Το κυπριακό site «SigmaLive» με δημοσιεύμα του αναφέρει ότι εταιρεία εγγεγραμμένη στην Κύπρο φαίνεται να είναι ο διαχειριστής του νέου γεωτρύπανου Sertao που αγόρασε η Τουρκία.
Οπως αναφέρεται, σύμφωνα με το τουρκικό Περιοδικό Ναυτιλίας, η Τουρκία απέκτησε το εν λόγω γεωτρύπανο σε δημοπρασία στη Βρετανία για 37,5 για εκατομμύρια δολάρια. Το γεωτρύπανο κατασκευάστηκε στη Νότιο Κορέα το 2012 και χρησιμοποιήθηκε από τη βραζιλιανική εταιρεία Petrobras μέχρι το 2015.
Nέος ιδιοκτήτης του ήταν η αμερικανική DLIEF DRILLING η οποία πούλησε το γεωτρύπανο στην Turkish Petroleum η οποία διενεργεί παράνομες γεωτρήσεις για λογαριασμό του ψευδοκράτους εκ μέρους της Τουρκίας στην Κυπριακή ΑΟΖ με το Yavuz. H τεχνική διαχείριση του γεωτρύπανου άνηκε στην εταιρεία ΟCEANOS ενώ ως Manager εμφανίζεται η V-Ships Offshore με έδρα την Λεμεσό.
Σύμφωνα με το Τμήμα Εφόρου Εταιρειών η V-Ships Ltd έχει εγγραφεί στην Κύπρο στις 27 Νοεμβρίου 2017. Το υπό σημαία Νησιών Μάρσαλ γεωτρύπανο Sertao έχει μήκος 227 μέτρα, πλάτος 42 μέτρα και το μέρος του πλοίου που είναι κάτω από το νερό είναι 12 μέτρα.
Ερντογάν: Εξαιρετικό πλοίο θαλάσσιων γεωτρήσεων
«Η Τουρκία αγόρασε το τρίτο πλωτό γεωτρύπανό της, το οποίο θα φθάσει στη χώρα τον ερχόμενο μήνα», δήλωσε σήμερα ο τούρκος πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν, προσθέτοντας ότι το πλοίο θα αρχίσει να επιχειρεί το 2020.
Μιλώντας σε βουλευτές του κυβέρνώντος κόμματός του, του AKP, στην Άγκυρα, ο Ερντογάν δήλωσε πως το νέο πλοίο είναι ένα «εξαιρετικό πλοίο θαλάσσιων γεωτρήσεων» που μπορεί να κάνει γεωτρήσεις στα 11.400 μέτρα, αλλά δεν διευκρίνισε πού θα επιχειρεί.
H V-Ship Cyprus ξεκαθαρίζει σχετικά με «διαχείριση» τουρκικού γεωτρύπανου
Η V-Ship Cyprus από την πλευρά της επιβεβαιώνει ότι ο όμιλος και οι θυγατρικές εταιρείες, δεν είχαν καμία σχέση ή συμμετοχή με την πώληση του πλοίου Sertao σε τουρκικά συμφέροντα. Η μόνη εμπλοκή του Ομίλου ήταν να φροντίσει το πλοίο-γεωτρύπανο, το οποίο ήταν ελλιμενισμένο στο Ηνωμένο Βασίλειο για πέντε χρόνια. Αυτή η διαχείριση έληξε στις 31 Ιανουαρίου, όταν έγινε μία δικαστική αγωγή από την τράπεζα ενυπόθηκων δανείων, Deutschland Bank Trust Company, εναντίον αμερικανικού ιδιοκτήτη, που οδήγησε στο να πωληθεί σε δημοπρασία στην Turkish Petroleum AO. Η V.Ships και οι θυγατρικές εταιρείες της, δεν είχαν καμία σχέση με το σκάφος από τότε που πωλήθηκε από την τράπεζα.