Έχει γίνει σύνηθες φαινόμενο στην ψηφιακή εποχή: άγνωστα ταλέντα γίνονται διάσημα στο διαδίκτυο. Όμως η Γκανγκάβα Μιλκούρι δεν είναι ένα τυπικό αστέρι στο YouTube.
Η γιαγιά οκτώ εγγονών – που δεν ξέρει καν την ηλικία της, επειδή δεν υπάρχουν αρχεία από την γέννησή της – προέρχεται από το μικρό χωριό Λαμπαντιπάλι στην Τελανγκάνα, ένα κράτος στην νότια Ινδία. Και είναι το αστέρι του My Village Show, ενός καναλιού στο YouTube με 1,5 εκατομμύριο συνδρομητές, με τον αριθμό να ανεβαίνει διαρκώς.
Το κανάλι ξεκίνησε το 2012 από τον γαμπρό της Σρικάνθ Σριράμ, σκηνοθέτη στο επάγγελμα. Μια ομάδα εννέα ατόμων, συμπεριλαμβανομένων συγγραφέων, εκδοτών και καμεραμάν, δημιουργούν αστεία σκετσάκια για τον επαρχιακό πολιτισμό και την οικογενειακή ζωή της υπαίθρου.
Μια αμόρφωτη αγρότισσα που έχει μαγνητίσει το κοινό
Η Γκανγκάβα, γνωστή με το μικρό της όνομά, λέει πως δεν είχε ιδέα τι ήταν το YouTube προτού ξεκινήσει την σειρά αυτή ο γαμπρός της. «Συνήθιζε να τραβά τα φυτά και τα δέντρα στο χωριό. Τότε σκεφτόμουν: ‘Γιατί αυτό το παλικάρι χάνει τον χρόνο του κάνοντας βίντεο;’ Δεν φανταζόμουν ποτέ στην ζωή μου πως μια μέρα θα ήμουν σε αυτά τα βίντεο». Η ηλικιωμένη ξεκίνησε να κάνει γκεστ εμφανίσεις στα σκετς και ασχολήθηκε περισσότερο από το 2017, δηλαδή όταν απογειώθηκε η σειρά.
«Παίζει φανταστικά μπροστά στην κάμερα» λέει ο Σριράμ, προσθέτοντας πως αυτό αρέσει στους θαυμαστές της και λέει ότι επειδή η Γκανγκάβα είναι αναλφάβητη, το συνεργείο πρέπει να της εξηγεί τι γράφει το σενάριο. Αλλά αυτό ίσως, είναι που κάνει την γοητεία της πιο μεγάλη. «Νομίζω ότι στον κόσμο αρέσει ο τρόπος που μιλάω» λέει η Γκανγκάβα. «Είμαι γριά, ξέρετε, και δεν είμαι μορφωμένη».
Προτού γίνει αστέρι στο YouTube, η ηλικιωμένη λέει ότι η ζωή της δεν ήταν εύκολη: δεν είχε λάβει εκπαίδευση και εγκατέλειψε το σχολείο στην πρώτη τάξη. Έκανε αγροτικές εργασίες και έφτιαχνε τσιγάρα για να στηρίξει οικονομικά την οικογένειά της. «Ο σύζυγός μου ήταν αλκοολικός» λέει. «Έπρεπε να αναλάβω όλη την σκληρή δουλειά και να φροντίσω τις δύο μου κόρες και τον γιο μου» Η ζωή της μεταμορφώθηκε όταν ασχολήθηκε περισσότερο με το «My Village Show».
Πώς τα κατάφερε;
Και η δημοτικότητα του καναλιού αντικατοπτρίζει μια ευρύτερη τάση. Το YouTube έχει δει «τεράστια ανάπτυξη» στην Ινδία και έχει περισσότερους από 265 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες, λέει η Του Νγκουγιέν, εκπρόσωπος του YouTube για την Ασία και τον Ειρηνικό. «Είναι μια πλατφόρμα για δημιουργούς όλων των διαφορετικών γλωσσικών υπόβαθρων που βρίσκουν ένα κοινό και πετυχαίνουν» λέει.
Μάλιστα, αποδίδει την επιτυχία του καναλιού, εν μέρει, στην χρήση της Telugu, της επίσημης γλώσσας της Τελανγκάνα και μητρικής γλώσσας της Γκανγκάβα. Το ενδιαφέρον για τα περιφερειακά κανάλια, με γλώσσες εκτός των Χίντι και των Αγγλικών, αυξάνεται διαρκώς, λέει.
Το βίντεο με τα 30 εκατομμύρια προβολές
Η Νγκουγέν σημειώνει επίσης την άνοδο των «εξειδικευμένων» θεμάτων στην Ινδία, με αυξανόμενο ενδιαφέρουν για τα γυναικεία κανάλια αλλά και όσα ασχολούνται με αγροτικά θέματα. Το «My Village Show» χτυπάει και τα δύο αυτά σημεία. Το 201, το YouTube απένειμε στο κανάλι χρυσή πλακέτα καθώς ξεπέρασε το ορόσημο του ενός εκατομμυρίων συνδρομητών. Στο κανάλι, μπορεί να δει κανείς σατιρικές ιστορίες για την αγροτική ζωή, μέχρι και προβλήματα με το Wi-Fi. Η μεγαλύτερη επιτυχία του ήταν ένα βίντεο με τίτλο « Village lo Drunk and Drive» που έχει πάνω από 30 εκατομμύρια προβολές.
Η επιρροή της Γκανγκάβα επεκτείνεται όμως και πέρα από το YouTube και πλέον έχει τον δικό της λογαριασμό στο Instagram με περισσότερους από 41.000 ακόλουθους. Πρόσφατα, η καριέρα της μετακόμισε και στην μεγάλη οθόνη καθώς εμφανίστηκε σε δύο ταινίες.
Το YouTube άλλαξε όχι μόνο την ζωή της αλλά και των υπόλοιπων κατοίκων του χωριού
Η Γκανγκάβα, που δεν είχε ταξιδέψει πέρα από το γειτονικό της χωριό μέχρι πρόσφατα – λέει ότι απολαμβάνει την νέα της διασημότητα. «Μου αρέσει να είμαι μπροστά στην κάμερα, μου αρέσει να παίζω. Είναι ωραίο να ξέρω πως άνθρωποι από όλη την Ινδία παρακολουθούν αυτό που κάνω» λέει προσθέτοντας πως τώρα τραβάει selfies με τους οπαδούς της που επισκέπτονται το χωριό της.
Το κανάλι λαμβάνει χρήματα από διαφημιστές, παρέχοντας έτσι στην ηλικιωμένη ένα σταθερό εισόδημα, που της επέτρεψε να εξοφλήσει τα χρέη της, Λέει ότι ελπίζει να χτίσει ένα καινούριο σπίτι για τον εαυτό της στο μέλλον. Αυτή και ο γαμπρός της μοιράζονται τα κέρδη με το χωριό και έχουν δημιουργήσει μια μικρή βιβλιοθήκη ελεύθερης πρόσβασης. «Το YouTube αλλάζει τις ζωές όλων» λέει ο γαμπρός της. «Εάν οι άνθρωποι το χρησιμοποιούν σωστά, όλοι μπορούν να γίνουν διάσημοι, όλοι μπορούν να λύσουν τα προβλήματα της πραγματικής τους ζωής. Η τεχνολογία αλλάζει πραγματικά την ζωή των ανθρώπων του χωριού μας».