H EE δεν προτίθεται να επιβάλει ταξιδιωτικούς περιορισμούς σε μη-απαραίτητα ταξίδια από τις ΗΠΑ, παρά την ραγδαία αύξηση των νέων κρουσμάτων κορωνοϊού στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού.
Η Ένωση θα αποφασίσει εκ νέου αναφορικά με τη λίστα των χωρών που μπορούν να ταξιδεύουν εντός των συνόρων της χωρίς περιορισμούς για τον κορωνοϊό, σύμφωνα με τον εκπρόσωπος της σλοβενικής προεδρίας.
Ως και 3 φορές πάνω από το όριο της ΕΕ τα νέα κρούσματα
Τα περιστατικά στις ΗΠΑ αυξήθηκαν σε 270 ανά 100.000 τις τελευταίες 14 ημέρες, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το Ευρωπαϊκό Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών (ECDC).
Το όριο για την επιβολή περιοριστικών μέτρων της Ε.Ε. έχει τεθεί στα 75 περιστατικά, σύμφωνα με όσα μεταδίδει το αμερικανικό Bloomberg.
Η ΕΕ άλλωστε επιτρέπει ήδη στους πλήρως εμβολιασμένους Αμερικανούς να ταξιδεύουν στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ και η υποχρέωση καραντίνας που διατηρεί η Βρετανία, αναμένεται να αρθεί στις 19 Ιουλίου.
Πέραν των ΗΠΑ χωρίς περιορισμούς μπορούν να ταξιδεύουν προς την ΕΕ οι πολίτες από τις Αυστραλία, Καναδά, Λίβανο, Ισραήλ, Ιαπωνία, Σερβία, Νότια Κορέα, Σαουδική Αραβία και Ταϊβάν.
Στάση αναμονής από την διοίκηση Μπάιντεν
Αντίθετα, η διοίκηση Μπάιντεν κρατά πιο συντηρητική στάση, αφήνοντας σε ισχύ τους περιορισμούς μετακινήσεων παρά τις πιέσεις Ευρωπαίων και αεροπορικών εταιρειών, φέροντας ως βασική αιτία της απόφασής του την διάδοση της μετάλλαξης Δέλτα.
Το Bloomberg σημείωνε σε παλιότερο δημοσίευμά του, την αγανάκτηση των κυβερνήσεων στην Ευρώπη, αναφορικά με την επιμονή των ΗΠΑ να διατηρούν τον περιορισμό μετακινήσεων για τους περισσότερους Ευρωπαίους πολίτες. Αξιωματούχοι έκαναν λόγο για περιορισμούς που κοστίζουν ακριβά, αλλά και μια ξεπερασμένη στρατηγική αντιμετώπισης του κορωνοϊού.
Οι προσοδοφόρες υπερατλαντικές πτήσεις
Οι υπερατλαντικές πτήσεις είναι ιδιαίτερα προσοδοφόρες για τις αεροπορικές εταιρείες, καθώς αποτελούν με διαφορά τη μεγαλύτερη αγορά στις αποκαλούμενες και «premium» μετακινήσεις.
Οι πτήσεις Ευρώπης Αμερικής προσέλκυσαν 88 εκατομμύρια επιβάτες το 2019 και απέφεραν 37,5 δισεκατομμύρια, σύμφωνα με την Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (IATA). Οι αριθμοί αυτοί καταποντίστηκαν κατά 80% από το ξέσπασμα της πανδημίας και έπειτα.