Δεν έχει τέλος η ταλαιπωρία για το επιβατικό κοινό στη Βρετανία μετά τη χθεσινή πρώτη ημέρα της απεργίας των εργαζομένων στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και τις σιδηροδρομικές εταιρείες.
Αν και η σημερινή δεν είναι ημέρα κινητοποιήσεων εκτιμάται ότι μόνον το 60% των προγραμματισμένων δρομολογίων θα πραγματοποιηθεί με τους Βρετανούς επιβάτες να καλούνται και πάλι να αποφεύγουν, εφόσον μπορούν, τα τρένα. Το συνδικάτο RMT, που ζητεί μισθολογικές αυξήσεις αντίστοιχες με τον ραγδαία αυξανόμενο πληθωρισμό, είχε ανακοινώσει στις αρχές Ιουνίου ότι οι περισσότεροι από 50.000 εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους θα κάνουν απεργία «στη μεγαλύτερη κλαδική διαμάχη από το 1989».
Τα προβλήματα στα σημερινά δρομολόγια αποδίδονται στο ότι δεν υπήρχε νυχτερινό προσωπικό στους σταθμούς, οπότε τα πρωινά τρένα θα καθυστερήσουν έως και κατά τέσσερις ώρες σε κάποιες περιπτώσεις, μέχρι να στελεχωθούν οι σταθμοί, να γίνουν οι αναγκαίοι έλεγχοι ασφαλείας και να βρεθούν στο σημείο που πρέπει όλοι οι συρμοί.
Σε μια απέλπιδα προσπάθεια να ματαιωθούν οι επόμενες απεργίες που έχουν προκηρυχθεί για την Πέμπτη και το Σάββατο, το μεγαλύτερο συνδικάτο των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους της Βρετανίας, το RMT, έχει σήμερα συνάντηση με τις διοικήσεις της εταιρείας διαχείρισης του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου Network Rail και των σιδηροδρομικών εταιρειών.
Ωστόσο, ο Μπόρις Τζόνσον προειδοποίησε το επιβατικό κοινό πως θα πρέπει να είναι προετοιμασμένο να υποστεί τις απεργιακές κινητοποιήσεις, επιμένοντας πως οι αποφάσεις της κυβέρνησης όσον αφορά στους σιδηροδρόμους είναι προς το συμφέρον των επιβατών. Ο Βρετανός πρωθυπουργός επανέλαβε ότι οι αυξήσεις μισθών που προσφέρονται στους εργαζόμενους δεν πρέπει να συνάδουν με το ύψος του πληθωρισμού. Τα συνδικάτα ζητούν αυξήσεις της τάξης του 7%, έναντι της προσφοράς του 3% που έχουν δεχθεί, όπως σημειώνει το ΚΥΠΕ. Ο πληθωρισμός για το Μάιο στη Βρετανία διαμορφώθηκε στο 9,1% σύμφωνα με στοιχεία που ανακοινώθηκαν το πρωί.