Τίτλοι τέλους για το θρυλικό Boeing 747 μετά από 53 χρόνια κυριαρχίας στους αιθέρες, καθώς το τελευταίο αεροσκάφος της σειράς αυτής βγήκε το βράδυ της περασμένης Τρίτης από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στο Έβερετ της πολιτείας της Ουάσιγκτον.
Το τελευταίο Boeing 747 θα παραδοθεί τον ερχόμενο χρόνο στην Atlas Air, που θα το χρησιμοποιήσει ως μεταγωγικό αεροσκάφος, καθώς η Boeing, που έχει την έδρα της στο Σικάγο, αποσύρει τη «βασίλισσα των αιθέρων», όπως ήταν γνωστό το μοντέλο.
Το 747 με το δεύτερο κατάστρωμα που εκτεινόταν από το πιλοτήριο πίσω στο μπροστινό τρίτο του αεροπλάνου, δίνοντάς του μια χαρακτηριστική καμπούρα που το έκανε άμεσα αναγνωρίσιμο και ενέπνευσε το παρατσούκλι, η Φάλαινα, εξελίχθηκε στο δημοφιλέστερο αεροσκάφος της Boeing. Το μέγεθός του τού επέτρεψε να μετάσχει όλα αυτά τα χρόνια σε πολλά εμβληματικά και καινοτόμα πρότζεκτ, που σχετίζονται με το διάστημα, συμπεριλαμβανομένης της μεταφοράς του διαστημικού λεωφορείου από την Καλιφόρνια στην άλλη άκρη των ΗΠΑ, σε μια τοποθεσία εκτόξευσης στη Φλόριντα. Την επόμενη εβδομάδα, το τροποποιημένο Boeing 747, Cosmic Girl της Virgin Orbit, πρόκειται να απογειωθεί την Τετάρτη, 14 Δεκεμβρίου, για να πετάξει σε μεγάλο υψόμετρο περίπου 35.000 ποδιών.
«Να το που φεύγει! Το τελευταίο 747 βγήκε από το εργοστάσιό μας στο Έβερετ ενόψει της παράδοσής του στην Atlas Air. #Βασίλισσα των Αιθέρων», έγραψε η Boeing Airplanes στο λογαριασμό της στο Twitter.
Πώς ένα Boeing 747 έγινε... ξενοδοχείο [εικόνες]
Σε ένα συγκινητικό αποχαιρετιστήριο μήνυμα στο τελευταίο Boeing 747 ο Έλον Μασκ, έγραψε στο Twitter: «Ένα από τα καλύτερα αεροσκάφη όλων των εποχών».
Αν και το τζάμπο τζετ ήταν κάποτε η επιλογή των πλουσίων και διάσημων, οι μέρες του μοντέλου ως επιβατικό τζετ έχουν πλέον τελειώσει σε μεγάλο βαθμό. Ωστόσο το 747 παραμένει από το 1990 το μοντέλο του προεδρικού αεροσκάφους των ΗΠΑ, του Air Force One.
Tα επιβατικά Boeing 747 μπορούσαν να μεταφέρουν από 400 έως 500 άτομα. Το 2020, η Boeing σηματοδότησε το τέλος των 747, ακόμη και ως αεροπλάνα μεταφοράς εμπορευμάτων, καθώς οι πελάτες απέφευγαν την αγορά νέων εκδόσεων του μοντέλου που καταναλώνει μεγάλες ποσότητες καυσίμων.
Σύμφωνα με το CNN μόνον 44 τέτοια επιβατικά Boeing εξακολουθούν να πετούν, τα περισσότερα ανήκουν στη Lufthansa.
Η Boeing παρέδωσε τα πρώτα της επιβατικά αεροσκάφη 747 το 1969 στην TWA και την Pan AM - δύο αεροπορικές εταιρείες που δεν υπάρχουν πλέον. Η Delta Air Lines έγινε η τελευταία αμερικανική αεροπορική εταιρεία που χρησιμοποίησε 747 το 2017.