Ένα αεροδρόμιο στην Ισπανία παρέμενε εγκαταλελειμμένο για χρόνια, παρότι η κατασκευή του κόστισε πάνω από 1 δισεκατομμύριο ευρώ.
Το αεροδρόμιο Ciudad Real άνοιξε το 2008, για να κλείσει τρία χρόνια αργότερα. Αρχικά, προοριζόταν να αποτελέσει εναλλακτική λύση για το αεροδρόμιο Barajas της Μαδρίτης, με σταθμό τρένων υψηλής ταχύτητας στη γραμμή Μαδρίτη-Σεβίλλη.
Ο τερματικός σταθμός σχεδιάστηκε για να εξυπηρετεί έως και 2,5 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, με την ελπίδα ότι οι χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες θα χρησιμοποιούσαν το αεροδρόμιο.
Αεροπορικές εταιρείες όπως η Vueling και η Ryanair πραγματοποίησαν πτήσεις για μικρό χρονικό διάστημα, συμπεριλαμβανομένης της Air Berlin, που πλέον έχει κλείσει.
Ωστόσο, αυτό δεν διήρκεσε πολύ, με το αεροδρόμιο να μεταφέρει μόνο 190.000 επιβάτες καθ' όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του, έχοντας μόλις τρεις πτήσεις την εβδομάδα.
Στη συνέχεια, το αεροδρόμιο κηρύχθηκε σε πτώχευση το 2010, με την τελευταία πτήση να πραγματοποιείται από τη Vueling στις 29 Οκτωβρίου 2011. Έκτοτε, το ισπανικό αεροδρόμιο δεν κατάφερε να ανοίξει ξανά για το κοινό.
Ωστόσο, αποτελεί πλέον χώρο αποθήκευσης αεροσκαφών και χρησιμοποιήθηκε καθ' όλη τη διάρκεια της πανδημίας, όταν η πλειονότητα των πτήσεων ήταν καθηλωμένες στο έδαφος.
Οι πιλότοι χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο και για εκπαίδευση, καθώς ο διάδρομος 13.500 ποδιών είναι ένας από τους μεγαλύτερους στην Ευρώπη.
Έχει, επίσης, χρησιμοποιηθεί σε τηλεοπτικές εκπομπές - το «Top Gear» γύρισε ένα επεισόδιο εκεί το 2013, καθώς χρησιμοποίησε τον μακρύ διάδρομο για να τρέξει με σπορ αυτοκίνητα.
Εγκαταλελειμμένα αεροδρόμια στον κόσμο
Υπάρχουν πολλά αεροδρόμια που έχουν εγκαταλειφθεί με την πάροδο των ετών.
Το αεροδρόμιο του Ελληνικού ήταν σταθμός της Luftwaffe κατά τη διάρκεια της ναζιστικής κατοχής. Τη δεκαετία του 1950 όμως ανακατασκευάστηκε και έγινε το σημαντικότερο αεροδρόμιο της Αθήνας για εμπορικά ταξίδια. Τελικά όμως έκλεισε το 2001, αφού δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στις ταξιδιωτικές απαιτήσεις της χώρας.
Υπάρχουν, επίσης, μια σειρά από ανενεργά αεροδρόμια στο Ηνωμένο Βασίλειο που θα μπορούσαν σύντομα να επαναλειτουργήσουν.
Το αεροδρόμιο Manston στο Κεντ έκλεισε το 2014, αφού ανέφερε τεράστιες ζημίες, αν και ένα μεγάλο έργο ανακαίνισης ελπίζει ότι θα επιτρέψει την επαναλειτουργία του ήδη από το 2026.
Η ολλανδική αεροπορική εταιρεία KLM θα μπορούσε να είναι μία από αυτές που θα επιστρέψουν, ενώ οι συζητήσεις με τις χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες Ryanair, easyJet και Wizz Air ξεκίνησαν επίσης πριν από την πανδημία για να προσφέρουν πτήσεις προς την Ισπανία, την Κύπρο και τη Μάλτα.
Ο επικεφαλής του δημοτικού συμβουλίου του Πλίμουθ, Richard Bingley, υποστηρίζει την προσφορά για την επαναλειτουργία του αεροδρομίου του Πλίμουθ, το οποίο έκλεισε το 2011.
Επίσης, το αεροδρόμιο του Swansea ανοίγει ξανά μετά από 19 χρόνια, ενώ φέτος ξεκινά ένα νέο δρομολόγιο πτήσεων από και προς το αεροδρόμιο του Exeter.
Ωστόσο, ένα άλλο αεροδρόμιο του Ηνωμένου Βασιλείου αναγκάστηκε να κλείσει πέρυσι. Το αεροδρόμιο Ντονκάστερ Σέφιλντ έκλεισε οριστικά τον Οκτώβριο του 2022, αφού η αεροπορική εταιρεία Wizz Air διέκοψε τις δραστηριότητές της.