Σε κοινή δήλωση προχώρησαν η Γερμανία, η Ολλανδία, το Βέλγιο, η Γαλλία και το Λουξεμβούργο προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, για αυστηροποίηση του ελέγχου στη χρήση των βιοκαυσίμωνh στις μεταφορές.
Όπως σημειώνουν στην κοινή τους δήλωση, τα πέντε κράτη μέλη της ΕΕ, ο στόχος της ΕΕ για αύξηση της χρήσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας έως και 32% μέχρι το 2030 θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την αύξηση της χρήσης της στον τομέα των μεταφορών. Βασικό διακύβευμα, προς την υλοποίηση του παραπάνω στόχου, είναι να εξασφαλιστεί η αξιοπιστία των βιοκαυσίμων, των καυσίμων προερχομένων από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όσον αφορά στη χρήση τους στις μεταφορές.
Σύμφωνα με δικαστική έρευνα που έλαβε χώρα ύστερα από περιστατικό διασυνοριακής απάτης σχετικά με τη χρήση του καυσίμου βιοντίζελ, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι δεν επαρκεί μια πιστοποίηση και ο μέχρι τώρα έλεγχος σε επίπεδο ιδιωτικής πρωτοβουλίας για την αξιοπιστία του συγκεκριμένου καυσίμου. Στη δήλωση τονίζεται ότι απαιτείται σταθερότερος και ισχυρότερος έλεγχος και με θεσμική ευθύνη και δημόσια εποπτεία, ώστε η ευρωπαϊκή αγορά να ελαχιστοποιήσει τον κίνδυνο απάτης στα καύσιμα.
Τα πέντε κράτη μέλη, μέσα από την κοινή δήλωση, απευθύνουν έκκληση στην Κομισιόν να εξετάσει την αναθεώρηση των υφιστάμενων οδηγιών και προγραμμάτων, με τις απαραίτητες προσαρμογές, λαμβάνοντας υπόψη και τους ενεργειακούς και περιβαλλοντικούς στόχους που θέτει η πρόσφατη Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία. Απαιτούν να αυστηροποιηθούν οι ήδη υπάρχοντες όροι ελέγχου των καυσίμων και να ενισχυθεί σημαντικά τόσο ο ιδιωτικός όσο και ο δημόσιος έλεγχος σε μια αγορά που αναπτύσσεται ταχύτατα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Γερμανία, η Ολλανδία, η Γαλλία, το Βέλγιο και το Λουξεμβούργο είναι οι βασικοί Ευρωπαίοι παραγωγοί βιοκαυσίμων αυτήν τη στιγμή.