Πώς έγινε το δυστύχημα στον ΗΣΑΠ: Κούρσα θανάτου, έτρεχε ανεξέλεγκτο το βαγόνι, πήδηξαν να σωθούν οι εργαζόμενοι - iefimerida.gr

Πώς έγινε το δυστύχημα στον ΗΣΑΠ: Κούρσα θανάτου, έτρεχε ανεξέλεγκτο το βαγόνι, πήδηξαν να σωθούν οι εργαζόμενοι

Δυστύχημα στον ΗΣΑΠ
Πώς συνέβη το δυστύχημα στον ΗΣΑΠ/Eurokinissi
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΝΤΟΥΝΗΣ

Μεγάλη έρευνα για τα αίτια που οδήγησαν στο θανατηφόρο εργατικό δυστύχημα στον ΗΣΑΠ ξεκινά από τις συναρμόδιες Αρχές.

Το τραγικό συμβάν σημειώθηκε λίγο μετά τις 4:00 τα ξημερώματα της Τρίτης, όταν ειδικό μηχάνημα λείανσης βγήκε εκτός ελέγχου και ξεκίνησε να αναπτύσσει ταχύτητα, με συνέπεια οι πέντε εργαζόμενοι που βρίσκονταν πάνω σε αυτό να αναγκαστούν να πηδήξουν -στο ύψος του Αγίου Νικολάου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά την προσπάθειά τους, δύο εργαζόμενοι τραυματίστηκαν και ένας, μόλις 41 ετών, έχασε τη ζωή του.

Πώς έγινε το δυστύχημα στον ΗΣΑΠ - Οι πρώτες πληροφορίες

Το εργατικό δυστύχημα έγινε κατά τη διάρκεια εργασιών λείανσης, την ώρα που το σύστημα ήταν κλειστό. Οι εργασίες αυτές πραγματοποιούνται με συγκεκριμένο τύπο λοκομοτίβας, ένα «τρένο» τριών βαγονιών το οποίο λειαίνει τις γραμμές. Παρόμοιες εργασίες γίνονται τόσο στις γραμμές του μετρό όσο και του τραμ. Σύμφωνα με πληροφορίες, τις εργασίες είχε αναλάβει εργολαβικά η γερμανική Schweerbau GMBH & CO KG, η οποία είχε φέρει και τη λοκομοτίβα -που δεν ανήκε στη ΣΤΑΣΥ.

Κατά τη διάρκεια των εργασιών λείανσης χάθηκε ο έλεγχος της λοκομοτίβας και τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι έσπασαν τα φρένα και πως γι’ αυτό δεν ήταν σε θέση να τη σταματήσουν οι εργαζόμενοι. Επισήμως, μέχρι στιγμής, τονίζεται ότι η λοκομοτίβα βγήκε εκτός ελέγχου «υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες».

Να σημειωθεί ότι στην έρευνα συμμετέχουν Αστυνομία, Πυροσβεστική, Εισαγγελία και η ΣΤΑΣΥ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πήδηξαν για να σωθούν, δεν είχαν τρόπο να το σταματήσουν

«Οι εργαζόμενοι που ήταν πάνω δεν μπορούσαν να το σταματήσουν, ούτε είχαν ασφαλή τρόπο να το εγκαταλείψουν», αναφέρεται στις καταθέσεις που λαμβάνουν οι Αρχές. Οι εργαζόμενοι εκείνη την ώρα έβλεπαν να πλησιάζουν απειλητικά, με ταχύτητα περίπου 50 χιλιομέτρων την ώρα, σε έναν ακινητοποιημένο επιβατικό συρμό του ΗΣΑΠ που τοποθετήθηκε ως ανάχωμα, για να σταματήσει η ξέφρενη πορεία.

Όπως ανέφερε νωρίτερα στο iefimerida.gr ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων λειτουργίας Μετρό Αθηνών, Σπύρος Ρεβύθης, «το θέμα ήταν ότι σε αυτή την ανεξέλεγκτη κούρσα θανάτου δεν μπορούσαν να κάνουν κάτι άλλο παρά να πηδήξουν. Εάν έμεναν μέσα, με τη σύγκρουση θα είχαμε πολύ περισσότερους νεκρούς. Θέλουμε να διερευνηθούν τα αίτιά του. Είμαστε συντετριμμένοι».

Να πέσει «φως» στα αίτια ζητούν οι εργαζόμενοι

Σύμφωνα με πληροφορία -που δεν έχει ακόμα επιβεβαιωθεί επίσημα- ο εργαζόμενος που έχασε τη ζωή του ήταν άτυχος, καθώς κατά την πτώση του χτύπησε στο κεφάλι. Οι άλλοι δύο εργαζόμενοι που τραυματίστηκαν είναι καλά στην υγεία τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πάντως, από την πλευρά των εργαζομένων, που περιγράφουν τον θανόντα ως εξαιρετικά έμπειρο εργοδηγό συντήρησης, τίθεται ζήτημα ελλιπών μέτρων ασφαλείας. Όπως υποστηρίζουν, θα έπρεπε να υπάρχει σύστημα το οποίο να μπορεί να ακινητοποιήσει τη λοκομοτίβα σε περίπτωση απώλειας ελέγχου - «σπασίματος» των φρένων.

Μεταξύ άλλων, κατά την έρευνα θα εξεταστεί και ο ρόλος του ακινητοποιημένου συρμού του ΗΣΑΠ που χρησιμοποιήθηκε ως ανάχωμα, ώστε να εξακριβωθεί πώς και με ποια κριτήρια τοποθετήθηκε στο συγκεκριμένο σημείο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ