοι συνέπραξαν σε αυτή την απατηλή επίθεση κατά της εταιρείας μας», ανέφερε ο Μασκ στην ανάρτησή του. «Αυτή την εβδομάδα η Media Matters for America δημοσίευσε μια ιστορία που διαστρεβλώνει εντελώς την πραγματική εμπειρία στο X, σε μια ακόμη προσπάθεια να υπονομεύσει την ελευθερία έκφρασης και να παραπλανήσει τους διαφημιστές.
«Πάνω απ' όλα, συμπεριλαμβανομένου του κέρδους, η Χ εργάζεται για την προστασία του δικαιώματος του κοινού στην ελευθερία της έκφρασης. Αλλά για να είναι ο λόγος πραγματικά ελεύθερος, πρέπει επίσης να έχουμε την ελευθερία να βλέπουμε ή να ακούμε πράγματα που κάποιοι άνθρωποι μπορεί να θεωρούν ενοχλητικά», πρόσθεσε το αφεντικό της Χ.
Δεν είναι ξεκάθαρο πόσα από τα έσοδα του X προέρχονται αυτήν τη στιγμή από διαφημίσεις, επειδή είναι πλέον ιδιωτική εταιρεία και δεν δημοσιεύει τριμηνιαίες αναφορές. Αλλά πριν αναλάβει ο Μασκ την πλατφόρμα, οι διαφημίσεις αποτελούσαν περίπου το 90% των εσόδων του Twitter. Ο Μασκ προσπάθησε να μειώσει την εξάρτησή του Χ από τα διαφημιστικά έσοδα προωθώντας συνδρομές επί πληρωμή.