Ευρωκοινοβούλιο: 30 δισεκατομμύρια ευρώ για έργα υποδομής που συνδέουν περιφέρειες της ΕΕ - iefimerida.gr

Ευρωκοινοβούλιο: 30 δισεκατομμύρια ευρώ για έργα υποδομής που συνδέουν περιφέρειες της ΕΕ

τρένο στη σουηδία
Φωτογραφία Shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Σήμερα, Τετάρτη, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε το αναβαθμισμένο πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη» και διέθεσε νέους πόρους για έργα μεταφοράς, ψηφιακών και ενεργειακών έργων για το 2021-2027.

Το αναβαθμισμένο πρόγραμμα «Συνδέοντας της Ευρώπη» (CEF), αξίας 30 δισ. που συμφωνήθηκε μεταξύ Κοινοβουλίου και Συμβουλίου τον Μάρτιο , θα χρηματοδοτήσει έργα μεταφοράς, ενέργειας και ψηφιακά έργα, το διάστημα 2021-2027. Θα διασφαλίσει ότι τα βασικά διευρωπαϊκά έργα, όπως η Rail Baltica, η υποδομές φόρτισης εναλλακτικών καυσίμων και η ανάπτυξη της κάλυψης του 5G δικτύου σε σημαντικούς άξονες μεταφοράς θα ολοκληρωθούν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα έως το 2030.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι ευρωβουλευτές πέτυχαν να διαθέσουν το 60% των κεφαλαίων του προγράμματος για έργα που βοηθούν στην επίτευξη των στόχων της ΕΕ για το κλίμα, ενώ το 15% των πόρων στην ενέργεια θα διατεθεί σε διασυνοριακών έργα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Έργα επόμενης γενιάς

Το πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη» είναι δομημένο σε τρεις πυλώνες, με περίπου 23 δισεκατομμύρια ευρώ να διατίθενται σε έργα μεταφοράς, 5 δισεκατομμύρια ευρώ για ενεργειακά έργα και 2 δισεκατομμύρια ευρώ για ψηφιακά έργα. Περίπου 10 δισεκατομμύρια ευρώ που διατίθενται για έργα διασυνοριακών μεταφορών θα προέλθουν από τα ταμεία συνοχής και θα βοηθήσουν τις χώρες της ΕΕ να ολοκληρώσουν μεταφορικές συνδέσεις που λείπουν. Επίσης, θα διατεθούν 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ για την ταχεία ολοκλήρωση μεγάλων διασυνοριακών σιδηροδρομικών έργων, τα οποία θα επιλέξει η Κομισιόν βάσει ανταγωνιστικότητας.

Στον ψηφιακό τομέα, το CEF θα υποστηρίξει την ανάπτυξη έργων κοινού ενδιαφέροντος, όπως ασφαλή και προστατευμένα ψηφιακά δίκτυα πολύ υψηλής επάρκειας και συστήματα 5G δικτύου, καθώς και ψηφιοποίηση των δικτύων μεταφορών και ενέργειας.

Το πρόγραμμα έχει επίσης ως στόχο να καταστήσει τα ενεργειακά δίκτυα πιο διαλειτουργικά και να διασφαλίσει ότι τα χρηματοδοτούμενα έργα συνάδουν με τα ευρωπαϊκά και τα εθνικά σχέδια για το κλίμα και την ενέργεια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιτάχυνση των έργων στον τομέα των μεταφορών

Το Κοινοβούλιο ενέκρινε επίσης την Τρίτη νέους κανόνες για το Διευρωπαϊκό Δίκτυο , που συμφωνήθηκαν με το Συμβούλιο, οι οποίοι απλοποιούν τις διαδικασίες χορήγησης αδειών για το Δίκτυο προκειμένου να διευκολυνθεί η ολοκλήρωσή τους. Τα κράτη μέλη θα πρέπει να ορίσουν ένα πλάισιο επαφής για τον ανάδοχο κάθε έργου και να διασφαλίσουν ότι η λήψη άδειας για την έναρξη ενός έργου δεν θα διαρκέσει περισσότερο από τέσσερα χρόνια.

Το αναβαθμισμένο πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη» θα τεθεί σε ισχύ μόλις δημοσιευθούν οι νέοι κανόνες στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ. Θα ισχύσουν αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου 2021. Τα κράτη μέλη θα έχουν στη διάθεσή τους δύο χρόνια για να προετοιμαστούν για την εφαρμογή των κανόνων βελτιστοποίησης του Διευρωπαϊκού Δικτύου.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ