Ο γνωστός πίνακας του Ζαν Ονορέ Φραγκονάρ με τίτλο «Η Κούνια» θεωρείται από πολλούς ο πιο αντιπροσωπευτικός του κινήματος του ροκοκό,
Φιλοτεχνήθηκε περίπου στο 1768 και έχει γοητεύσει τους φανατικούς των εικαστικών, χάρη στη χρήση του χρώματος και του αισθησιακού στοιχείου -το οποίο βέβαια για την εποχή του θεωρήθηκε προκλητικό.
Ο πίνακας αναπαριστά μια γυναίκα που λικνίζεται σε μια κούνια, ενώ τη σπρώχνει ένας ηλικιωμένος κρυμμένος στις φυλλωσιές τη σπρώχνει. Ένας νεότερος παρατηρεί κάτω από το φόρεμά της τα κρυφά της μυστικά. Ταυτόχρονα, μικρά αγάλματα ερωτιδέων κι ένα σκυλάκι που γαβγίζει συνθέτουν ένα σύνολο, που υμνεί την ανεμελιά και την ερωτική επιθυμία. Ο ερωτιδεύς μάλιστα παραπέμπει σε ένα άγαλμα, που φιλοτέχνησε ο Ετιέν Μορίς Φαλκονέ για τη Μαντάμ ντε Πομπαντούρ, την ερωμένη του Λουδοβίκου ΙΕ’, ενώ το υψωμένο χέρι του εραστή έχει ερμηνευθεί ως εκτεταμένο φαλλικό σύμβολο.
Διαβάστε περισσότερα για τον πίνακα στο Bovary.gr.