Η Adidas παρουσίασε αυτή την εβδομάδα τη συλλογή μαγιό «Pride 2023», διαφημίζοντας μαγιό στην ιστοσελίδα της στην ενότητα «Γυναικεία» με τη βοήθεια ανδρών μοντέλων.
Ένα από τα μαγιό, ένα πολύχρωμο ολόσωμο που ονομάζεται «Pride Swimsuit» και διαφημίζεται για 70 δολάρια, επιδείχθηκε από ένα ανδρικό μοντέλο, το οποίο εμφάνιζε ένα «εξόγκωμα» στην περιοχή του καβάλου.
Ένα συνοδευτικό βίντεο στον ιστότοπο της Adidas δείχνει το μοντέλο να φιγουράρει με το ολόσωμο μαγιό, με την κάμερα κάποια στιγμή να ζουμάρει στις τρίχες στο στήθος πάνω από το ντεκολτέ. Δεν είναι σαφές, πάντως, αν το μοντέλο ταυτοποιείται ως άνδρας ή είναι τρανς.
Όπως αναφέρει η New York Post, η νέα σειρά του Νοτιοαφρικανού σχεδιαστή Rich Mnisi, η οποία ονομάστηκε «Let Love Be Your Legacy» και κυκλοφόρησε πριν από τον μήνα υπερηφάνειας (Pride month) τον Ιούνιο, είναι «μια γιορτή της αυτοέκφρασης, της φαντασίας και της ακλόνητης πεποίθησης ότι η αγάπη ενώνει», σύμφωνα με τον ιστότοπο της Adidas.
Σε δελτίο Τύπου τη Δευτέρα 15/5, η Adidas δήλωσε ότι η σειρά «είναι εμπνευσμένη από ένα ερωτικό γράμμα που έγραψε ο Mnisi στον νεότερο εαυτό του», χρησιμεύοντας ως «μια κραυγή συσπείρωσης για ενεργή συμμαχία με σκοπό την ενδυνάμωση και την υπεράσπιση της LGBTQIA+ κοινότητας».
Adidas: Αντιδράσεις στο Τwitter για την καμπάνια της εταιρείας
Ένας γνωστός influencer των ΗΠΑ, ονόματι Oli London, ανέβασε στο Twitter φωτογραφίες από την ιστοσελίδα της Adidas το πρωί της Τετάρτης (17/5) με τη λεζάντα: «Η νέα σειρά γυναικείων μαγιό της Adidas με μοντέλα… άνδρες».
Μέχρι το απόγευμα περισσότεροι από 1,1 εκατ. χρήστες της δημοφιλούς πλατφόρμας είδαν το tweet, πολλοί από τους οποίους έσπευσαν να κατακεραυνώσουν την Adidas, για το ότι ασπάστηκε τη «woke» κουλτούρα και ότι δεν σέβεται το γυναικείο κοινό της.
Μεταξύ αυτών που απάντησαν ήταν και μια πρώην αστέρας της κολύμβησης του NCAA και ακτιβίστρια για τα δικαιώματα των γυναικών, η Riley Gaines. «Δεν καταλαβαίνω γιατί οι εταιρείες το κάνουν αυτό στον εαυτό τους. Θα μπορούσαν τουλάχιστον να πουν ότι το μαγιό είναι "unisex", αλλά δεν το έκαναν γιατί πρόκειται για ακύρωση των γυναικών. Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί σπάνια βλέπουμε γυναίκες μοντέλα να διαφημίζουν ανδρικά ρούχα; Τα γυναικεία μαγιό δεν είναι αξεσουάρ με φούσκωμα στον καβάλο», έγραψε στο Twitter.
Μια άλλη χρήστρια της πλατφόρμας έγραψε: «Έχω στήθος, γοφούς και δεν χρειάζομαι ένα επιπλέον υφασμάτινο σακουλάκι γύρω από την περιοχή των γεννητικών οργάνων. Αυτό ακυρώνει τις γυναίκες, γι' αυτό θα κάνω μποϊκοτάζ και στην Adidas και στη Nike. Αρκετά πια».
Η Jayda Fransen, επικεφαλής του Βρετανικού Κόμματος Ελευθερίας, έγραψε χαρακτηριστικά στο Τwitter σχετικά με τη διαφήμιση της γερμανικής εταιρείας ρούχων: «Η Adidas πιστεύει ότι αυτός ο άνδρας είναι ο καλύτερος υποψήφιος για μοντέλο γυναικείου μαγιό…».
Και άλλα γυναικεία ρούχα της Adidas διαφημίζονται από άνδρες
Το μαγιό δεν είναι το μόνο ρούχο στη νέα σειρά «Pride» της Adidas που φέρει την ένδειξη «Women's», αλλά φαίνεται ότι το μοντέλο είναι άνδρας.
Γυναικεία φορέματα, μπλουζάκια, σορτσάκια και φανέλες ποδοσφαίρου με την επιγραφή «Love Wins» εμφανίζονται, επίσης, στο Διαδίκτυο να φοριούνται από μοντέλα που φαίνονται να είναι άνδρες.