Βέτο της ισπανικής κυβέρνησης σε ουγγρική επένδυση στον σιδηροδρομικό τομέα - iefimerida.gr

Βέτο της ισπανικής κυβέρνησης σε ουγγρική επένδυση στον σιδηροδρομικό τομέα

τρένο ισπανία
Τρένο του κρατικού σιδηροδρομικού φορέα, Renfe / Φωτογραφία: Shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Η κυβέρνηση της Ισπανίας άσκησε βέτο, επικαλούμενη την «εθνική ασφάλεια» της χώρας, σε δημόσια προσφορά εξαγοράς μετοχών ουγγρικής εταιρείας προς την κατασκευάστρια τρένων Talgo.

Βασιζόμενη σε έναν πρόσφατο νόμο που στοχεύει να προστατεύσει τα συμφέροντα της Ισπανίας μπροστά στις ξένες επενδύσεις σε ευαίσθητους τομείς, η κυβέρνηση του Σοσιαλιστή Πέδρο Σάντσεθ αποφάσισε να μπλοκάρει τη δημόσια προσφορά για την απόκτηση τίτλων που είχε υποβάλει ο ουγγρικός όμιλος Ganz Mavag Europe Private Limited προς την Talgo, βασική πάροχο της κρατικής εταιρείας σιδηροδρόμων Renfe, ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομίας της Ισπανίας σε ένα δελτίο Τύπου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η απόφαση ελήφθη σήμερα το πρωί κατά τη διάρκεια του πρώτου υπουργικού συμβουλίου που συγκλήθηκε μετά τις θερινές διακοπές, με την κυβέρνηση να εκτιμά, σύμφωνα με το δελτίο Τύπου, ότι το να επιτραπεί αυτή η επιχείρηση «θα οδηγούσε σε κινδύνους για την εθνική ασφάλεια και τη δημόσια τάξη».

Το υπουργείο δεν εξηγεί τους ακριβείς λόγους που οδήγησαν σε αυτήν την άρνηση, διευκρινίζοντας απλά ότι η πληροφορία στην οποία βασίζεται η απόφαση χαρακτηρίστηκε «εμπιστευτική» από το υπουργικό συμβούλιο.

Οι φήμες για ένα κυβερνητικό βέτο ολοένα και πύκνωναν νωρίτερα το πρωί, όταν η ισπανική επιτροπή ελέγχου της κεφαλαιαγοράς (CNMV) ανακοίνωνε ότι η διαπραγμάτευση της Talgo στο Χρηματιστήριο της Μαδρίτης ανεστάλη εν αναμονή σημαντικών πληροφοριών σχετικά με το εγχείρημα αυτό.

Λίγα λεπτά αργότερα, η ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομίας θα επιβεβαίωνε το κυβερνητικό βέτο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το υπουργικό συμβούλιο, διευκρινίζεται στο δελτίο Τύπου, αποφάσισε «να μην επιτρέψει την άμεση ξένη επένδυση στην Talgo S.A. εκ μέρους της Ganz Mavag Europe Private Limited, για λόγους προστασίας των στρατηγικών συμφερόντων και της εθνικής ασφάλειας της Ισπανίας».

«Για την κυβέρνηση, η Talgo είναι μια στρατηγικής σημασίας επιχείρηση σε έναν τομέα κλειδί για την οικονομική ασφάλεια, την εδαφική συνοχή και τη βιομηχανική ανάπτυξη της Ισπανίας», τονίζεται στην ανακοίνωση.

Η Μαδρίτη επικαλέστηκε την «ασπίδα της κατά μιας δημόσιας προσφοράς εξαγοράς», που έχει αναπτύξει από τις αρχές της κρίσης Covid-19 και η οποία καθιστά υποχρεωτικό το πράσινο φως του Κράτους προτού ξένα συμφέροντα μπορέσουν να αποκτήσουν άνω του 10% μιας ισπανικής επιχείρησης που κρίνεται υψηλής προτεραιότητας.

Η κυβέρνηση του Σάντσεθ είχε διατυπώσει τους φόβους της από την ανακοίνωση, στις αρχές Μαρτίου, της Talgo ότι η εταιρεία είχε δεχθεί προσφορά εξαγοράς του 100% του κεφαλαίου της εκ μέρους αυτής της ουγγρικής εταιρείας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από μέρους της, η Talgo είχε εκφράσει «μια ευνοϊκή προκαταρκτική γνώμη» για την επιχείρηση αυτή λαμβάνοντας υπόψη την τιμή των πέντε ευρώ ανά μετοχή που είχε προσφέρει η ουγγρική κοινοπραξία, μια τιμή που είχε κριθεί «ελκυστική προς τους μετόχους».

Όμως, τα ισπανικά ΜΜΕ είχαν αμέσως επισημάνει ότι η Ganz Mavag Europe Private Ltd ήταν μια κοινοπραξία που αποτελείτο από τον όμιλο Magyar Vagon και το ουγγρικό κρατικό ταμείο Corvinus Zrt, που ελέγχει η κυβέρνηση της Ουγγαρίας.

Στο δελτίο Τύπου του ισπανικού υπουργείου Οικονομίας δεν γίνεται καμία αναφορά σε αυτό το σημείο.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Ισπανία Ουγγαρία σιδηρόδρομος
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ