Έπειτα από ένα διάλειμμα σχεδόν 90 ημερών, λόγω της κρίσης του κορωνοϊού, οι Αυστριακές Αερογραμμές «Austrian Airlines (AUA)» ξεκινούν στις 15 Ιουνίου πάλι τακτικές πτήσεις, οι οποίες αρχικά θα εξυπηρετούνται από το διεθνές αεροδρόμιο της Βιέννης και θα κατευθύνονται προς ευρωπαϊκούς προορισμούς και προς το Τελ Αβίβ.
Σύμφωνα με την AUA, κατά τις δύο πρώτες εβδομάδες της επανεκκίνησης θα πραγματοποιηθούν πτήσεις προς 37 προορισμούς, υπό την επιφύλαξη νέων επίσημων περιορισμών, και τα πρώτα αεροσκάφη που θα απογειωθούν θα κατευθύνονται, μεταξύ άλλων, στο Λονδίνο, το Παρίσι και τις Βρυξέλλες.
Αθήνα και Θεσσαλονίκη ανάμεσα στους προορισμούς
Την πρώτη εβδομάδα της επανεκκίνησης, από τις 15 έως τις 21 Ιουνίου, θα πραγματοποιηθούν οι ακόλουθες συνδέσεις: Άμστερνταμ, Αθήνα, Βασιλεία, Βερολίνο, Βρυξέλλες, Βουκουρέστι, Ντουμπρόβνικ, Ντίσελντορφ, Φρανκφούρτη, Γενεύη, Αμβούργο, Κοπεγχάγη, Λάρνακα, Λονδίνο, Μόναχο, Παρίσι, Πρίστινα, Σαράγεβο, Σκόπια, Σόφια, Στοκχόλμη, Στουτγάρδη, Τελ Αβίβ, Θεσσαλονίκη, Τίρανα, Βάρνα και Ζυρίχη.
Την επόμενη εβδομάδα, από τις 22 έως τις 28 Ιουνίου, θα προστεθούν οι προορισμοί: Βελιγράδι, Γκρατς, Ίνσμπρουκ, Κίεβο, Κόσιτσε, Μιλάνο, Νίκαια, Πράγα, Σπλιτ και Βαρσοβία, ενώ στις εβδομάδες που ακολουθούν θα προστεθούν επιπλέον προορισμοί.
Σύμφωνα με τον Αντρέας Ότο, υποδιευθυντή της AUA, μόλις προκύψει και πάλι αρκετή κίνηση στις διαδρομές μικρών και μεσαίων αποστάσεων, θα υπάρξει προσφορά και σε πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, κάτι που θα μπορούσε να συμβεί ήδη τον Ιούλιο.
Υποχρεωτικές οι μάσκες στις πτήσεις της Austrian Airlines
Στα αεροσκάφη της AUA και στο αεροδρόμιο, οι επιβάτες θα πρέπει να φορούν προστατευτικές μάσκες που θα πρέπει να φέρουν μαζί τους οι ίδιοι, οι οποίοι, κατά τον προγραμματισμό του ταξιδιού τους, καλούνται να λαμβάνουν υπόψη τους ισχύοντες κανονισμούς εισόδου και καραντίνας του αντίστοιχου προορισμού. Όπως αναφέρεται από τις Αυστριακές Αερογραμμές, ενδέχεται να υπάρχουν περιορισμοί καθ΄ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού λόγω των αυστηρότερων κανονισμών υγιεινής και ασφάλειας, για παράδειγμα λόγω μεγαλύτερων χρόνων αναμονής στους ελέγχους ασφαλείας του αεροδρομίου.
Κατά την επιλογή ή την κατανομή θέσεων, ισχύει η οδηγία ότι οι επιβάτες που δεν ζουν στο ίδιο νοικοκυριό πρέπει να κατανέμονται όσο το δυνατόν ευρύτερα στο αεροσκάφος, ωστόσο, εάν το ποσοστό πληρότητας είναι επαρκές, κανένας επιβάτης δεν απορρίπτεται για να διατηρηθεί το γειτονικό κάθισμα ελεύθερο.
Από την AUA αναφέρεται ότι η αυξημένη συχνότητα του καθαρισμού της καμπίνας, που υπήρχε στα αεροσκάφη της από την αρχή της κρίσης του κορανοϊού, θα συνεχιστεί επίσης με την επανάληψη των πτήσεων και πως, εκτός από τον κανονικό καθαρισμό μετά από κάθε πτήση, θα υπάρχουν επίσης συχνά εντατικοί καθαρισμοί, οι οποίοι αφορούν κυρίως τραπέζια, μπράτσα, ζώνες ασφαλείας και λαβές στις πόρτες. Σημειώνεται επίσης ότι τα ειδικά φίλτρα διασφαλίζουν ότι ο αέρας στο αεροσκάφος καθαρίζεται συνεχώς κατά τη διάρκεια της πτήσης, ενώ τονίζεται ότι το πρότυπο αυτών των συσκευών αντιστοιχεί σε εκείνο των κλινικών χειρουργείων, πράγμα που σημαίνει ότι ο αέρας στην καμπίνα είναι καθαρότερος από αυτόν που αναπνέει κάποιος έξω από το αεροσκάφος. Επιπλέον, η ροή του αέρα στα αεροσκάφη πραγματοποιείται από πάνω προς τα κάτω, που σημαίνει ότι είναι απίθανο ο αέρας να κατανέμεται μεταξύ των σειρών καθισμάτων.
Στο αεροδρόμιο της Βιέννης υπάρχει δυνατότητα επιβίβασης χωρίς επαφή, με γρήγορες πύλες επιβίβασης, όπου ένας σαρωτής “διαβάζει” την κάρτα επιβίβασης, ώστε να μην είναι απαραίτητη η επαφή με κάποιον υπάλληλο, αναφέρεται στις σημερινές ανακοινώσεις των Αυστριακών Αερογραμμών.