Βιώσαμε μια ξεχωριστή εμπειρία γευσιγνωσίας από τον σομελιέ ελαιόλαδου Νίκο Μάρκελλο - iefimerida.gr

Βιώσαμε μια ξεχωριστή εμπειρία γευσιγνωσίας από τον σομελιέ ελαιόλαδου Νίκο Μάρκελλο

Νίκος Μάρκελλος, συνιδιοκτήτης της Markellos Olive/ φωτογραφία: iefimerida
Νίκος Μάρκελλος, συνιδιοκτήτης της Markellos Olive/ φωτογραφία: iefimerida
ΖΩΗ ΠΑΠΑΦΩΤΙΟΥ

Στο ιδιαίτερο workshop της Markellos Olive που έγινε στο πλαίσιο του B2B Travel & MICE Event Athens 2025 μάθαμε πως να ξεχωρίζουμε το ελαιόλαδο κορυφαίας ποιότητας.

Το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο είναι μια ιστορία καταγεγραμμένη στο ελληνικό DNA. Κάθε μας μνήμη είναι άρρηκτα συνδεδεμένη μαζί του και κάθε τραπέζι έχει το άρωμα και τη γεύση του αφού δε λείπει ποτέ και από κανένα φαγητό μας. Δεν είναι τυχαίο ότι όλοι οι Έλληνες, εκτός ελαχίστων ίσως εξαιρέσεων, έχουν τις δικές τους ελιές και το δικό τους λάδι από το χωριό για την υπεροχή του οποίου μάλιστα υπερηφανεύονται ιδιαιτέρως.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αλήθεια είναι ότι η υψηλή διατροφική αξία του εξαιρετικού παρθένου ελαιολάδου είναι διαχρονική και παγκόσμια. Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι πρόκειται για το πιο υγιεινό και θρεπτικό έλαιο, ειδικά όταν καταναλώνεται στο πλαίσιο μιας πλήρους και ισορροπημένης μεσογειακής διατροφής.

Πιο συγκεκριμένα, περιέχει πλήθος ισχυρών αντιοξειδωτικών ουσιών (πολυφαινόλες κ.ά.), βιταμινών και άλλων φυσικών πολύτιμων στοιχείων που θωρακίζουν την καρδιά, ρυθμίζουν τη χοληστερόλη και μειώνουν τη φλεγμονή. Όσο για τη γευστική του αξία είναι αυταπόδεικτη αφού η πολυπλοκότητα των αρωμάτων του και η πολυεπίπεδη γεύση του απογειώνουν ακόμα και μια απλή μπουκιά ψωμί.

Φωτογραφία: shutterstock
Φωτογραφία: shutterstock

Είναι όλα τα ελαιόλαδα που κυκλοφορούν εξαιρετικά παρθένα;

Είναι όλα τα ελαιόλαδα νόστιμα και κατάλληλα για να μπουν στην κατσαρόλα μας; Αρκεί άραγε το ελληνικό μας ένστικτό και η συναισθηματική σύνδεση που έχουμε μαζί τους για να τα κρίνουμε; Προφανώς και όχι, αφού όπως μάθαμε όσοι βρεθήκαμε τη Δευτέρα 31 Μαρτίου στο ξενοδοχείο Brown Acropol στην Ομόνοια τα ελαιόλαδα έχουν παρόμοια διαδικασία δοκιμής και αξιολόγησης με αυτή των κρασιών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο πλαίσιο της διοργάνωσης επαγγελματικού τουρισμού, B2B Travel & MICE Event Athens, που υλοποιήθηκε φέτος για 15η συνεχόμενη χρονιά από την εταιρεία τουριστικού μάρκετινγκ Respond On Demand, ο σομελιέ λαδιού Nίκος Μάρκελλος μας έλυσε όλες τις απορίες.

Ο ιδιοκτήτης της Markellos Olive, ενός οικογενειακού project που από το 1932 καλλιεργεί ελιές, παράγει και τυποποιεί ελαιόλαδα στο χωριό Γαλατάκι της Κορινθίας, ανέδειξε την αξία του ελληνικού εξαιρετικού παρθένου ελαιόλαδου αναλύοντας βήμα βήμα την τεχνική της γευσιγνωσίας του.

Ανακαλύπτοντας τα μυστικά ποιότητας του ελαιόλαδου

Μπροστά μας λοιπόν βρέθηκαν δύο διαφορετικά προϊόντα σερβιρισμένα σε μικρά δοχεία δοκιμής: ένα εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο από τις ποικιλίες «μανάκι» και «κορωνέικη» και ένα μονοποικιλιακό από «μανάκι». Ο σκοπός ήταν να εντοπίσουμε τα αρωματικά και γευστικά χαρακτηριστικά τους, να διαπιστώσουμε τις διαφορές τους και να μιλήσουμε για τα ιδανικά ταιριάσματά τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πρώτο πράγμα που μάθαμε ήταν ότι, σε αντίθεση με το κρασί, το χρώμα δεν αποτελεί ποιοτικό χαρακτηριστικό-κριτήριο του ελαιόλαδου (σ.σ. γενικά επικρατεί η λανθασμένη άποψη ότι όσο πιο έντονο πράσινο είναι ένα ελαιόλαδο τόσο καλύτερο είναι και ότι τα ανοιχτόχρωμα ελαιόλαδα είναι ποιοτικά υποδεέστερα). Γι αυτόν ακριβώς τον λόγο τα επίσημα ποτήρια γευσιγνωσίας ελαιολάδου, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Διεθνούς Οργανισμού Ελαιολάδου, είναι φτιαγμένα από μπλε γυαλί.

Επίσης μάθαμε ότι για να αναδειχθούν τα αρώματα του ελαιολάδου πρέπει να διατηρηθεί στην κατάλληλη θερμοκρασία οπότε πριν το μυρίσουμε-δοκιμάσουμε χρειάζεται να «αγκαλιάσουμε» με την παλάμη μας το ποτήρι-δοχείο καλύπτοντάς το πλήρως.

Το μοναδικό μανάκι και η all time classic κορωνέικη

Η αλήθεια είναι ότι το tip της θερμοκρασίας μας βοήθησε να αναγνωρίσουμε στη συνέχεια τα φρουτώδη αρώματα, την πικάντικη γεύση και τα πικρά στοιχεία της σπάνιας τοπικής ποικιλίας «μανάκι» αλλά και της πιο διαδεδομένης «κορωνέικης». Αρώματα και γεύσεις βασιλικού, ντομάτας και μαύρου πιπεριού πλημμύρησαν τη μύτη και το στόμα ενώ η σύνδεση με ελληνικά πιάτα όπως η χωριάτικη σαλάτα έγινε αυτόματα και ταυτόχρονα στο μυαλό όλων μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως πληροφορηθήκαμε, στις εγκαταστάσεις της Markellos Olive πραγματοποιούνται τουριστικές περιηγήσεις που περιλαμβάνουν ξεναγήσεις στους ελαιώνες και στο ελαιοτριβείο και μια μοναδική για τα ελληνικά δεδομένα διαδικασία συμμετοχής στην παραγωγή μέσω εικονικής πραγματικότητας.

Επίσης η ελαιογνωσία και τα αντίστοιχα σεμινάρια προσελκύουν πλήθος ξένων τουριστών, στην πλειοψηφία τους Βορειοευρωπαίων και Αμερικάνων, οι οποίοι ενθουσιάζονται με τη συγκεκριμένη εμπειρία.

Οι τρεις εχθροί του υγρού χρυσαφιού

Μπορεί να είναι σημαντικό να μάθουμε να ξεχωρίζουμε το καλό ελαιόλαδο αλλά ακόμα πιο σημαντικό είναι μάθουμε να το συντηρούμε σωστά για να μην χάσει την πολυτιμότητά του γρήγορα και άδοξα.

«Οι τρεις εχθροί του ελαιολάδου είναι η θερμοκρασία, το οξυγόνο και το φως. Γι αυτό φροντίστε να βάζετε το ελαιόλαδό σας σε σκούρα γυάλινα μπουκάλια που σφραγίζουν πολύ καλά και να το τοποθετείτε σε δροσερά και σκιερά μέρη π.χ. σε ντουλάπια χωρίς υγρασία που βρίσκονται μακριά από εστίες θέρμανσης ή ψύξης.» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Νίκος Μάρκελλος στο τέλος του workshop του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
B2B Travel & MICE Event Athens 2025 αίθουσα συνατήσεων/ φωτογραφία facebook.com/respond.ondemand
B2B Travel & MICE Event Athens 2025 αίθουσα συνατήσεων/ φωτογραφία facebook.com/respond.ondemand

Μια διοργάνωση θεσμός για τον επαγγελματικό τουρισμό

Το φετινό B2B Travel & MICE Event Athens που πραγματοποιήθηκε 31 Μαρτίου και 1 Απριλίου στο ξενοδοχείο Brown Acropol έφερε για άλλη μια φορά κοντά, με τον πιο γρήγορο και αποτελεσματικό τρόπο, δεκάδες επαγγελματίες του κλάδου από ολόκληρο τον κόσμο. Για 15η συνεχόμενη χρονιά πρόσφερε εξαιρετικές επιχειρηματικές ευκαιρίες μέσω στοχευμένων B2B συναντήσεων.

Επίσης συνέβαλε στη δικτύωση και στη δημιουργία νέων συνεργασιών μεταξύ αγοραστών και προμηθευτών της ταξιδιωτικής και συνεδριακής αγοράς ενισχύοντας σημαντικά τον εισερχόμενο τουρισμό στην χώρα μας. Επαγγελματίες του τουρισμού από κάθε γωνιά του πλανήτη είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες και υπηρεσίες που προσφέρει η Ελλάδα.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Ελαιόλαδο Τουρισμός
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ