Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ κατέθεσε μήνυση σε βάρος της εταιρίας Match, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και το γνωστό στην Ελλάδα Tinder, με την κατηγορία πως παραπλάνα τους χρήστες ώστε να πληρώσουν για premium λογαριασμό.
Σύμφωνα με την μήνυση, δεκάδες χρήστες στις ΗΠΑ φέρονται να έπεσαν θύματα λογαριασμών-φάντασμα που εκδήλωναν το ερωτικό τους ενδιαφέρον προς αυτούς. Στη συνομιλία, οι λογαριασμοί αυτοί ζητούσαν από ανυποψίαστους χρήστες να πληρώσουν για premium συνδρομή προκειμένου να συνεχίσουν τη συζήτηση μαζί τους. Αμέσως μετά την πληρωμή της συνδρομής, ο «ερωτικός σύντροφος φάντασμα» εξαφανιζόταν ή εμφανιζόταν στον χρήση ένα μήνυμα που τον ενημέρωνε πως ο άνθρωπος με τον οποίο συνομιλούσε δεν ήταν διαθέσιμος.
Με τον τρόπο αυτό, όπως υποστηρίζει η ομοσπονδιακή επιτροπή, η Match, μητρική της Tinder, «εξαπατούσε ανθρώπους να πληρώσουν για μια συνδρομή μέσω μηνυμάτων, τα οποία η εταιρία γνώριζε πως ήταν ψεύτικα». «Οι υπηρεσίες διαδικτυακών ραντεβού προφανώς και δεν θα έπρεπε να χρησιμοποιούν “ερωτικούς απατεώνες” προκειμένου να αυξήσουν τους χρήστες» σημειώνει ο διευθυντής της επιτροπής Άντριου Σμιθ.
Τι απαντά η μητρική της Tinder στις κατηγορίες
Από την πλευρά του, ο γενικός διευθυντής της Match, που πέραν του Tinder διαθέτει ανάλογες εφαρμογές αναζήτησης ερωτικού συντρόφου όπως το OkCupid και PlentyofFish, Χεσάμ Χοσεϊνί ισχυρίζεται πως οι περισσότερες περιπτώσεις στις οποίες αναφέρεται η μήνυση δεν έχουν βάση σήμερα.
«Η απάτη δεν είναι ποτέ καλή για τις επιχειρήσεις, γι’ αυτό και δαπανούμε τόσο χρόνο και χρήμα και συναισθηματικό κεφάλαιο προκειμένου να την καταπολεμήσουμε» αναφέρει. Ο Χοσεϊνό ισχυρίζεται πως οι περιπτώσεις απάτης δεν αφορούν την εταιρία και τις εφαρμογές της, αλλά τρίτους που αξιοποιούν τις πλατφόρμες όπως το Tinder, προκειμένου να διαφημιστούν, αλλά και bot ή spam.
Για «παραπλάνηση» κατηγορεί την Match η επιτροπή εμπορίου
Πέραν όμως της παραπάνω κατηγορίες, η ομοσπονδιακή επιτροπή εμπορίου των ΗΠΑ ισχυρίζεται πως η μητρική του Tinder προκάλεσε «σύγχυση και καθυστερήσεις στη διαδικασία ακύρωσης» του λογαριασμού, σε χρήστες που έπεσαν θύματα της παραπάνω απάτης. Από την πλευρά του, ο γενικός διευθυντής της εταιρίας ισχυρίζεται πως 8 στους 10 εγγεγραμμένους που ξεκίνησαν διαδικασία ακύρωσης της συνδρομής τους, την ολοκλήρωσαν μέσα στην ίδια ημέρα.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα του CNN, που περιγράφει το θέμα, η επιτροπή παρατηρεί πως οι «παραπλανητικές πρακτικές» της εταιρίας και των εφαρμογών της, όπως το Tinder, σταμάτησαν λίγο νωρίτερα από τα μέσα του 2019.