Βερολίνο: Ανοίγει σήμερα το νέο αεροδρόμιο -Ενας υπερσύγχρονος κόμβος αερομεταφορών [εικόνες] - iefimerida.gr

Βερολίνο: Ανοίγει σήμερα το νέο αεροδρόμιο -Ενας υπερσύγχρονος κόμβος αερομεταφορών [εικόνες]

αδειο αεροδρόμιο
Το νέο αεροδρόμιο στο Βερολίνο, φωτογραφίες apimages
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Με την πτήση EJU5924 της Easyjet από την Φουερτεβεντούρα της Ισπανίας ανοίγει σήμερα στις 21:05, εν μέσω πανδημίας, το νέο αεροδρόμιο του Βερολίνου.

Mε… οκτώ χρόνια καθυστέρηση και τις υπερβάσεις κόστους να φθάνουν τα περίπου 4 δισεκατομμύρια σε σχέση με τον αρχικό προϋπολογισμό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο αεροδρόμιο Βερολίνου - Βρανδεμβούργου, που φέρει το όνομα του εμβληματικού γερμανού καγκελάριου Βίλι Μπραντ, σκοπός είναι να κάνει πραγματικότητα τη φιλοδοξία της γερμανικής πρωτεύουσας να αποκτήσει επιτέλους έναν υπερσύγχρονο κόμβο αερομεταφορών, ο οποίος θα μπορεί να εξυπηρετήσει ακόμη και υπερατλαντικές πτήσεις. Η διαδικασία μεταφοράς όλων των πτήσεων από το αεροδρόμιο Tegel στο BER-Βίλι Μπραντ θα έχει ολοκληρωθεί την 8η Νοεμβρίου, ημερομηνία έναρξης των πτήσεων και της Aegean από τον καινούργιο αερολιμένα.

Mετ εμποδίων το άνοιγμα του αεροδρομίου στο Βερολίνο

Το εγχείρημα της κατασκευής του αεροδρομίου, στην περιοχή του αεροδρομίου Σένεφελντ του πρώην ανατολικού Βερολίνου, υπήρξε ιδιαίτερα προβληματικό: τον Ιούνιο του 2012, λίγες εβδομάδες πριν από την επίσημη ημερομηνία έναρξης της λειτουργίας του, διαπιστώθηκε πρόβλημα στην πυρασφάλεια. Έκτοτε προέκυψαν αλλεπάλληλα τεχνικά προβλήματα, τα οποία οδήγησαν σε επανειλημμένες αναβολές στην παράδοση του αερολιμένα, με αποτέλεσμα το έργο να εξελιχθεί σε «εθνικό εξευτελισμό» για τους Γερμανούς ή τουλάχιστον σε «ανέκδοτο», ακόμη και μεταξύ των Βερολινέζων, οι οποίοι συχνά το χαρακτήριζαν «καταραμένο».

αεροδρόμιο
Με την πτήση EJU5924 της Easyjet από την Φουερτεβεντούρα της Ισπανίας ανοίγει σήμερα στις 21:05, εν μέσω πανδημίας, το νέο αεροδρόμιο του Βερολίνου

Ούτε όμως το μέλλον του BER προοιωνίζεται ιδιαίτερα ρόδινο, άμεσα τουλάχιστον. Το αεροδρόμιο ξεκινά τη λειτουργία του εν μέσω του δεύτερου κύματος της πανδημίας του κορωνοϊού, με την επιβατική κίνηση να καταγράφει μείωση κατά 73% και τις περισσότερες αεροπορικές επιχειρήσεις να δίνουν μάχη για την επιβίωσή τους. Ήδη, πληροφορίες του γερμανικού Τύπου θέλουν το νέο αεροδρόμιο να έχει λάβει οικονομική στήριξη ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ από την γερμανική κυβέρνηση πριν καν λειτουργήσει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα σχέδια ανέγερσης του διεθνούς αεροδρομίου ξεκίνησαν την εποχή της επανένωσης της Γερμανίας και εντάσσονταν στο όραμα της μετατροπής του Βερολίνου σε διεθνές εμπορικό και κοινωνικό κέντρο. Η κατασκευή του ξεκίνησε το 2006, με προϋπολογισμό ύψους 2,83 δισεκατομμυρίων ευρώ και ημερομηνία ολοκλήρωσης τον Ιούνιο του 2012. Η πρώτη αναβολή δόθηκε για το 2014, η δεύτερη για το 2016 – ώσπου οι υπεύθυνοι για το έργο έπαψαν να δίνουν ημερομηνία παράδοσής του. Τελικά χρειάστηκαν πάνω από 14 χρόνια αναμονής, ενώ το κόστος κατασκευής έφθασε τα 7,3 δισεκατομμύρια.

αεροδρομιο
Xρειάστηκαν πάνω από 14 χρόνια αναμονής, ενώ το κόστος κατασκευής έφθασε τα 7,3 δισεκατομμύρια

Το BER-Βίλι Μπραντ, όταν παραδοθεί σε χρήση ο τρίτος τερματικός σταθμός του (άνοιξη του 2021), θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί τουλάχιστον 40 εκατομμύρια επιβάτες τον χρόνο. Προς το παρόν πάντως, λόγω κορωνοϊού, θα περιοριστεί την πρώτη μέρα σε 11.000 επιβάτες και θα φτάσει τους 24.000 μία εβδομάδα μετά. Ειδικός τερματικός σταθμός του αεροδρομίου θα εξυπηρετεί τις επίσημες πτήσεις κυβερνητικών αεροσκαφών.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ