Η Αυστραλία έχει κινήσει νομικές διαδικασίες κατά της μητρικής εταιρείας του Facebook, Meta, για διαφημιστικές απάτες.
Ο τεχνολογικός κολοσσός είχε εμπλακεί σε «ψευδή ή παραπλανητική συμπεριφορά» φιλοξενώντας εν γνώσει του τις διαφημίσεις για πλαστά κρυπτονομίσματα, δήλωσε μια ρυθμιστική αρχή, σύμφωνα με το BBC.
Η αμερικανική εταιρεία ενδέχεται να αντιμετωπίσει οικονομικές και άλλες κυρώσεις. Από την πλευρά της, η Meta δεν έχει προβεί ακόμη σε κάποιο σχόλιο, αλλά μία από τις αρχικές της δεσμεύσεις ήταν να κρατήσει τις απάτες μακριά από τις πλατφόρμες της.
Η Αυστραλιανή Επιτροπή Ανταγωνισμού και Καταναλωτή (ACCC) ισχυρίζεται ότι οι εν λόγω διαφημίσεις χρησιμοποιούσαν αλγόριθμους του Facebook για να στοχεύσουν ευαίσθητους χρήστες και παρουσίαζαν ψεύτικες προτάσεις από διασημότητες της Αυστραλίας.
Οι ταυτότητες που χρησιμοποιήθηκαν χωρίς άδεια ήταν του πρώην πρωθυπουργού της Νέας Νότιας Ουαλίας, Μάικ Μπέρντ, του διάσημου παρουσιαστή της τηλεόρασης, Ντέιβιντ Κοχ και του εκατομμυριούχου επιχειρηματία, Ντικ Σμιθ.
«Η ουσία της υπόθεσης είναι ότι η Meta είναι υπεύθυνη για τις διαφημίσεις που δημοσιεύει στην πλατφόρμα της», δήλωσε ο πρόεδρος του ACCC, Ροντ Σιμς την Παρασκευή.
Αγωγή στο Ομοσπονδιακό Δικαστήριο της Αυστραλίας
Η νομική αγωγή, που κατατέθηκε στο Ομοσπονδιακό Δικαστήριο της Αυστραλίας, ισχυρίζεται ότι η Meta το έκανε αυτό εν γνώσει της και απέτυχε να αποτρέψει τις απάτες ακόμη και μετά τις ενστάσεις που προβλήθηκαν από τα διάσημα πρόσωπα.
«Υπάρχει μια σοκαριστική περίπτωση, για την οποία γνωρίζουμε ότι ένας καταναλωτής έχασε περισσότερα από 650.000 δολάρια λόγω μιας από αυτές τις απάτες, η οποία προβλήθηκεε ψευδώς ως επενδυτική ευκαιρία στο Facebook. Αυτό είναι επαίσχυντο», είπε ο κ. Σιμς.
Τον περασμένο μήνα, ο Αυστραλός δισεκατομμυριούχος Άντριου Φόρεστ ξεκίνησε ποινική υπόθεση εναντίον του Meta για ψεύτικες διαφημίσεις που χρησιμοποιούσαν την εικόνα του.
Ωστόσο, ενώ ο Forrest κατηγορεί τον τεχνολογικό γίγαντα ότι παραβιάζει τους νόμους κατά της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, η υπόθεση του ACCC αφορά εικαζόμενες παραβιάσεις του νόμου περί καταναλωτών ή μια ξεχωριστή κανονιστική πράξη.
Η Meta, η οποία κατέχει επίσης το Instagram και το Whatsapp, συγκέντρωσε παγκόσμια διαφημιστικά έσοδα ύψους 115 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2021.