Στο σφυρί για ένα εκατομμύριο δολάρια βγαίνει ένα από τα αυτοκίνητα του Αλ Καπόνε, μια σπάνια αλεξίσφαιρη Cadillac του 1928, που πωλείτο έναντι 500 δολαρίων την δεκαετία του 1930.
Όπως αναφέρει η Celebrity Cars, η εταιρεία που πουλάει στη δημοπρασία στο Λας Βέγκας το αυτοκίνητο του αρχιμαφιόζου του Σικάγο, η ζωή του οποίου ενέπνευσε πολλές ταινίες του Χόλιγουντ, η πράσινη Cadillac Town Sedan του 1928 είναι ένα από τα παλαιότερα αλεξίσφαιρα οχήματα, αφού εξοπλίστηκε με αλεξίσφαιρα τζάμια πάχους δυόμιση εκατοστών θωρακισμένες πλάκες βάρους σχεδόν 1,3 τόνου!
Μια ειδική εγκοπή στα τροποποιημένα παράθυρα επιτρέπει στους επιβάτες να χρησιμοποιήσουν πολυβόλο, ενώ το κοντέρ του αυτοκινήτου του Αλ Καπόνε με το τετρατάχυτο μηχανικό κιβώτιο έχει καταγράψει 1.788 χλμ.
Η ιστορία της Cadillac του Αλ Καπόνε
Στοιχεία από παλιές εφημερίδες, από τα αρχεία της εφορίας και από περιστατικά που αφηγήθηκαν οι κατά καιρούς ιδιοκτήτες του συνθέτουν την ιστορία της πανέμορφης Cadillac, σύμφωνα με την Celebrity Cars.
Ο Αλ Καπόνε αγόρασε το όχημα από τον συγγενή του, Εμίλ Ντένεμαρκ, ιδιοκτήτη αντιπροσωπείας της Cadillac στο Σικάγο, ο οποίος είχε διασυνδέσεις με τον υπόκοσμο. Η κυβέρνηση των ΗΠΑ γνώριζε τα οχήματα του Αλ Καπόνε, ειδικά δύο από τα V-16 του, που είχαν γίνει πρωτοσέλιδα στο παρελθόν, αλλά η θωρακισμένη Cadillac προφανώς διέφυγε της προσοχής της.
Το αυτοκίνητο θωρακίστηκε για πρώτη φορά σε ένα φανοποιείο που ανήκε στον Έρνεστ Κάπστραν, όπως είπε ο γιος του Ρίτσαρντ στη Celebrity Cars. Το άφησαν εκεί για τη μετατροπή, μολονότι ο Κάπστραν αρνήθηκε αρχικά «να κάνει αυτό το είδος δουλειάς» στο φανοποιείο του. Μετέφερε τελικά την Cadillac του Αλ Καπόνε στο πίσω μέρος του κτιρίου, για να μην τη δουν άλλοι πελάτες.
Το πίσω μέρος του αυτοκινήτου κόπηκε για να τοποθετηθεί μια ατσάλινη πλάκα. Ο Αλ Καπόνε κατέβαλε στον Έρνεστ Κάπστραν διπλάσιο του αριχκώς συμφωνημένου ποσό και έδωσε στον γιο του φιλοδώρημα 10 δολάριων για τη βοήθεια που πρόσφερε στη μετατροπή του αυτοκινήτου.
Μετά τη σύλληψη του Καπόνε, το ζεύγος Μουρ αγόρασε το όχημα το 1932 από έναν πράκτορα με έδρα το Σικάγο, ο οποίος πιστεύεται ότι ήταν συνεργάτης του Καπόνε. Οι Μουρ κράτησαν υπό την κατοχή τους το αυτοκίνητο για έναν χρόνο κι αφού η Cadillac πέρασε από πολλά χέρια, κατέληξε στον Χάρλεϊ Νίλσεν, ο οποίος προχώρησε στην αποκατάστασή του αφαιρώντας το μεγαλύτερο μέρος της βαριάς θωράκισης, αν και κράτησε τα αλεξίσφαιρα τζάμια.
Στη συνέχεια η Cadillac του Καπόνε πέρασε από μια σειρά από μουσεία και εκθέσεις, συμπεριλαμβανομένου του Niagara Falls Antique Auto Museum κι υπέστη άλλη μια ελαφριά αποκατάσταση μετά την απόκτησή του από το Ontario. B.H. Atchley's Smoky Mountain Car Museum.