Στην παραδοχή πως το πόρισμα της ΡΑΣ (Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων), διαπιστώνει ανθρώπινο λάθος, στο σχέδιο ασφαλείας του δυστυχήματος των Τεμπών, προχώρησε στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής που διερευνά την τραγωδία, η Ιωάννα Τσιαπαρίκου.
Κατά την δεύτερη κατάθεσή της, η πρόεδρος της ΡΑΣ, αναγνώρισε πως δεν ολοκληρώθηκε η αυτεπάγγελτη έρευνα της Αρχής και παραδέχθηκε ότι «ο σταθμάρχης δεν λειτούργησε όπως έπρεπε, οι μηχανοδηγοί δεν επικοινώνησαν ως όφειλαν, βρήκαμε ενδείξεις ότι πιθανώς δεν ολοκληρώθηκαν όλες οι ώρες εκπαίδευσης και ότι υπήρχαν αστοχίες σε διάφορα επίπεδα ελέγχου».
Στο ίδιο πλαίσιο, υπογράμμισε πως υπήρχε ανθρώπινο λάθος στην τραγωδία και από την πλευρά του σταθμάρχη και των μηχανοδηγών, ενώ με λύπη της- όπως είπε- διαπίστωσε πως οι δύο μηχανοδηγοί δεν επικοινώνησαν μεταξύ τους. Σε ερώτηση δε του ΣΥΡΙΖΑ, για το πως θα μπορούσαν να επικοινωνήσουν, η πρόεδρος της ΡΑΣ διευκρίνισε ότι η ραδιοεπικοινωνία- ασχέτως GSM-R- λειτουργούσε.
«Εφόσον δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση δεν μπορούμε να ελέγξουμε ένα σύστημα που δεν υπήρχε», είπε και πρόσθεσε: «ακόμη κι αν δεν έχει τηλεδιοίκηση ένα τμήμα του δικτύου, οφείλουμε να δώσουμε έγκριση ασφάλειας με βάση τα υπάρχοντα συστήματα και τις προτάσεις και διασφαλίσεις από τον διαχειριστή του δικτύου».
Τσιαπαρίκου: Επιρρίπτει ευθύνες στην Hellenic Train για την υγεία των μηχανοδηγών
Η κυρία Τσιαπαρίκου πάντως, επιχείρησε να «φορτώσει» τις ευθύνες για την κατάσταση της υγείας του μηχανοδηγού στην Hellenic Train, λέγοντας πως είναι δεδομένο και αποδεδειγμένο ότι δεν έκανε σωστά τη δουλειά του. Όπως εξήγησε, η ευθύνη, βάσει νομοθεσίας, για την ενημέρωση της ΡΑΣ σχετικά με την κατάσταση της υγείας των μηχανοδηγών ανήκει στη Hellenic Train.
Αναφορικά με το ιατρικό έγγραφο του νοσοκομείου Πατρών του 2017, όπου βεβαιώνεται ότι ο μηχανοδηγός είχε υποστεί εγκεφαλικό και διεγνώσθη με ανεύρυσμα, τόνισε ότι δεν υπήρξε σχετική ενημέρωση της Αρχής.
Αποκάλυψε, ωστόσο, πως είναι η πρώτη φορά που βλέπουν σε ιατρικό φάκελο κάποιος να έχει υποστεί εγκεφαλικό, πολλώ δε μάλλον.«Υπάλληλοι της ΡΑΣ προέταξαν την κομματική τους ιδιότητα έναντι της υπηρεσίας τους στην Αρχή για την εποπτεία των σιδηροδρόμων», είπε.