Όλοι οι γονείς αντιμετωπίζουν ένα παγκόσμιο και ενιαίο πρόβλημα: oι ανάγκες του παιδιού τους μεταβάλλονται ταχύτατα, με αποτέλεσμα τα ρούχα και ο εξοπλισμός που έχουν αγόρασει επενδύοντας σημαντικό budget να αχρηστεύονται γρήγορα και να στοιβάζονται στο σπίτι, δημιουργώντας ζήτημα χώρου και πόρων, καθώς χρειάζεται μια διαρκής δαπάνη για να καλυφθούν οι τρέχουσες ανάγκες του παιδιού.
Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, οι γονείς ερευνούν τα προϊόντα που αγοράζουν για τα παιδιά τους, αναζητούν ευκαιρίες, συγκρίνουν τιμές και έχουν αρχίσει να υπολογίζουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των καταναλωτικών τους επιλογών.
Το MomCycle https://www.momcycle.gr είναι το πρώτο marketplace αφιερωμένο στους γονείς. Eκεί μπορούν να πουλήσουν όσα βρεφικά και παιδικά προϊόντα δεν χρειάζονται πια και να αγοράσουν αναγνωρισμένα brands σε πολύ μεγάλες εκπτώσεις, όλο τον χρόνο. Έτσι, δίνουν νέα ζωή σε είδη που έχουν ολοκληρώσει ένα κύκλο ζωής και χρήσης και αγοράζουν ελαφρώς μεταχειρισμένα ποιοτικά προϊόντα σε άριστη ή πολύ καλή κατάσταση σε τιμές-ευκαιρία.
Σε αντίθεση με τις χαοτικές αγγελίες, το MomCycle σχεδιάστηκε ως μια ασφαλής και αξιόπιστη resale πλατφόρμα για branded παιδικά προϊόντα, καλύπτοντας όλη την προϊοντική γκάμα για τις ηλικίες 0-12: βρεφική και παιδική μόδα, καρότσια και εξοπλισμό, είδη βρεφανάπτυξης, έπιπλα, παιχνίδια, ρούχα εγκυμοσύνης.
Υπάρχει επιμέλεια στις αναρτήσεις πριν δημοσιευθούν: γίνονται αποδεκτά μόνο επώνυμα προϊόντα, οι φωτογραφίες και οι περιγραφές των προϊόντων ελέγχονται ώστε η παρουσίασή τους να είναι κατατοπιστική. Η πλατφόρμα εγγυάται την ασφάλεια στις συναλλαγές, καθώς συνεργάζεται για τις πληρωμές με Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα που εποπτεύεται από την Τράπεζα της Ελλάδος. Επίσης, διασφαλίζει την αξιοπιστία στις αποστολές, προσφέροντας τη δυνατότητα μιας εύκολης και απρόσκοπτης διαδικασίας μεταφοράς των προϊόντων μέσω συνεργατών που εξασφαλίζουν πανελλαδική κάλυψη. Πωλητές και αγοραστές δεν έρχονται σε επαφή, παρά μόνο ελεγχόμενα μέσω της πλατφόρμας αν θέλουν να διαπραγματευτούν την τιμή ενός προϊόντος ή να κάνουν κάποια ερώτηση. Οι πωλητές αξιολογούνται, και υπάρχει δυνατότητα επιστροφής αν κάποιο προϊόν αποκλίνει από την κατάσταση που είχε περιγραφεί στην ανάρτησή του.
Το MomCycle είναι μια start-up που ίδρυσαν δύο παιδικές φίλες και μαμάδες, η Νίκη Λαλιώτη και η Ιλεάνα Ισμυρίδη. Έχοντας αναπτύξει ευαίσθητες κεραίες για την βιωσιμότητα και την κυκλική οικονομία, είχαν σαν όραμα «ένα πιο οικολογικό τρόπο κατανάλωσης για τους γονείς που συμβάλλει σε ένα βιώσιμο μέλλον για τα παιδιά». Φιλοδοξούν «να εκπαιδεύσουν τους γονείς σε ένα νέο, πιο υπεύθυνο μοντέλο κατανάλωσης που θα αποτελέσει κληρονομιά για τα παιδιά μας». Η επιμήκυνση του κύκλου ζωής ενός προϊόντος και η μείωση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος, αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την καταπολέμηση της υπερκατανάλωσης οικονομικών και φυσικών πόρων που συνιστά η βιομηχανία των παιδικών και βρεφικών ειδών.
Στο ξεκίνημά του το MomCycle, κέρδισε το επιχειρηματικό βραβείο Envolve Entrepreneurship Award 2021, και σήμερα, 15 μήνες μετά έχει 3.500 εγγεγραμμένους χρήστες από όλη την Ελλάδα και 3.000 προϊόντα που αυξάνονται καθημερινά.
Η πραγματικότητα της κατανάλωσης παγκοσμίως αλλάζει ραγδαία, και στηρίζεται στη δυναμική resale αγορά που αναπτύσσεται εντυπωσιακά. Η Νίκη και η Ιλεάνα στοχεύουν στη δυναμική κατηγορία των γονέων, προσφέροντας τους ένα αναγκαίο εργαλείο με προηγμένες λειτουργικότητες που έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για τις ανάγκες τους.
Πλέον το να αγοράζει κανείς ένα μεταχειρισμένο προϊόν αντί για καινούριο, θεωρείται μια έξυπνη και οικολογική επιλογή, και το στίγμα του resale φθίνει ειδικά στις νεότερες γενιές που θεωρούν αυτονόητο και φυσικό να αγοράζουν second-hand.
Με πωλητές και αγοραστές από όλη την Ελλάδα, «από τον Έβρο μέχρι το Καστελλόριζο» σημειώνουν χαρακτηριστικά η Νίκη και η Ιλεάνα, έχουν δημιουργήσει μια ενεργή κοινότητα γονέων που καταναλώνουν πιο υπεύθυνα και εφαρμόζουν την κυκλική οικονομία στην πράξη. Προφανώς πάντα θα ανταλάσσουν προϊόντα με συγγενείς και φίλους, αλλά εμπιστεύονται το MomCycle και την εύκολη εμπειρία που τους προσφέρει, κερδίζοντας χώρο και χρήματα.
Οι δύο συνιδρύτριες στοχεύουν να εδραιωθούν στην ελληνική αγορά, αλλά και να επεκταθούν σε δύο ακόμα ευρωπαϊκές αγορές σε βάθος τριετίας, αναπτύσσοντας local εκδόσεις του MomCycle στην γλώσσα τους, με τοπικά μεταφορικά και marketing. Με δεδομένη την οικονομική συγκυρία, την αύξηση του καθημερινού κόστους ζωής καθώς και την ταχύτατη ανάπτυξη της αγοράς μεταπώλησης διεθνώς, σκοπεύουν να δημιουργήσουν «ένα σημείο αναφοράς για το resale market, ένα ελληνικό success story με διεθνή εμβέλεια».