Απέτυχε η τελευταία απόπειρα αποκόλλησης του φορτηγού πλοίου Ever Given το οποίο έχει σταματήσει τη διέλευση πλοίων από τη διώρυγα του Σουέζ εδώ και δύο ημέρες.
Η εταιρεία BSM που έχει αναλάβει να αποκολλήσει το φορτηγό πλοίο ανακοίνωσε πως δύο ακόμη μηχανές αναμένεται να καταφθάσουν την Κυριακή στο σημείο προκειμένου να συμβάλλουν στην επιχείριση αποσυμφόρησης της διώρυγας του Σουέζ.
Στο σημείο έχουν αποκλειστεί τουλάχιστον 200 πλοία, ενώ αρκετά επέλεξαν να αλλάξουν πορεία καθώς δεν υπάρχει πρόοδος στην αποκόλληση του Ever Given από τη διώρυγα του Σουέζ. Ειδικοί στα θέματα αυτά, αναφέρουν πως ενδεχομένως το πλοίο να παρουσιάσει δομικά προβλήματα όσο παραμένει κολλημένο στο σημείο.
Βοήθεια προσφέρει στην Αίγυπτο η Ουάσιγκτον
Νωρίτερα, η Ουάσιγκτον ανακοίνωσε πως προτίθεται να στείλει μια ομάδα ειδικών του Πολεμικού Ναυτικού, που θα μπορούσαν να φτάσουν πολύ γρήγορα στην περιοχή.
«Προσφέραμε τη βοήθειά μας στις αιγυπτιακές αρχές για να ανοίξει η Διώρυγα του Σουέζ», ανέφερε η εκπρόσωπος Τύπου του Λευκού Οίκου, Τζεν Ψάκι. «Οι συζητήσεις συνεχίζονται και ελπίζω ότι σύντομα θα είμαστε σε θέση να πούμε περισσότερα», πρόσθεσε.
Μέχρι το πρωί, το «Ever Given» παρέμενε καθηλωμένο στο ίδιο σημείο κοντά στο νότιο στόμιο της Διώρυγας, με ρυμουλκά και εκσκαφείς να συνεχίζουν την προσπάθεια αποκόλλησής του, που μπορεί να διαρκέσει ακόμη και εβδομάδες, σύμφωνα με ειδικούς.
Τεράστιες ουρές στα δύο στόμια της Διώρυγας του Σουέζ
Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που διαχειρίζεται η ταϊβανέζικη εταιρεία Evergreen Marine, έχει μήκος τεσσάρων ποδοσφαιρικών γηπέδων (400 μ.) και είναι από τα μεγαλύτερα του είδους του στον πλανήτη, ενώ με την προσάραξή του έχουν δημιουργηθεί τεράστιες ουρές στα δύο στόμια της Διώρυγας του Σουέζ, απ’ όπου διέρχεται το 12% του παγκόσμιου εμπορίου -από καύσιμα μέχρι έπιπλα, ανταλλακτικά, εξαρτήματα αυτοκινήτων κ.λπ.
Σύμφωνα με τη διεθνή ένωση ναυτιλιακών εταιρειών BIMCO, η καθυστέρηση στις παραδόσεις των εμπορευμάτων θα συνεχιστεί. «Για κάθε ημέρα καθυστέρησης θεωρώ ότι θα χρειαστούν άλλες δύο για την αποκατάσταση των καθυστερήσεων», λέει στο BBC ο Άλαν Μπάερ, πρόεδρος της OL USA. «Αν συνεχιστεί η κατάσταση αυτή για απροσδιόριστο διάστημα, τα πλοία θα αρχίσουν να πηγαίνουν γύρω από την Αφρική, προσθέτοντας επτά με εννέα ημέρες στα δρομολόγιά τους», προσθέτει.