Εντυπωσιακό come-back στην αγορά φαίνεται πώς κάνει η Spiro Spathis, η παλαιότερη εταιρεία ανθρακούχων ποτών στην Αίγυπτο, καθώς έχει τριπλασιάσει τις πωλήσεις της λόγω του μποϋκοτάζ της χώρας στις εταιρίες που στηρίζουν το Ισραήλ στον πόλεμο στη Γάζα.
H εν λόγω εταιρία Ιδρύθηκε το 1920 από τον Σπύρο Σπαθή, έναν Έλληνα μελισσοκόμο από την Κεφαλονιά και είναι η πρώτη μάρκα αναψυκτικών της Αιγύπτου, κάνει promotion με συνθήματα όπως “100% Made in Egypt” και ”η αυθεντική γκαζόζα της Αιγύπτου”.
«Υπήρχαν πάντα μερικοί καταναλωτές που προτιμούσαν την γκαζόζο μας, αλλά όχι τόσο πολλοί»
«Πουλάω τα αναψυκτικά τους εδώ και τέσσερα χρόνια. Υπήρχαν πάντα μερικοί καταναλωτές που προτιμούσαν την γκαζόζο Spiro Spathis από τις άλλες, αλλά όχι τόσο πολλοί», δήλωσε ο Μοχάμεντ, ο οποίος είναι ιδιοκτήτης ενός παντοπωλείου στο κυβερνείο της Ας Σαρκίγια.
«Πλέον, τα μπουκάλια της εξαντλούνται σχεδόν αμέσως. Πριν από το μποϊκοτάζ, πουλούσα τέσσερα, ίσως πέντε, κουτιά την εβδομάδα, ενώ τώρα μπορώ να πουλήσω μέχρι και 50 κουτιά σε μια μέρα, αν βέβαια έχω τόσα πολλά σε απόθεμα», συνέχισε, σημειώνοντας πώς η αύξηση της ζήτησης είναι «τεράστια».
«Η ζήτηση έχει τριπλασιαστεί τον τελευταίο μήνα», δήλωσε στο Al Jazeera ο Μορκούς Ταλαάτ, επικεφαλής μάρκετινγκ της εταιρείας και ένα από τα τρία αδέλφια που είναι πλέον ιδιοκτήτες της.
Μαζικές προσλήψεις λόγω της αυξημένης ζήτησης
«Εχουμε λάβει εκατοντάδες τηλεφωνήματα από νέους πελάτες… προσφορές από εστιατόρια», πρόσθεσε μιλώντας από μια αριστοκρατική γειτονιά του Καΐρου, όπου έχει πλέον την έδρα της η Spiro Spathis.
Εν τω μεταξύ, η μεγάλη αύξηση της ζήτησης της Spiro Spathis οδήγησε την εταιρεία να προχωρήσει σε μαζικές προσλήψεις και έλαβε περισσότερες από 15.000 αιτήσεις για τις θέσεις εργασίας που προκήρυξε.
Από την έναρξη του πολέμου μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς, οι Αιγύπτιοι χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ανταλλάσσουν πληροφορίες σχετικά με το ποιες μάρκες θεωρούνται υποστηρικτικές του Ισραήλ και πρέπει να μην στηρίζονται. Σύμφωνα με το Al Jazeera, oρισμένες εφαρμογές παραθέτουν επίσης εναλλακτικές προτάσεις αντί των δυτικών εταιρειών, αναδεικνύοντας τοπικούς παραγωγούς ίσης ή εφάμιλλης ποιότητας.
«Είναι μαζί μας ή όχι;» είναι μια ερώτηση που τίθεται συχνά από Αιγύπτιους στις αναρτήσεις που γίνονται στις πλατφόρμες της Meta για διάφορες μάρκες, καθώς οι καταναλωτές ψάχνουν ποιες εταιρίες πρέπει να εγκαταλείψουν.
Τα καταστήματα γνωστών δυτικών franchise παραμένουν άδεια ή έχουν χάσει πολλούς πελάτες σε αραβικές πόλεις όπως το Κάιρο, το Αμμάν, η Βηρυτός, το Κουβέιτ και η Ντόχα, εξαιτίας της οργής που νιώθουν πολλοί Άραβες για τον πόλεμο στη Γάζα.
Έτσι, οι Αιγύπτιοι «αναγκαζόμενοι» να στραφούν στα τοπικά προϊόντα, υποκατάστατα των προηγούμενων συνηθειών τους, ανακάλυψαν εκ νέου την Spiro Spathis, η οποία κάποτε ήταν ο μοναδικός κατασκευαστής αναψυκτικών στην «κοιτίδα» του αραβικού κόσμου.
Η μέλισσα στο λογότυπου που παραπέμπει στο επάγγελμα του ιδρυτή
Η Spiro Spathis αποτελεί κομμάτι της ζωής για πολλές γενιές Αιγυπτίων. Η εταιρεία έχει μια μέλισσα στο λογότυπό της ως αναφορά στο επάγγελμα του ιδρυτή. Αυτός παρήγαγε την πρώτη λεμονάδα στην Αίγυπτο.
O Σπύρος Σπαθής γεννήθηκε στην Ελλάδα το 1885 και μετανάστευσε στην Αίγυπτο σε ηλικία δεκαπέντε ετών. Σπούδασε σε αιγυπτιακά σχολεία, παντρεύτηκε και απέκτησε τέσσερα παιδιά, μερικά από τα οποία επέστρεψαν στην Ελλάδα και άλλα έμειναν μαζί του στην Αίγυπτο.
Το εργοστάσιο βρισκόταν στο κέντρο του Καΐρου. Η Αίγυπτος έγινε η δεύτερη πατρίδα του Σπύρου Σπαθή και η επιχείρησή του λειτούργησε ως πλατφόρμα για την εισαγωγή φρέσκων και καινοτόμων ποτών.