Ενώπιον του εισαγγελέα αναμένεται να οδηγηθεί σήμερα ο 59χρονος σταθμάρχης Β.Σ., για το δυστύχημα στα Τέμπη.
Εις βάρος του αναμένεται να ασκηθούν ποινικές διώξεις για το αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών από το οποίο προήλθε ως αποτέλεσμα ο θάνατος πολλών ατόμων (κακούργημα), για ανθρωποκτονίες από αμέλεια κατά συρροήν και σωματικές βλάβες από αμέλεια και κατά συρροήν.
Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, ο ίδιος, η εμπειρία του οποίου ήταν ελάχιστη καθώς είχε αναλάβει τα καθήκοντα του σταθμάρχη εδώ και λίγο χρονικό διάστημα -από τον περασμένο Ιανουάριο-, αρχικά φέρεται να υποστήριξε πως είχε γυρίσει κανονικά το κλειδί, δίνοντας εντολή για αλλαγή τροχιάς προκειμένου οι αμαξοστοιχίες να κινηθούν στις σωστές κατευθύνσεις, όμως το σύστημα δεν λειτούργησε.
Οι ίδιες πηγές ενημέρωσης ανέφεραν πως κλιμάκιο της Τροχαίας Λάρισας πραγματοποίησε επιτόπιο έλεγχο, μαζί με εργαζόμενο, διαπιστώνοντας πως το σύστημα δεν είχε πρόβλημα και λειτουργούσε κανονικά.
Αποδέχτηκε το λάθος του ο σταθμάρχης
Τελικά, κατά τη διάρκεια της μαραθώνιας προανακριτικής του απολογίας, που κράτησε περίπου τέσσερις ώρες και ολοκληρώθηκε γύρω στις 9 το βράδυ της Τετάρτης παρουσία εισαγγελέα -λόγω της βαρύτητας της υπόθεσης-, φέρεται να αποδέχτηκε πως εκείνος ευθύνεται που οδήγησε την επιβατική αμαξοστοιχία στη γραμμή της καθόδου προς Αθήνα, ένα λάθος το οποίο δεν διόρθωσε, καθώς κατάλαβε τι είχε κάνει όταν πληροφορήθηκε τη φονική σύγκρουση, λίγο μετά τις 11 το βράδυ της Τρίτης.
Τον 59χρονο είχαν «δείξει» ως υπαίτιο τρεις συνάδελφοί του κατά τη διάρκεια των ανωμοτί εξηγήσεων που έδωσαν στις Αρχές.
Από τα αρχικά στάδια των ερευνών της ΕΛ.ΑΣ. έχει προκύψει πως η επιβατική αμαξοστοιχία και η εμπορική κινούνταν στην ίδια ράγα για περίπου 10-15 λεπτά διανύοντας μια απόσταση περίπου 20 χλμ. επί της ουσίας στα… «τυφλά», χωρίς οι μηχανοδηγοί να έχουν μπροστά τους κάποια σήμανση, μέχρι τη στιγμή του τραγικού δυστυχήματος.
Μακρύς ο δρόμος μέχρι να κλείσει η δικογραφία
Όπως ανέφεραν στο iefimerida αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ., «ο δρόμος για να ολοκληρωθούν οι έρευνες και να κλείσει η δικογραφία είναι μακρύς».
Ο πρώτος κύκλος των καταθέσεων θα κλείσει με αυτές των εργαζομένων, ενώ ακολουθούν οι καταθέσεις και των επιβατών που κατάφεραν να διασωθούν.
Παράλληλα, στη δικογραφία θα συμπεριληφθούν εκθέσεις εμπειρογνωμόνων, με την έρευνα τελικά να στρέφεται προς πάσα κατεύθυνση, χωρίς να αποκλείεται το ενδεχόμενο να ασκηθούν διώξεις και σε άλλα πρόσωπα.
Φόβοι ότι ο αριθμός των νεκρών θα φτάσει τους 55
Εννέα στελέχη της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών, από Αθήνα και Θεσσαλονίκη, συνέδραμαν το δύσκολο έργο των ιατροδικαστών για τη λήψη DNA προκειμένου να ταυτοποιηθούν οι σοροί που ανασύρονται από τα συντρίμμια. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα χρονοβόρα διαδικασία, αφού αρκετά από τα θύματα είναι διαμελισμένα. Σύμφωνα με τις πληροφορίες από τους διασώστες συγκεντρώθηκαν γύρω στις 13 σακούλες με ανθρώπινα μέλη και, βάσει των εκτιμήσεων στελεχών της ΕΛ.ΑΣ., ο αριθμός των νεκρών ενδέχεται να φτάσει και τους 55.
Μέχρι χθες το βράδυ λαμβάνονταν δείγματα τα οποία εστάλησαν στα εργαστήρια της ΔΕΕ και σήμερα αναμένονται οι πρώτες ταυτοποιήσεις.
Συνεχίζονται οι έρευνες
Σύμφωνα με την Πυροσβεστική Υπηρεσία, οι θερμοκρασίες που αναπτύχθηκαν έφτασαν τους 1.300 βαθμούς Κελσίου. Πρόκειται για θερμοκρασίες κατά τις οποίες ένα ανθρώπινο σώμα, όπως εξηγούν ειδικοί, είναι δυνατό να εξαϋλωθεί. Ωστόσο, οι έρευνες στο σημείο της μεγαλύτερης σιδηροδρομικής τραγωδίας στη χώρα μας συνεχίζονται με τη συνδρομή των γερανοφόρων οχημάτων, τα οποία διέκοψαν τις εργασίες τους κατά τη διάρκεια της νύχτας για λόγους ασφαλείας.