Μια αριστούχος μαθήτρια από το Κονέκτικατ μηνύει τη σχολική της περιφέρεια, κατηγορώντας την για το γεγονός ότι δεν μπορεί να διαβάσει ή να γράψει.
Παρά το γεγονός ότι αποφοίτησε από το δημόσιο λύκειο του Χάρτφορντ τον Ιούνιο με άριστα και πήρε υποτροφία για το Πανεπιστήμιο του Κονέκτικατ, η Aleysha Ortiz ισχυρίζεται ότι δεν μπορεί να διαβάσει ή να γράψει.
Η 19χρονη, η οποία πέρασε 12 χρόνια σε δημόσια σχολεία του Χάρτφορντ, κατέθεσε σε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου τον Μάιο, εξηγώντας την πολύ ιδιαίτερη κατάστασή της και πώς το εκπαιδευτικό σύστημα την απογοήτευσε.
Η Ορτίζ μηνύει το Εκπαιδευτικό Συμβούλιο του Χάρτφορντ, την πόλη του Χάρτφορντ και τη διαχειρίστρια της ειδικής εκπαίδευσης, Τίλντα Σαντιάγο, για αμέλεια.
Στην αγωγή της αναφέρει ότι άρχισε να έχει προβλήματα με την «αναγνώριση γραμμάτων και αριθμών» ήδη από την πρώτη τάξη και επειδή τα ζητήματα αυτά δεν αντιμετωπίστηκαν, άρχισε να συμπεριφέρεται άσχημα στο σχολείο.
«Ήμουν το κακό παιδί», δήλωσε στο CNN η Ortiz.
Οι δυσκολίες στην ανάγνωση και στη γραφή
Όταν ήταν στην 6η τάξη, διάβαζε σε επίπεδο μόλις νηπιαγωγείου ή πρώτης δημοτικού, ισχυρίζεται η ίδια.
Όταν η Ορτίζ ήταν στη δεύτερη τάξη του δημόσιου λυκείου του Χάρτφορντ, η Σαντιάγο ορίστηκε ως καθηγήτρια ειδικής αγωγής και υπεύθυνη για εκείνην.
Η Σαντιάγο εκφόβιζε, παρενοχλούσε και καταδίωκε την Ορτίζ και αργότερα απομακρύνθηκε από τον ρόλο αυτό, αναφέρεται στην αγωγή της νεαρής.
Αν και μιλάει ελάχιστα αγγλικά, η μητέρα της Oρτίζ, Κάρμεν Κρουζ, έκανε ό,τι μπορούσε για να υπερασπιστεί την κόρη της, μιλώντας στον διευθυντή και σε άλλους σχολικούς αξιωματούχους. «Δεν ήξερα πολύ καλά αγγλικά, δεν ήξερα τους κανόνες των σχολείων», δήλωσε στο CNN. «Υπήρχαν πολλά πράγματα που μου έλεγαν και άφηνα τον εαυτό μου να ακολουθήσει αυτά που οι καθηγητές μου έλεγαν, επειδή δεν καταλάβαινα τίποτα».
Η διάγνωση της δυσλεξίας
Από τη Β' Λυκείου, η Ορτίζ άρχισε να παίρνει την κατάσταση στα χέρια της και να μιλάει για τον εαυτό της, γεγονός που οδήγησε τους καθηγητές της να της προτείνουν να εξεταστεί για δυσλεξία.
Μόλις ένα μήνα πριν από την αποφοίτηση, άρχισε να κάνει τις εξετάσεις, οι οποίες δεν ολοκληρώθηκαν μέχρι την τελευταία ημέρα του λυκείου, αναφέρεται στην αγωγή.
Οι εξετάσεις κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η Ορτίζ ήταν πράγματι δυσλεξική και έπρεπε να λάβει ειδική εκπαίδευση. Οι υπεύθυνοι της σχολικής περιφέρειας είπαν στην Ορτίζ ότι θα μπορούσε να αναβάλει την ολοκλήρωση των σπουδών της στο δημόσιο σχολείο και να λάβει ειδική -εντατική- εκπαίδευση.
«Αν και τα δημόσια σχολεία του Χάρτφορντ δεν μπορούν να σχολιάσουν εκκρεμείς δικαστικές υποθέσεις, παραμένουμε βαθιά προσηλωμένοι στην ικανοποίηση του πλήρους φάσματος των αναγκών που φέρνουν μαζί τους οι μαθητές μας όταν εισέρχονται στα σχολεία μας, και θέλουμε να τους βοηθήσουμε να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους», ανέφεραν τα δημόσια σχολεία του Χάρτφορντ σε δήλωσή τους στο CNN.

Οι εφαρμογές που τη βοήθησαν
Η Ορτίζ, η οποία ονειρεύεται να γίνει συγγραφέας, φοιτά σήμερα στο Πανεπιστήμιο του Κονέκτικατ ως φοιτήτρια πλήρους φοίτησης, αν και δεν έχει παρακολουθήσει μαθήματα από την 1η Φεβρουαρίου, προκειμένου να λάβει θεραπεία ψυχικής υγείας, σημειώνει η New York Post.
Για να ολοκληρώσει τις εργασίες της στο κολέγιο, βασίζεται σε εφαρμογές που μεταφράζουν τα κείμενο σε ομιλία και τις ομιλίες σε κείμενο, όπως έκανε και στο λύκειο.
Οι εφαρμογές μού έδωσαν «μια φωνή που ποτέ δεν πίστευα ότι είχα», είπε.