Νέες έρευνες για την Boeing μετά τις καταγγελίες πληροφοριοδότη για την ασφάλεια των 777 και 787 Dreamliner - iefimerida.gr

Νέες έρευνες για την Boeing μετά τις καταγγελίες πληροφοριοδότη για την ασφάλεια των 777 και 787 Dreamliner

Boeing 787 Dreamliner στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Έβερετ της Ουάσιγκτον
Boeing 787 Dreamliner στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Έβερετ της Ουάσιγκτον / Φωτογραφία αρχείου: AP Photo/Ted S. Warren
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Αντιμέτωπη με νέες καταγγελίες βρίσκεται η Boeing για την ποιότητα των αεροσκαφών της.

H αμερικανική υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) ερευνά τους ισχυρισμούς πληροφοριοδότη της Βoeing, σύμφωνα με τoν οποίο η εταιρεία αγνόησε τις ανησυχίες για την ασφάλεια και την ποιότητα στην παραγωγή των αεροσκαφών της 787 και 777, όπως δήλωσε εκπρόσωπος της υπηρεσίας την Τρίτη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο πρώην μηχανικός της Boeing, Sam Salehpour διατύπωσε τις καταγγελίες του σε συνέντευξη Τύπου, υποστηρίζοντας ότι αντιμετώπισε αντίποινα από την εταιρεία, όπως απειλές και αποκλεισμό από κρίσιμες συναντήσεις, αφού εντόπισε μηχανολογικά προβλήματα που επηρέασαν τη δομική ακεραιότητα των αεροσκαφών. Σημείωσε δε ότι κατά τη γνώμη του ορισμένα αεροσκάφη του μοντέλου 787 Dreamliner μπορεί να έχουν μειωμένη διάρκεια ζωής, λόγω της ακατάλληλης εργασίας προκειμένου να επιταχυνθεί η παραγωγή.

Μια υποεπιτροπή της Γερουσίας των ΗΠΑ σχεδιάζει μια ακρόαση μαζί του ως μάρτυρα στα μέσα της επόμενης εβδομάδας. Ο πρόεδρος της επιτροπής, ο Δημοκρατικός Ρίτσαρντ Μπλούμενταλ, θέλει επίσης να προσκαλέσει τον διευθύνοντα σύμβουλο Ντέιβ Καλχούν. Η Boeing δήλωσε έτοιμη να συνεργαστεί και να παράσχει έγγραφα που θα ζητηθούν.

Οι ισχυρισμοί του μηχανικού της Boeing

Ο μηχανικός της Boeing ισχυρίζεται ότι κατά τη συναρμολόγηση τμημάτων της ατράκτου του αεροσκάφους, που είχαν κατασκευαστεί ξεχωριστά , δεν σφραγίστηκαν σωστά κάποια μικροσκοπικά κενά. «Είδα κυριολεκτικά ανθρώπους να πηδούν σε τμήματα του αεροπλάνου για να τα βολέψουν», είπε. «Δεν κατασκευάζεις έτσι ένα αεροπλάνο».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ατημέλητη συναρμολόγηση μειώνει τη διάρκεια ζωής των αεροσκαφών και εγκυμονεί τον κίνδυνο μιας «καταστροφικής» βλάβης. «Αντί να λαμβάνει υπόψη τις προειδοποιήσεις του, η Boeing έθεσε ως προτεραιότητα να ρίξει το αεροσκάφος στην αγορά όσο το δυνατόν ταχύτερα παρά τα γνωστά, βάσιμα προβλήματα που εκείνος έθεσε», ανέφεραν οι δικηγόροι του σε δήλωση.

Τι υποστηρίζει η Boeing

Η Boeing εταιρεία απορρίπτει την κριτική του μηχανικού. Οι ισχυρισμοί του, λέει, είναι λανθασμένοι και έχουν ήδη ερευνηθεί υπό την επίβλεψη της FAA, δήλωσε εκπρόσωπος του ομίλου.

Σε δήλωσή της η εταιρεία εκφράζει την απόλυτη εμπιστοσύνη της στο 787 Dreamliner. Κι επισημαίνει ότι η Boeing έχει κάνει «εκτεταμένη δουλειά» για να διασφαλίσει την ποιότητα και τη μακροπρόθεσμη ασφάλεια του αεροσκάφους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Προβλήματα ποιότητας και κατασκευαστικά ελαττώματα

Ωστόσο, η Boeing παλεύει με προβλήματα ποιότητας και κατασκευαστικά ελαττώματα στο 787 εδώ και πολύ καιρό. Τα προβλήματα αυτά ανάγκασαν τον κατασκευαστή αεροσκαφών να σταματήσει τις παραδόσεις για περισσότερο από ένα χρόνο μέχρι τον Αύγουστο του 2022.

Υπάρχουν επίσης προβλήματα με το 737-Max. Η FAA έθεσε πρόσφατα στη Boeing ανώτατο όριο κατασκευής 38 νέων αεριωθούμενων αεροσκαφών το μήνα, μετά το συμβάν του περασμένου Ιανουαρίου, όταν στη διάρκεια πτήσης της Alaska Airlines αποκολλήθηκε τμήμα του εξωτερικού τοιχώματος ενός 737 Max λόγω σφάλματος στη συναρμολόγηση.

Οι άνω των 170 επιβαίνοντες στο αεροσκάφος έζησαν στιγμές τρόμου και μόνον από τύχη δεν υπήρξαν θύματα, καθώς τα δύο καθίσματα κοντά στην τρύπα που άνοιξε στην άτρακτο ήταν άδεια και το αεροσκάφος πετούσε ακόμα σε σχετικά χαμηλό ύψος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έκτοτε βρίσκονται στο επίκεντρο ερευνών οι ποιοτικοί έλεγχοι στη Boeing. Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά συμπεράσματα, η αρχή διερεύνησης ατυχημάτων NTSB υποθέτει ότι έλειπαν τέσσερα μπουλόνια στερέωσης από το τμήμα της ατράκτου. Υπάρχουν ενδείξεις ότι το αποκολληθέν τμήμα συνέχισε να χαλαρώνει, μέχρι το δραματικό περιστατικό κατά την 154η πτήση του αεροσκάφους, δήλωσε η επικεφαλής της NTSB, Τζένιφερ Χόμεντι, σε ακρόαση στη Γερουσία των ΗΠΑ.

Είναι γνωστό ότι το εν λόγω τμήμα της ατράκτου είχε αφαιρεθεί για επισκευή στο εργοστάσιο της Boeing και επανατοποθετήθηκε αργότερα, αλλά η εταιρεία δεν μπόρεσε ακόμη να βρει έγγραφα σχετικά με αυτές τις εργασίες και να τα θέσει στη διάθεση των ερευνητών.

Η Boeing καλείται να υποβάλει σχέδιο για τη βελτίωση των ποιοτικών ελέγχων μετά το συμβάν. Ο Καλχούν ανακοίνωσε πρόσφατα την αποχώρησή του. Λόγω του δραματικού περιστατικού είπε ότι παραιτείται από ένα μπόνους σχεδόν τριών εκατομμυρίων δολαρίων για το 2023 κι ότι θα λάβει «μόνον» τον ετήσιο μισθό των 33 εκατ. δολαρίων.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ